10 Reacties

3 weken geleden
Wij zijn deze kerstvakantie naar Brazilië gevlogen om familie te bezoeken met een toen 7 maanden oude baby. Dat waren telkens twee vluchten. Eentje van 3 uur en eentje van 10 uur. Die van 3 uur was heel goed te doen! Die van 10 uur was verschrikkelijk. Bijna geen oog dicht gedaan en onze baby werd gek van het lange stilzitten op onze schoot. Met de oortjes hebben we toen geen last gehad. Probeer jouw baby te laten drinken of eten bij t opstijgen en landen. Dat zou helpen. Onze baby viel van t opstijgen in slaap door het gewieg dus gelukkig heeft hij er geen last van gehad. Neem speeltjes mee om hem bezig te houden. Een draagzak is handig op de luchthaven maar ook op t vliegtuig zelf kan het praktisch zijn want de baby zit de hele vlucht op je schoot, maar gelukkig is jouw vlucht niet te lang. Wij hadden een matrasje gekocht speciaal voor op het vliegtuig waarop hij kon slapen op onze schoot voor tijdens de langste vlucht maar ik vond dat eerlijk gezegd niet zo praktisch als dat het leek. Ook veel te klein maar beter dan niets, dat wel. De buggy kan je meenemen tot aan de deur van het vliegtuig en “normaal gezien” als je landt, krijg je de buggy terug. Wij zijn de buggy twee keer bij de bagage moeten gaan halen 🤨. Veel tijdverlies en stress om onze aansluiting te missen. Goede tip: steek een AirTag in je buggy (en je bagage!!!), je weet nooit waar die belandt en zo ben je zeker. Flesjes melk zijn gelukkig ook geen probleem bij de controle. Apart houden en ze doen er niet moeilijk over. Jouw baby zal dan 1 jaar zijn dus misschien loopt hij tegen dan wel? Dan kan je wat rondwandelen tijdens de vlucht. Dat zal hem ook wel bezig houden! Ben ik nog iets vergeten? Vraag maar! 😜

3 weken geleden
Reactie op Nanca
Wij zijn deze kerstvakantie naar Brazilië gevlogen om familie te bezoeken m ...
Och super bedankt voor de grote uitleg dat stelt me al gerust. Ons kindje krijgt bv dus melk of poeder moet ik me al geen zorgen over maken. Denk je dat er vruchtensappen ofzo thee mee mogen in de handbagage in een glazen flesje dan ofzo? In checken met een baby neemt dat veel tijd in beslag extra controle mss omdat het een jong kindje is ?? En ik als mama alleen vlieg naar België en papa blijft in Turkije hij komt later door werk.

3 weken geleden
Sap of thee, geen idee. Mss als het niet meer is dan 100 ml? Kijk eens op de website van Brussels Airport. Ik denk dat als het voor de baby is, ze niet zo moeilijk doen. Inchecken of veiligheidscontrole nemen niet meer of minder tijd in beslag dan normaal. Soms krijg je met baby/kind op bepaalde plaatsen wel voorrang. Als ik het goed begrijp gaan jullie samen naar Turkije en ga je daarna alleen met kindje terug? Ideaal, dan weet je al beter wat je te wachten staat op de terugvlucht 😉 succes en veel plezier!

3 weken geleden
Reactie op Nanca
Sap of thee, geen idee. Mss als het niet meer is dan 100 ml? Kijk eens op d ...
Nee wij wonen in Turkije papa Turks mama Belgisch en ik ga voor de eerste keer met ons zoontje naar België nu en dan erna komt de papa ook. Ga zeker eens kijken op de website bedankt voor de reactie

3 weken geleden
Reactie op Nanca
In Brussel op de luchthaven heb je ook een aparte ruimte voor kinderen om t ...
Och das wel super inderdaad

3 weken geleden
Reactie op Nanca
Oh super spannend!! Veel succes en komt allemaal goed 🙌🏼
Ja idd is wel spannend 😊dankjewel

3 weken geleden
Reactie op fatima92
Je mag drank meenemen in originele verpakking voor je kindje. Heb zo ook fl ...
Ah super bedankt voor de reactie goed om te weten van de drankjes