6 Reacties

3 weken geleden
Mijn dochter van 9 maanden is nooit geïntresseerd geweest in eten. Altijd maar een paar hapjes. In de creche doet ze het wel wat beter maar daar blijft het bij. Ben begonnen met de rapley methode. Het gaat langzaam maar ze raakt gelukkig het eten wel aan. Ik maakte me ook ontzettend veel zorgen (stiekem nog altijd een beetje) maar begin het los te laten. Heel gek maar kindjes weten wat ze willen en wanneer ze iets willen.. het komt uiteindelijk goed, soms hebben ze minder trek. Tip: probeer eens knijpfruit/groente, mijn dochter eet daar wel van.

3 weken geleden
Reactie op essie97
Mijn dochter van 9 maanden is nooit geïntresseerd geweest in eten. Altijd m ...
Heeft ze al tandjes? Ik geef wel af en toe een komkommer of broodkorstjes en daar sabbelt ze wel aan en ‘eet’ het broodje wel maar ik krijg telkens paniek als ze eens kokhalst. Ik bied dagelijks toch papje aan in de hoop dat ze het toch ooit eens eet. Hoeveel flesjes drinkt je dochter dan op een dag?

3 weken geleden
Ik zou me er ook niet te druk in maken. Mijn zoontje at tot 2 weken geleden echt absoluut niet goed. 2-3 lepeltjes maximum. Ook Rapley geprobeerd maar was een ramp qua kokhalzen dus even mee gewacht. Nu is hij 9 maanden en eet hij sinds 2 weken ongeveer 10 lepeltjes per maaltijd en toont duidelijk interesse. Tot die tijd dronk hij ook nog altijd veel melk en kreeg ik van pediater en kind en gezin te horen dat hij veel te veel melk dronk 🙄 niets van aantrekken! Jouw kindje voelt zelf wel aan wat hij nodig heeft en alles komt uiteindelijk goed. Ik heb ook wat zitten andere texturen aanbieden zoals bv. spinazieomelet, bananenpannenkoekjes, …. Dat heeft zijn interesse wel wat gewekt. Gewoon blijven aanbieden en proberen en vooral niets forceren of verbieden … Veel succes!

3 weken geleden
Hier gaat het ook op en af. Telkens hij wat ziekjes is of weer een tandje krijgt, dan weigert hij. Ik probeer ook niet te forceren als hij duidelijk aangeeft niet te willen, dan stop ik meteen. Is frustrerend als ik telkens weer zijn eten moet weggooien… vandaag had ik er zelfs geen zin meer in om aan te bieden nadat hij ‘s morgens geen een hap had gegeten. Vanavond dan toch maar weer geprobeerd en hij heeft zijn volledige potje van 200g op 🥳