6 Reacties

7 maanden geleden

Ik herken het van bij een vriendin. Heeft nog lang geduurd. Hij wou uiteindelijk wel stukjes eten maar als hij kwartiertje later moest hoesten dan was er altijd een kans dat hij de hele maaltijd overgaf. Hij is ondertussen 5 jaar, groot, vrolijk. Nog steeds geen fantastische eter maar hij eet ondertussen wel normale structuren en geeft niet meer over 馃槈. Ik zou zeggen: focus je op smaak en plezier van het eten. Eraan sabbelen is ook voldoende om de smaak te leren kennen. En als hij eten leuk blijft vinden komt de rest plots ook wel vanzelf. Alleen later dan de andere kindjes misschien maar zolang hij graag eet en proeft zou ik me geen zorgen maken.

7 maanden geleden

Reactie op MariekeD88

Ik herken het van bij een vriendin. Heeft nog lang geduurd. Hij wou uiteind ...
Ok bedankt! Proberen ons niet teveel zorgen te maken maar Kind en Gezin stuurt ons al naar psychopedagoog daarvoor.. zien wat zij zeggen dan .. :/

7 maanden geleden

Hier ook een moeilijke eter. Papjes moeten goed glad gemixt zijn en van brood of koek eet hij een mini stukje. Andere stukjes gooit hij dadelijk op de grond omdat de structuur raar is aan zijn vingers. Ik laat het los. Zal wel komen op een bepaald moment.

7 maanden geleden

Hier was dat tot voor kort ook zo, maar is nu gelukkig wel in orde! Gewoon blijven aanbieden inderdaad.. Groentepap iets minder glad maken, maispuffs, koekjes, zacht fruit om wat op te sabbelen en plots gingen er stukjes van af

7 maanden geleden

Reactie op Chocoholica

Hier was dat tot voor kort ook zo, maar is nu gelukkig wel in orde! Gewoon ...
En hoe oud is hij/zij? Of na hoe lang toch brokjes beginnen kauwen?:)

6 maanden geleden

Reactie op Orijaneman

En hoe oud is hij/zij? Of na hoe lang toch brokjes beginnen kauwen?:)
Ze is nu 13 maanden en is sinds een maand wat meer beginnen kauwen. Ze doet het nog niet fantastisch, maar ze moet in ieder geval niet meer kokhalsen ;)