7 Reacties

4 dagen geleden

Je hebt recht op zorgverlof! Je moederschapsrust wordt trouwens ook verlengd en vaderschapsverlof ook in tijd wnr je die moet opnemen. Per week dat je kind in het zh ligt kan je zorgverlof nemen. Is niet zot goed betaald maar zorgt er wel voor dat de papa ook bij het kind kan zijn! Wij lagen 2 maand in het zh met ons kindje.

4 dagen geleden

Reactie op Anoniempje22325

Je hebt recht op zorgverlof! Je moederschapsrust wordt trouwens ook verleng ...
Maar bij zorgverlof moet de werkgever ook akkoord zijn of kan dit niet geweigerd worden?

4 dagen geleden

Reactie op kikkii

Maar bij zorgverlof moet de werkgever ook akkoord zijn of kan dit niet gewe ...
Neen mag niet geweigerd worden
Ik denk dat de baas misschien gelijk heeft, maar het hangt af van de bedrijfsregels. Hoewel hij gelijk zou kunnen hebben, is hij ook erg ongevoelig en niet begripvol voor jouw situatie. Dit is gewoon machtsmisbruik. Je man kan de HR vragen naar zijn rechten. Soms maken bazen iemands leven erg moeilijk.馃槗

4 dagen geleden

Dacht dat je uw vaderschapsverlof kunt opnemen hoe jij dat wilt. Wij willen de eerste 2 weken dat mijn vriend thuis blijft en de overige dagen zal hij 4/5 werken. Een collega van mij had zijn vaderschapsverlof zodanig uitgekiend dan een dag wel dan eens niet dan bij een verlengd weekend door een feestdag een extra dag opnemen zodat hij een ganse week verlof had etc etc. En daar zijn ze akkoord mee gegaan. Helaas vonden ze voor zo iemand geen vervanging waardoor de werkdruk bij het bestaande personeel terecht kwam. Dus voor de volgende vaderschapsverlof van iemand gaan ze wel strenger zijn. Denk dat het te maken heeft met goodwill van het werk. Zou zeker eens navragen bij de vakbond!

4 dagen geleden

Zou eens informeren bij je ziekekas! Maar idd, zorgverlof kan altijd!
Vaderschapsverlof (recht op 20 dagen, waarvan 3 dagen ten laste van de werkgever en 17 dagen ten laste van de mutualiteit) kan vanaf de geboorte binnen een termijn van 4 maanden. Er is zeker geen verplichting om het aaneensluitend op te nemen.