25 Reacties
vorige week
Ik zou voor César gaan want zonder accent lijkt het voor mij alsof er iets vergeten is ofzo. Kan het niet goed uitleggen maar het klopt in m'n hoofd beter met het accent erop 🫢
vorige week
Leuk te lezen dat jullie eensgezind zijn! Ik had het ook met accent initieel in mijn hoofd omdat er anders inderdaad wat mist precies. Dan kwam plots de twijfel: belast ik men kind niet ganse leven met dat accent overal te moeten uitleggen en iedereen vindt Stan en Emma zo Vlaams klinken, past Franse schrijfwijze dan wel🙈. Leve de hormonen die ons onzeker maken nu...🙄
vorige week
Reactie op SierlijkeTornado729169
Leuk te lezen dat jullie eensgezind zijn! Ik had het ook met accent initiee ...
Ook namen van samengestelde gezinnen raken op den duur gewoon dat ze gewoon bij elkaar gaan horen. Gewoontes hebben hier ook veel erbij te maken :) en meestal zal het alleen om César draaien als je ergens met hem moet zijn ipv alledrie samen, als een individu, en al zeker hijzelf als een (jong)volwassene.
vorige week
Reactie op Madeundertherainbow4
Ook namen van samengestelde gezinnen raken op den duur gewoon dat ze gewoon ...
Op den duur gewend*
vorige week
Reactie op Madeundertherainbow4
Ook namen van samengestelde gezinnen raken op den duur gewoon dat ze gewoon ...
Goeie bedenking! Mercie voor dat inzicht :-). Het is ook een nakomertje dus sowieso al wat afzonderlijk van de anderen.
vorige week
Goeie bedenking! Mercie voor dat inzicht :-). Het is ook een nakomertje dus ...
Aha nog een extra argument!
vorige week
Ikzelf zat hier ook te twijfelen ivm naam broertje maar kwam dan tot deze inzicht. Zus en broer gaan 3j en enkele dagen of weken schelen, maar ze is/hij wordt vernoemdt naar een overleden familielid, vandaar. (Mn mama en broer jammer genoeg, abrupt weggetrokken van ons allemaal)
vorige week
Plus ik heb zelf mn broer zn naam gekozen als 9 jarige, dus het wordt extra specialer... .
vorige week
César! Mooie naam!
Al vind ik bij Stan en Emma ook wel namen passen zoals Lars, Kobe, Emiel...
Al wil ik jou niet meer doen twijfelen natuurlijk 🤭😉
vorige week
Reactie op RebelseZon466469
César! Mooie naam!
Al vind ik bij Stan en Emma ook wel namen passen zoals ...
Hehe, Lars vond mijn man niet zo mooi en om 1 of andere reden vind ik namen met a in altijd goed passen bij de achternaam (Van Overtveldt)😅 Maar mercie voor de suggestie! Voorlopig toch niemand die zegt dat Magnus beter was geweest...🙈
vorige week
Hehe, Lars vond mijn man niet zo mooi en om 1 of andere reden vind ik namen ...
Ja, dat past inderdaad mooi! César is heel mooi! Mag ik vragen van welk geboortejaar je andere kinderen zijn? Hier NL ook een achterkomertje. Ik vind het wel heel spannend. Al 2 kindjes van 2019 en 2021.
vorige week
Reactie op RebelseZon466469
Ja, dat past inderdaad mooi! César is heel mooi! Mag ik vragen van welk geb ...
Bij ons zijn ze zelfs nog wat ouder, van 2015 en 2018! 🙈 Een heel andere ervaring is het zeker! Ook omdat de oudsten het zo mee beleven echt :-)
vorige week
Bij ons zijn ze zelfs nog wat ouder, van 2015 en 2018! 🙈 Een heel andere e ...
Kwas ook al 9,5 en 12j ouder..ook leuk ja.
vorige week
Wij kiezen bewust om onze gekozen naam zonder accent te doen, om inderdaad de ‘last’ te vermijden. Onze naam komt vooral voor met accent en heel uitzonderlijk zonder.
Bij ons (en bij Cesar) doet het accent ook niet veel aan de uitspraak
vorige week
Ik zou met accent doen! Maar ik zie graag Franse namen. Wij hebben ook een Franse naam met accent klaar ☺️ past niet echt in het rijtje van andere namen in ons (samengesteld) gezin, maar ik kijk vooral hoe het klinkt met ons gezamenlijk kindje ☺️ en t is sowieso altijd wennen als er een naam bij komt, uiteindelijk past het altijd wel ☺️