7 Reacties
4 dagen geleden
Ik had bij m’n vorige bevalling ook enkel rugweeën, maar wel wat (korte) tijd tussen. Hier ook zonder epidurale bevallen maar viel het echt heel goed mee! Dus denk dat het inderdaad niet altijd uitmaakt waar je de weeën voelt. Bij mij hielp het wel heel goed om ze in bad op te vangen op handen en voeten. Nadien enkel op bevaltafel voor 3 keer persen. Focus op de positieve ervaringen die je hoort ;) veel succes!
4 dagen geleden
Eventueel nadenken en eens opzoeken hoe je die pijn kan "bestrijden" / deels minder heftig kan maken? Omdat ik voor een thuisbevalling wil gaan heb ik zo'n TENS apparaat aangeschaft, zijn zo'n plakkers die je op uw onderrug kleeft met draden aan de schokjes geven. Zouden blijkbaar zo de weeën wat minder "heftig" maken omdat je bepaalde signalen stuurt naar je hersenen en het ook de spieren helpt ontspannen.
4 dagen geleden
Reactie op Elise193
Zou je willen delen waar je dit TENS apparaatje haalde? En hoe je weet hoe ...
Ik heb de mijne op Bol gekocht, je kan zo duur gaan als je zelf wilt. Ik heb vooral naar de reviews gekeken.
Op het internet/tiktok vind je veel filmpjes hoe dit juist te gebruiken en ervaringen van vrouwen die dit tijdens de bevalling gebruikten.

4 dagen geleden
Reactie op Rainbowmom2026
Ik heb de mijne op Bol gekocht, je kan zo duur gaan als je zelf wilt. Ik he ...

Ik heb hem via tenshuren.be voor €59
4 dagen geleden
Reactie op Rainbowmom2026
Eventueel nadenken en eens opzoeken hoe je die pijn kan "bestrijden" / deel ...
Wat goed dat dit bestaat. Ik heb er nog nooit van gehoord. Ik ga mij wat inlezen. Dankje voor de info!
gisteren
Ik heb een Elle tens 2 via vinted aangeschaft voor een heel mooi prijsje. Heb de tens al eens mogen uittesten op mijn man zijn rug en het werkt wel echt goed volgens hem. Je moet er gewoon op tijd mee beginnen zodat je je lichaam de tijd geeft om alvast endorfines aan te maken (ons pijnbestijdingshormoontje) zodat wanneer de heftigere weeën aankomen, het zijn werk kan doen. Bij de Elle Tens 2 heb je een burst mode en boost mode. Burst gebruik je tussen de weeën in en dan kan je de prikkel via ch+ of - verhogen qua intensiteit, boost knop zit rechts aan de zijkant: die gebruik je tijdens een wee. Zodra de wee gedaan is, druk je de boost knop opnieuw in om terug naar burstmodus te gaan. Bij de Elle Tens 2 heb je qua extra optie ook nog dat je een boost 2 en burst 2 mode hebt (hogere intensiteit voor hoe verder je komt in de bevalling) en het telt de tijd tussen en hoelang je wee duurt.