21 Reacties
3 dagen geleden
Heee ik ga ook in Klina bevallen! 💃🏻💃🏻
Ik zou graag rust willen na mijn bevalling, ik denk dat ik moeite zou hebben met een kamergenoot die bv veel bezoek ontvangt… (klinkt mss egoïstisch maar ik ben erg prikkelgevoelig). Mijn vriendin is ook in Klina bevallen en had een 1 persoonskamer, en besliste direct dat ik dit ook wilde.
Ik heb bij mijn hospitalisatieverzekering (AXA) een supplement betaald voor een upgrade naar een 1-persoonskamer, maar dit kost me een kleine 400€ per jaar. Normaal gezien zijn die extra erelonen enz ook gedekt hiermee.
Weet niet hoe dit bij CM geregeld is.
3 dagen geleden
Wat is duur? Je gaat uw kamergenote en haar baby heel vaak horen. En de constante binnen en buiten gaan van verpleegsters hele dag door is ook heel druk, dan nog over het bezoek van je buren te zwijgen... nee ik ga opnieuw vr 1p kamer. Besef ook dat de 2de dag/nacht ook gelijk staat aan een huildag/nacht- een bekende fenomeen die bij de meeste babys voorkomt. (Hierover ook al gelezen op deze app) Eerste dag/nacht zijn ze precies heel rustig maar dan dan begint het... echt een vuurproef voor veel ouders dan. Ik ben hoog verzekerd via OZ, want in een ziekenhuis is het nooit rustig. Ook niet 's nachts... om t even welke afdeling :)
3 dagen geleden
Reactie op Nelelau
Heee ik ga ook in Klina bevallen! 💃🏻💃🏻
Ik zou graag rust willen na mi ...
Bijna bij alle verzekeringen zit er zogezegd een ‘9 maanden wachttijd’ op. Ik heb ook een gewone verzekering en mijn vriend helaas ook. Ik had toen ik zwanger was gebeld naar mijn ziekenkas en ook al heb je een verzekering en wil je de ‘plus’ versie voor uw 1 persoonskamer, zit er alsnog die 9 maanden wachttijd. Vind ook heel spijtig zeker omdat ik een traject heb gevolgd is er zo net datgene dat ze u niet vertellen om dat eens onder de loep te nemen. Maar alsnog ga ik een eenpersoonskamer nemen. Geld komt altijd wel terug op den duur, je kan niet genoeg investeren in uw mentale gezondheid… weet nooit hoe uw bevalling gaat gaan, die van uw kamergenoot, of je aan de deur ligt of aan het raam, weenbaby,.. zal een zure appel zijn helaas
3 dagen geleden
Reactie op Klavertje44444
Bijna bij alle verzekeringen zit er zogezegd een ‘9 maanden wachttijd’ op. ...
Een zeer goede argument!
3 dagen geleden
Ik heb geen hospitalisatie verzekering, maar kies toch ook voor een 1 persoonskamer owv mijn eigen rust. Wij willen geen bezoek in het ziekenhuis en je weet nooit met wie je op de kamer beland ( huilende baby, luidruchtig bezoek of heel veel bezoek van je kamergenoot)
Ik heb wel al naar het ziekenhuis gebeld om een idee te hebben van de kosten hiervan, maar heb het wel over om extra te betalen voor onze rust dus dat is persoonlijke keuze
3 dagen geleden
Ik wist niets af van een hospitalisatieverzekering voor een 1 of 2 persoonskamer toen ik naar België verhuisde. Nu is de 2 persoonskamer gelukkig wel gedekt door veel geregel maar de 1 persoonskamer niet. Hoeveel zou het dan extra kosten om eenmalig de 1 persoonskamer te boeken inclusief erelonen? Het is allemaal zo nieuw voor mij.
Een ander probleem is, mijn man zal continu bij ons willen zijn, ook in de nacht. Nu is er geen bed voor hem, maar zou hij dan wel op de stoel naast ons kunnen slapen?
Aan de andere kant lijkt het me ook best een gezellig idee van een kamergenoot + extra baby'tje, maar misschien romantiseer ik dit haha.
3 dagen geleden
Reactie op InventieveBos524902
Ik wist niets af van een hospitalisatieverzekering voor een 1 of 2 persoons ...
Ja je romantiseert dit enorm haha :) en ja er is zo'n zetelstoel (waar bezoekers in kunnen zitten) die plat gelegd kan worden tot een slaapbank maar zeer oncomfortabel...
3 dagen geleden
Wat meerprijs is weet ik niet, beter aan je eigen ziekenkas vragen
3 dagen geleden
Reactie op InventieveBos524902
Ik wist niets af van een hospitalisatieverzekering voor een 1 of 2 persoons ...
Ik denk dat de kostprijs afhangt van welk ziekenhuis je kiest, in az Diest is bvb een natuurlijke bevalling met epidurale en 1persoonskamer rond de 1500 ( alle kosten inbegrepen dus)
Je kan gerust naar jou ziekenhuis bellen voor deze info op te vragen zodat je weet wat de kosten ongeveer gaan zijn, ik heb zo de hele lijst doorgemaild gekregen van de prijzen
3 dagen geleden
Hier ook een eenpersoonskamer. Bij mij is dit nu wel verzekert, maar zelfs was dit niet het geval geweest had ik deze keuze gemaakt. Als je een zware bevalling hebt gehad en je hebt iemand druk op de kamer of een moeilijk kindje, of omgekeerd… mij is die rust van alleen te liggen het wel waard, fijn even in je eigen bubbel met je kindje.. 🤷🏻♀️
3 dagen geleden
Wij kiezen altijd voor een 1persoonskamer voor opnames en voor de geboorte voor een familiekamer (dan kan partner blijven overnachten, is er een ruimere zetel enz). Onze hospitalisatieverzekering betaalt dit volledig terug. Ik zou dit zonder hospitalisatieverzekering ook wel graag zelf bijbetalen, de rust en verbondenheid met partner tijdens die eerste dagen is zo belangrijk voor me.
2 dagen geleden
De CM betaalt dat wel terug? Niet alles of niet zoveel als de Plus-versie. Zie hieronder:
Het deel dat je wettelijk zelf moet betalen per dag en de wettelijk vastgelegde kosten voor geneesmiddelen krijg je tot 100 procent terug, welke kamer je ook kiest.
Bij keuze voor een verblijf op een eenpersoonskamer met overnachting mag het ziekenhuis extra’s aanrekenen voor de kamer en mag de arts meer vragen voor zijn prestaties. Voor de kamersupplementen voorziet CM-Hospitaalplan een terugbetaling tot 65 euro per dag. De supplementen voor de erelonen van de arts krijg je tot 150 procent van het officiële tarief terugbetaal. Als het om een dagopname gaat, is dat tot 100 procent.
Nog beter verzekerd?
Bij een verblijf met overnachting op een eenpersoonskamer betaalt CM-Hospitaalplan Plus betaalt de kamersupplementen tot 95 euro per dag terug. De supplementen voor de erelonen van de artsen krijg je terug tot 200 procent van het officiële tarief. Als het om een dagopname gaat, is dat tot 100 procent.
Kies je voor een eenpersoonskamer? Dan betaal je bij zowel CM-Hospitaalplan en CM-Hospitaalplan Plus in de meeste gevallen een franchise. Hoeveel de franchise bedraagt, lees je hier.
2 dagen geleden
Reactie op Mamavanjuleke
Wij kiezen altijd voor een 1persoonskamer voor opnames en voor de geboorte ...
Idd! En vrijuit met elkaar kunnen praten, emoties delen, ... zonder een buurvrouw en haar entourage erbij
2 dagen geleden
Reactie op ndl3245
Heb bij de eerste een gemeenschappelijke kamer gehad in az Diest, maar daar ...
Dit was vroeger zo, nu is dit wel degelijk 2 persoonskamer sinds het nieuwe ziekenhuis. Ik had bij de eerste in az Diest (12j geleden) ook een 2 persoonskamer en was idd een kleine 1pers,maar nu dus niet meer en in het begin werden de 2pers kamers allemaal vol gelegd zodat je toch alleen mag, maar heb dit nage raagd en dit is veranderd dat de kamer eerst vol moet liggen dus dat je 9/10 niet alleen meer ligt
2 dagen geleden
Reactie op kikkii
Dit was vroeger zo, nu is dit wel degelijk 2 persoonskamer sinds het nieuwe ...
Jaa sinds het nieuwe ziekenhuis er is nog geen navraag gedaan over kamers, wel spijtig maar algoed heb ik deze keer dan wel een aangepaste verzekering :)) als ik online keek stond deze informatie er wel nog niet bij ;(