14 Reacties

vorige week

Je kan kleertjes meegeven uit het ziekenhuis om aan het hondje te laten ruiken, dan is ze de geur al een beetje gewend. En als je thuis komt het hondje laten snuffelen aan de baby en zeker het hondje er niet bij weg houden, anders gaat ze jaloers worden. Ons eerste zoontje van bijna 2 jaar is dikke vriendjes met ons hondje en de katten.
Onze hond was ook ongeveer 1 jaar bij de eerste. Ze was redelijk beschermend en had vooral schrik om zelf wat mis te doen. Is een enorm lief beest en luistert heel goed, maar zou ze alsnog nooit alleen in de buurt laten van onze kindjes 🤷🏻‍♀️ een verkeerde trigger kan al fataal zijn.

Reactie op PositieveOrkaan390532

Onze hond was ook ongeveer 1 jaar bij de eerste. Ze was redelijk beschermen ...
Ons zoontje speelt wel erg graag met haar en knuffelt er vaak mee ☺️ is wel lief om te zien

Onze hond was ook ongeveer 1 jaar bij de eerste. Ze was redelijk beschermen ...
Oké. Al fijn om iets positief te horen! 😃 En nee, het is zeker niet de bedoeling om ze samen alleen te laten, zelfs niet voor een minuutje. Hoe reageerde de hond op het gehuil van de baby?

Reactie op Eowyn11

Je kan kleertjes meegeven uit het ziekenhuis om aan het hondje te laten rui ...
Oké toppie. Waren inderdaad al van plan om kleertjes mee te geven vanuit het ziekenhuis zodat ze gewend geraakt aan de geur!

Reactie op VerrassendeHart280674

Oké. Al fijn om iets positief te horen! 😃 En nee, het is zeker niet de bed ...
Onze hond ging meteen kijken bij de baby als ze gehuil hoorde. Stak haar snoet door de spijlen van het park als hij daarin lag, even checken of alles in orde was, en dan ons een blik geven van ‘allé, troost hem nu eens’ 🤣

Onze hond ging meteen kijken bij de baby als ze gehuil hoorde. Stak haar sn ...
Oké maar niet dat die zelf heftig ging janken ofzo haha? Daar heb ik schrik voor. Ons hondje is super lief, nieuwsgierig en wil overal bij zijn. Ik heb dus schrik dat ze ‘s nachts (slaapt beneden in haar bench, heel hard op geoefend, is dat nu gewoon en heel comfortabel daar in) daarvan in paniek geraakt!

Oké maar niet dat die zelf heftig ging janken ofzo haha? Daar heb ik schrik ...
Hier sliep de hond ook beneden in de bench en eigenlijk heeft ze nooit meegejankt of iets dergelijks. Maar denk dat dat van hond tot hond afhangt. Moest ze s nachts wel reageren zou je nog voor enkele dagen even kunnen opsplitsen, jij bekommeren om de baby en je partner even de hond gerust stellen of omgekeerd. Ze zijn best slim, denk als ze een x weten dat er niets aan de hand is als de baby huilt, het snel opgelost zou zijn ☺️

Hier sliep de hond ook beneden in de bench en eigenlijk heeft ze nooit meeg ...
Hm ja. Dat lijkt me inderdaad een goed idee! Helemaal in het begin toen ze puppy was heb ik naast haar geslapen omdat de bench anders een ramp was haha, dus dat kunnen we inderdaad wel doen. We zullen het sowieso moeten afwachten. Maar met liefde voor beide zullen ze er wel snel aan gewoon worden zeker? Ik droom soms nu al over hoe hard ze de beste vriendjes zullen worden 🥰

Oké toppie. Waren inderdaad al van plan om kleertjes mee te geven vanuit he ...
Wij doen ook aan kakapampers, daar halen ze veel informatie uit net als uit andere honden hun kaka lol
Mijn hond kwam haar troosten als ze weende, heb er ook foto's van

6 dagen geleden

Mijn partner had de eerste pamper en het ziekenhuis mutsje mee naar huis, om haar er aan te laten ruiken. De dagen nadien nam hij de vieze was mee en liet haar ook eens ruiken aan de kleertjes. Bij thuiskomst ging ik eerst alleen binnen, want zij voelde al dat er iets veranderd was aan mij na enkele dagen me niet te zien (heel rustig, ruikend aan mij). Daarna ons zoontje uit de gang genomen, in maxi cosi op de grond gezet en haar laten ruiken ook. Ze bleef heel rustig, natuurlijk kwispelend staartje en eens een sprongetje na enkele uren van contentement dat we allemaal thuis bleven. De dagen nadien lag ze vaak naast zijn wiegje/sitter of legde haar hoofdje op de zetel als ik borstvoeding gaf of ons zoontje bij ons eventjes sliep. Heel belangrijk, haar niet wegduwen! Ze hoort er ook bij, aaitjes en ‘flink zo’ kwam veel van pas. Nu, na bijna 3 jaar, dikke vrienden!! Ons tweede is op komst, we gaan hetzelfde herdoen hoe we toen hebben gedaan

6 dagen geleden

Reactie op 31maart2033

Mijn partner had de eerste pamper en het ziekenhuis mutsje mee naar huis, o ...
Ohja zij is een zwarte labrador, geboren in september 2021. Ons zoontje werd geboren in maart 2023. Dus zij was ook maar 1,5 jaar oud.

5 dagen geleden

Reactie op 31maart2033

Mijn partner had de eerste pamper en het ziekenhuis mutsje mee naar huis, o ...
Zó mooi! Ik hoop dat ons hondje de baby met dezelfde vibe ontvangt! 🫶🏼🥺