14 Reacties

5 dagen geleden

Wij hebben dit ook met mijn schoonvader. Hij is er nooit geweest voor zijn kinderen en voor zijn eerste kleinzoon is hij er eigenlijk ook niet echt dus willen we hem samen met zijn vriendin (vooral zijn vriendin eigenlijk) bij ons weghouden de eerste weken. Met ons eerste zoontje stond zijn vriendin ook gewoon boven het bedje terwijl wij tig keer zeiden da ze er niet bij mocht komen omdat hij sliep. Uiteindelijk zoontje wakker geworden en ben ik kwaad geworden. Wou ze mijn zoontje nog uit mijn handen trekken ma da heb ik natuurlijk niet toegelaten en heb haar aan de kant geduwd. Dus ik snap je heel goed dat je deze mensen er niet bij wilt hebben. Maar het gesprek aangaan is inderdaad niet gemakkelijk. Wij moeten dit ook nog altijd doen maar wwten niet hoe we dit juist moeten doen Met mijn schoonmoeder en haar vriend daarentegen hebben wij wel een goede band.

5 dagen geleden

Ik heb geen contact me mijn ouders aangezien wat er vroeger gebeurt is . Mijn ouders zijn er nooit geweest voor mij. Mijn moeder bv. Zal nooit ons dochter te zien krijgen voor dat ze er zelf zou achter vragen en zal dit ook uitleggen aan haar. Maar moest zei voor mij staan blijft ze gwn voor de deur staan waar dan ook. In het zh zou ik ze gwn laten verwijderen als ze haar opdringt en hier blijft de deur dicht. Over mijn vader twijfel ik nog , maar dit zou het zelfde zijn als bij jou. De eerste weken zou ik het ni kunnen acepteren en zekker ook ni laten vast nemen door hem. Zoizo als mijn vriend niet zou thuis zijn zou ik hem ook niet binnen laten. Of gwn er voor zorgen dat er iemand anders is bij jou dat je vertrouwd en ook weet dat die achter jullie beslissing staat. Mijn vriend weet hoeveel ik heb afgezien en wat ik juist wil voor ons dochter en omgekeerd. Wij respecteren ook op da vlak mekaar. Moest er comunicatie zijn van mijn vader naar mij toe gaat hij dit ook op hem nemen. Ook al gaat dit moeilijk zijn voor ons beide.

5 dagen geleden

Ik weet ook niet hoe het in jou ziekenhuis zit. Maar bij ons kunnen ze ook alleen binnen als ze van ons een qr code gekregen hebben. Dus bij ons kunnen ze ook niet zomaar binnen. En desnoods effe niks zeggen over de geboorte van jullie baby.

5 dagen geleden

Reactie op Eowyn11

Ik weet ook niet hoe het in jou ziekenhuis zit. Maar bij ons kunnen ze ook ...
Dit zijn wij ook van plan alleen wie dat we bij ons willen op deze moment zoals peter en meter van ons kindje en mijn schoonouders natuurlijk voor de rest niemand

5 dagen geleden

Reactie op kaat bovijn

Dit zijn wij ook van plan alleen wie dat we bij ons willen op deze moment z ...
Dit zal zo bij ons ook zijn. En ons zoontje zal als eerste naar zijne kleine broer mogen komen kijken.

5 dagen geleden

Reactie op Eowyn11

Dit zal zo bij ons ook zijn. En ons zoontje zal als eerste naar zijne klein ...
Ja, tuurlijk bij ons ook ma da spreek al voor zich natuurlijk want zei zit al meer af te tellen dan wij 🤣

5 dagen geleden

Reactie op kaat bovijn

Ja, tuurlijk bij ons ook ma da spreek al voor zich natuurlijk want zei zit ...
Haha. Ons zoontje is nog maar 19 maanden nu. Dus hij zit wel veel met mijn buik te knuffelen en spelen ma denk ni da hij echt beseft da er over een paar maand een klein broertje bij is en da er dan niks meer in mijn buik zal zitten 😅

5 dagen geleden

Reactie op Eowyn11

Haha. Ons zoontje is nog maar 19 maanden nu. Dus hij zit wel veel met mijn ...
De ons 10 jaar sinds ik al samen ben me haar papa zaagt ze er over en nu da het er eindelijk is begint ze al af tellen. En ze maakt al plannen waar we op vakantie kunnen gaan de eerste 2 jaar en daarachter zit ze bezig al voor terug naar spanje te gaan. Zei is er echt mee bezig al en wij betrekken ze ook erin zoals kleren kiezen voor haar zus en nog andere dingen

5 dagen geleden

Reactie op kaat bovijn

De ons 10 jaar sinds ik al samen ben me haar papa zaagt ze er over en nu d ...
Da is wel heel leuk da ze er zo mee bezig is dan 🥰

5 dagen geleden

Ik had bij mijn eerste dochter ook geen contact met mijn familie, mijn moeder heeft toen wel geprobeerd naar het ziekenhuis te komen maar de verpleging was op de hoogte en hebben hun weggestuurd voordat ze de kamer bereikte. Nu hebben we gezegt dat er zoiso geen bezoek komt in het ziekenhuis, en dat er thuis enkel bezoek komt mits op voorhand verwittigd word , de bel gaat hier uit de eerste maand alvast... En met mijn schoonmoeder heb ik nu ongeveer hetzelfde als toen met mijn familie, mijn vriend is door zijn grootouders groot gebracht en heeft hier een veel hechtere band mee dan met zijn ouders

Reactie op kikkii

Ik had bij mijn eerste dochter ook geen contact met mijn familie, mijn moed ...
Wij moeten nog zeggen dat we geen bezoek willen… enkel mijn ouders/broer mogen komen. Ik verwacht nu al heel veel verzet van mijn schoonouders. Anders ben ik heel rustig, maar ik denk wel dat ik dan eens uit mijn kraam zal schieten als zij moeilijk doen. 😵‍💫

5 dagen geleden

Reactie op VriendelijkeZonnewende619472

Wij moeten nog zeggen dat we geen bezoek willen… enkel mijn ouders/broer mo ...
Ja aangeven , ze hebben dan wel proberen om telefonisch contact te maken maar dit heb ik totaal genegeerd, tot mijn moeder na 3 maanden aan de deur kwam thuis. Heb toen open gedaan maar gewoon gezegt dat ik geen contact wilde en terug toe gegooid, was even heel hard maar voelde me wel beter op die moment. Ondertussen is het contact met mijn moeder wel hersteld, maar alsnog willen we geen bezoek in het ziekenhuis omdat je dan echt ook even die qtime wil met je eigen gezin, en mijn moeder heeft nog steeds geen grenzen in het veel te lang blijven zitten ( ze komt maar eens per 2 maanden langs maar houdt totaal geen rekening met andere , zoals wij met de nacht werken om 16u pas aankomen en om 21u haar echt moeten "buiten zetten" omdat wij moeten gaan werken bvb terwijl ze hele dagen thuis is en ik al meermaals heb aangegeven dat ik dan liever heb dat ze rond de middag komt ) Mijn schoonmoeder zal zoiso nooit alleen met ons kleintje zijn, of mogen vasthouden... Deze heeft helaas een verslaving en is niet in staat voor zichzelf te zorgen daar hebben we zelden tot nooit contact mee, vraagt ook niets over de zwangerschap ( en zei overlaatst zelf nadat er een discussie was met mijn vriend : ' kleinkind of niet het boeit mij niet ik mijn leven jullie de jouwe')

3 dagen geleden

Ik ben van mening dat je ongeacht over wie het gaat, je je grenzen goed moet bewaken. Wij spreken bijvoorbeeld tegen niemand onze uitgerekende datum en zeggen gewoon ‘maart’. Ik heb nu al een bericht klaarstaan in m’n gsm om de geboorte aan te kondigen (na enkele dagen) met duidelijk erin “we laten weten wanneer we klaar zijn voor bezoek”. Ik vertel nu al dat ik waarschijnlijk geen bezoek wil in het ziekenhuis en ik niet wil dat de baby gezoend wordt. Ik moet hier veel uitleg over geven want dat is niet wat ze “gewoon” zijn. Maar ik merk dat eigenlijk ook bij ander zaken zoals de kamer etc. Ik probeer vooral niet te veel persoonlijk te nemen en mij neer te leggen bij het feit dat dat voor hen inderdaad anders is dan zij wensen. Maar het is ons kindje. Mijn man en ik spreken daar heel veel over en zitten gelukkig helemaal op dezelfde lijn. Ik zou ook de baby veel op mijn borst/lichaam dragen. Dat maakt het alweer een stuk moeilijker om ze te “pakken” 😅🤣

2 dagen geleden

Wij houden mijn schoonmoeder en haar aanhang ook ver van ons weg.... veel gezonder zo voor ons