7 Reacties

2 dagen geleden

Oh meid das super super heftig wat jij allemaal doet. Ga ook eens horen met je vakbond. Indien je die niet hebt: sluit je aan. Zijn kunnen eenduidend hierop antwoorden.

2 dagen geleden

Sta je in het onderwijs? Als je halftijds wil werken met behoud van volledig loon (en niet inleveren van ziektedagen) moet je inderdaad eerst voltijds gedurende 1 maand afwezig zijn. Spreek je directie/vakbond aan.

2 dagen geleden

Reactie op Krullenbol954

Sta je in het onderwijs? Als je halftijds wil werken met behoud van volledi ...
Neen, privésector! Als ik google mag geloven, kan het in principe na 1 dag ziekte, maar werkgever kan beslissen van dit te weigeren. Maar ben niet zeker..

2 dagen geleden

In welke sector werk je? Ik werk nu al een maand deeltijds door oververmoeidheid. Hiervoor heb ik een week thuis gezeten (door de huisarts )en ben ik ondertussen naar de arbeidsgeneesheer geweest die vertelde dat het gewoon wat papierwerk is om in orde te maken. Concreet bedoelen ze dan progressieve werkhervatting wat dan waarschijnlijk tot je zwangerschapsverlof is. Je werkgever kan wel bepalen hoe je halftijds werkt (2 volle dagen of alle dagen de helft) . Moest je nog vragen stellen mag je ook altijd privé sturen.

2 dagen geleden

Wat je gegoogeld hebt klopt volledig! 1 dag ziek is genoeg. Net ook voor deze gevallen he… ik ben zelf hoofd van een personeelsdienst in de privé en hier is dat geen probleem! Zou ook maar dom zijn als werkgever… dan zouden mensen eerder helemaal ziek vallen dan nog de helft te komen. Toch beter voor beiden om het zo te doen. Gewoon gaan spreken met je werkgever! Veel succes ❤️

2 dagen geleden

Reactie op DecentKei397952

Wat je gegoogeld hebt klopt volledig! 1 dag ziek is genoeg. Net ook voor de ...
Ok dankjewel voor je reactie! Ja awel dat vind ik ook. Want anders stelde de arts voor om thuis te zitten tot bevalling, maar ik zie die 50% eigenlijk wel zitten. Kan dit meteen ingaan? Of moet er daar eerst vanalles voor in orde gebracht worden?

2 dagen geleden

Update: even contact opgenomen met de HR afdeling van mijn werkgever. Normaal laten ze deeltijdse werkhervatting pas toe na 30 dagen ziekte, maar ze willen die wel inkorten naar 3 weken. 🤯 ik vind dit zo onlogisch.. ik wil dan moeite doen om toch iets wat aan het werk te blijven ipv volledig thuis te zijn..