12 Reacties

3 dagen geleden

Ik geef dan wel geen borstvoeding meer, maar hier ook een baby die elke slaapcyclus wakker wordt en niet uit zichzelf in slaap kan vallen.. Het is niet te onderschatten hoe ontzettend hard dit sloopt om steeds onderbroken nachten te hebben, dus ik begrijp dat het na al die tijd vreselijk begint te frustreren en dat bedtijd meer als last gezien wordt, dan een periode van rust en stilte. Geen tips helaas, maar wel erkenning en ontzettend veel moed gewenst! Ooit gaan die slapeloze nachten verleden tijd zijn 🍀❤️

3 dagen geleden

'k Heb geen tips, we gaan helaas door hetzelfde met ons zoontje.. maar ik wil je een hart onder de riem steken, je bent niet alleen 🙂 het is zo moeilijk om te blijven functioneren na 10-11 maanden onderbroken nachten.. ik merk ook dat ik van frustratie wil huilen in de ochtend als hij wakker is na het vele opstaan 's nachts. Hoe vaak we al tegen mekaar gezucht hebben "ik kan echt niet meer".. We zijn nu aan het nadenken over slaapcoaching als het niet snel betert, die van https://snugglesanddreams.com/ (een vriendin heeft dit gedaan en het heeft geholpen). Het wordt sowieso een keer beter 💖

3 dagen geleden

Hier idem.. ook alle keren dat hij doorsliep (en dan ook max 6 uur) op 1 hand te tellen. Heel herkenbaar. Het is super pittig die nachten en niet te onderschatten. Soms voor ik me zelfs teleurgesteld, begrijp me niet verkeerd ik hou van hem en van het moederschap maar die nachten breken mij. En ik heb het gevoel dat ik het toch allemaal anders zou ervaren als hij gewoon wat beter sliep. Dan bedoel ik alles van ook overdag. Pff. Ik ben zelf ook nog opzoek naar tips. Maar stuur je al veel kracht toe. Weet je bent niet alleen. Hier ook gefrustreerd als hij wakker wordt door de moeheid. Mij helpt het soms om te denken, als ik wakker ben, dat er waarschijnlijk op dat moment nog heel veel mama's bezig zijn met hun kleintje en dan voel ik me iets minder alleen.😂🙈

3 dagen geleden

Reactie op Lisa_92

'k Heb geen tips, we gaan helaas door hetzelfde met ons zoontje.. maar ik w ...
Oh ik herken dit heel erg! Ik ben alleenstaande mama, maar huil meerdere nachten per week mee met m'n meisje uit ellende. M'n ouders proberen haar wel eens een nachtje over te nemen, maar dan brengen ze haar uit ellende na 30min terug omdat ze niet stopt met krijsen en absoluut niet bij anderen wil slapen. En dan schrikken mensen dat je overdag af en toe wat minder kan verdragen.. Hier zijn bepaalde periodes de nachten zo erg, dat ik zelf max 3u slaap krijg. Hoe dan ook is het fijn voor iedereen om hier even erkenning te vinden denk ik! Ik vind het af en toe vreselijk als ik anderen hoor met:" je moet ze niet zo verwennen, mijn kids sliepen vanaf nacht 1 door". Alsof we bewust kiezen voor de slapeloze nachten 😅

3 dagen geleden

Ons zoontje is een goede slaper. Maar sinds een aantal weken. Wordt hij snachts 2 a 3x wakker derect huilen. Maar als ik ga kijken is het echt nog in zijn slaap. Als ik hem uit zijn bed haal. Moet ik echt uit zijn kamer is gaan om te kunnen troosten. Daarna terug in bed en slaapt hij derect. Als hem nu huilt laat ik hem een minuutje meestal stop hij vanzelf binnen de minuut en valt terug in soort van diepe slaap. Maar zijn ogen zijn dus meestal dicht dicht. Ik denk dat het een soort van verwerking is hun dag in hun dromen. Mijn beste vriendin heeft een zoontje van 12m en had het juist te zelfde en het is nu over.

3 dagen geleden

Reactie op Anonymous01

Ik geef dan wel geen borstvoeding meer, maar hier ook een baby die elke sla ...
Bedankt voor je reactie! Het voelt vaak eenzaam ❤️ En het sloopt op allerlei vlakken enorm...

3 dagen geleden

Reactie op Lisa_92

'k Heb geen tips, we gaan helaas door hetzelfde met ons zoontje.. maar ik w ...
Bedankt voor je reactie! Het voelt vaak eenzaam ❤️ En ik huil heel veel tijdens de nacht. Gelukkig is hij sochtends en overdag vaak vrolijk en dan is dat helemaal anders. Snachts wordt hij altijd al krijsend wakker... En de nachten doe ik altijd tenzij ik aan het werk ben (ik werk in nachtdiensten) en dat botst dan wel vaak met mijn vriend... en ik volg die pagina maar ben het precies niet altijd met ze eens... maar mss moet ik het toch eens een kans geven! Al vind ik dat het heel duur is zoiets...

3 dagen geleden

Reactie op Debsfr

Hier idem.. ook alle keren dat hij doorsliep (en dan ook max 6 uur) op 1 ha ...
Bedankt voor je reactie! Het voelt vaak eenzaam ❤️ en alles wat je beschrijft is zo herkenbaar! Ik zou een veel aangenamere mama zijn mocht ik iets meer slaap hebben en dat merk ik meteen als we een iets betere nacht hebben gehad... En ik moet idd mss ook zo proberen denken dat er dan nog mama's wakker zijn!

3 dagen geleden

Vraagje aan jullie allemaal, zijn jullie ook zo licht in jullie hoofd door de moeheid? Hier al bloed laten trekken, bloeddruk int oog gehouden,.. maar komt niet veel uit..

3 dagen geleden

Reactie op Debsfr

Vraagje aan jullie allemaal, zijn jullie ook zo licht in jullie hoofd door ...
Heeeel vaak! Das puur door slaaptekort 🫠 bloed ook al laten trekken maar alles tip top in orde 🤷‍♀️

2 dagen geleden

Reactie op Debsfr

Vraagje aan jullie allemaal, zijn jullie ook zo licht in jullie hoofd door ...
Absoluut. Ik eet enorm veel om overeind te blijven maar kom niet bij dus heb het effectief nodig.

2 dagen geleden

Hier ook heel herkenbaar! Nooit een goede slaper geweest, maar sinds de 4 maanden regressie is het hier een ramp gebleven. Op een goede nacht wordt hij tussen 23u en de ochtend 3-4 keer wakker, op een slechte nacht halen we de 8 keer. 's nachts voel ik me soms ook heel moedeloos en emotioneel, alles lijkt ook zoveel erger 's nachts/ik kan dan niet relativeren. Soms ben ik zo uitgeput dat ik mijn geduld verlies en hem een paar minuten laat huilen, om me vervolgens dagen schuldig te voelen. Het enige dat ik wel kan meegeven is dat het voor mij iets draaglijker geworden is sinds hij bij ons in bed slaapt. Hij wordt nog even vaak wakker, maar ik hoef hem maar met mijn ogen toe naar de borst te schuiven en val meteen na het voeden terug in slaap. Toen hij nog in de cosleeper lag was ik met het rechtzitten, hem uithalen etc telkens veel langer wakker en geraakte soms moeilijk terug in slaap.