28 Reacties

vorige week
In het begin is het wel aangeraden om hem om de 3 uur te laten eten zeker als hij een beetje afgevallen zou zijn, mij hebben ze verteld dat het belangrijk is te voeden om de 3 u tot de baby terug op het geboortegewicht zit of erboven. vanaf dat hij zelfstandig goed eet en wakker word uit zichzelf om eten te vragen dan kan je er wat meer tijd beginnen tussen laten.

vorige week
In het ziekenhuis deed ik dit ook, maar eens thuis lieten we ze slapen. Ik ben er van overtuigd dat ze wel zelf wakker worden als ze honger hebben. Als ze het voor de rest goed doen (aankomen in gewicht, fit,…), zie ik daar geen probleem in. Iedere baby is ook anders en heeft andere noden.

vorige week
Reactie op Marieke Vanc
In het ziekenhuis deed ik dit ook, maar eens thuis lieten we ze slapen. Ik ...
Onze baby slaapt nu telkens blokken van 4-5 uren.

vorige week
Hier bijna 4 weekjes oud en ik voed op vraag. Maar ons mannetje vraagt wel om de 3u. Heel pittig maar als onze vriend hier nood aan heeft, met alle plezier, het is gelukkig maar tijdelijk 🙈 hier ook een zware bevalling, vorige week een weekje ziekenhuis en ik kan je zeggen dat ik niet meer weet wat slapen is 🙊 wat kijk ik er naar uit dat hij een blok van 5u gaat slapen 😍

vorige week
Reactie op samia12
Oh nee hopelijk niets ernstig? Veel sterkte!
Het rotavirus was hier binnengeslopen... maar nu gelukkig terug beter! 🍀 met de nodige extra knuffels 🥰

vorige week
Ik voed ook op vraag. Mijn zoontje vraagt soms om de 30min, snachts meestal ol de 2 uren. Amai als ik de reacties lees dat jullie kleintjes al zo lang zonder eten kunnen...

vorige week
Reactie op samia12
Duren voedingen bij jou lang? Ik ben er wel telkens 40min mee bezig..
Nee, soms maar 10min of zelfs minder

vorige week
Mijn ervaring leert dat alles wat ze binnen de twee uur na een voeding vragen vaak is om ongemak weg te drinken zoals krampen of reflux waarna de klachten opnieuw terugkomen omdat ze terug eten in de maag krijgen en dus weer ongemak ervaren.
Hun maagjes hebben echt wel de tijd nodig om die blokken ertussen te hebben.
Mijn dochter is nu 17 dagen en mag van mij pas na 3u drinken. Gisterenavond was ze op de kop na 2u wakker. Haar non verbale communicatie was zoeken naar de borst en op handen zuigen dus zou ik denken ze wilt eten maar na rondlopen met haar (1u) deed ze ineens heel veel stoelgang
Daarna was ze rustig en vroeg ze echt om eten.
Ik ben vaak ook ongeveer een uur bezig met voeding. Goed boeren tussen de borsten door, voldoende aanleggen en recht houden na de voeding.
Ze drinkt zeker geen uur aan een stuk. Wss maar 25min in totaal drinken en al de rest is rechthouden, boeren, kaka doen, pamper verversen,…

vorige week
Reactie op Wietse
Mijn ervaring leert dat alles wat ze binnen de twee uur na een voeding vrag ...
Mijn zoontje zit ook heel de dag aan mijn borst, soms drinkt hij een goeie 15-20 min en heel vaak doorheen de dag slechts MAX 5min en valt dan direct in slaap. Ik vermoed dat dit om ongemak of nabijheid zoeken is. Wat doe je dan als je kleintje huilt omdat ze aan de borst wil? De mijne krijst alles bij elkaar tot ik hem aanleg..

vorige week
Reactie op tek
Mijn zoontje zit ook heel de dag aan mijn borst, soms drinkt hij een goeie ...
Persoonlijk zou ik hem aanleggen. De borst is meer dan een voedingsstation. Babies leren zich reguleren en kalmeren aan de borst.
Mijn zoontje vraagt continu om de borst maar nu blijkt dat zijn zuigtechniek niet goed is en dat hij daardoor lucht binnenhapt en krampen krijgt, wat er op zijn beurt voor zorgt dat hij terug aan de borst wilt. Je kan altijd eens een afspraak maken bij een chiropractor of osteopaat die kan kijken of je kindje geen onderliggende ongemakken of kwalen heeft

vorige week
Wij mikken op 3u van begin voeding tot begin volgende voeding. Kan ook eens een kwartiertje later zijn natuurlijk.
Snachts laten we 4u tussen.
Als ze sneller voeding vraagt dan geef ik wel, maar probeer wel te rekken tot 2u tussen. Enkel savonds laat ik haar eventueel meer drinken omdat babys blijkbaar ‘clusteren’ savonds

vorige week
Ik heb het 3u ritme aangehouden tot hij op zijn geboortegewicht zat. Dit was zo aangeraden door de vroedvrouw. Intussen 3w ver en nu om de 4u ‘s nachts en 2x om de twee uur overdag zodat we aan 8 voedingen raken.
We moesten hem ook iedere keer wakker maken en met veel moeite wakker houden 😅
maar ik denk dan dat ze hun energie evenveel uit het eten halen.
Intussen wordt hij wel zelfstandig wakker voor de meeste voedingen.

vorige week
Mijn vroedvrouw raad aan overdag om de 3u. Eens op geboortegewicht op vraag ‘s nachts.
Mijn dochtertje is nu 2,5 week oud en overdag geef ik haar om de 3u eten en dan ‘s nachts vaak eerst blok van 5u en daarna één van 4u.
Ik let niet op het aantal voedingen per dag. Belangrijkste is vooral dat ze bijkomt in gewicht.
Als ze na 2u wakker wordt in de avond geef ik niets want dat is echt van de krampen. Is anders huilen dan wanneer honger. Als ik dan zou geven heeft ze enkel nog meer krampen.
Bij mijn andere twee kinderen ook zo gedaan en uiteindelijk hadden beiden aan 3 maanden nog maar 1 nachtvoeding om 5u ‘s morgens en dan overdag om de 3u tussen 8u-20u.