2 Reacties

vorige week
Baby’s maken over het algemeen ook wel echt veel lawaai.
Het kreunen kan uiteraard verschillende oorzaken hebben.
Op 5 weken bereiken krampen hun hoogtepunt maar ze kunnen dit al kreunend doorstaan in hun slaap.
Daarnaast kan dit ook te maken hebben met stoelgang die ze willen maken waardoor ze veel wrikkelen in hun slaap.
Bij mijn twee eerste kinderen en nu uit voorzorg staat hun bed hellend zodat ze geen voeding hebben die terug kan keren in hun keel. Of ja toch minder kan terug keren want beiden hadden reflux dus het was eerder klachten wat verminderen. Maar daar kunnen ze dus ook van treuren of ongemak ervaren tijdens slaap.
Daarnaast hadden ze ook koemelkallergie dus kregen ze ook meer krampen van. Maar dit was wel niet in stilte die krampen. Hier werden ze echt wakker van.
Kortom ik denk dat je het eens bespreekt met je vroedvrouw en eventueel wat protectis druppels bijgeeft tegen de krampen of een pittenkussen met wat warmte bij haar legt voor de krampen wat te verzachten.
Je moedergevoel volgen hierin is meestal het juiste. ☺️

6 dagen geleden
Ik herken dit volledig! Echter is onze dochter 2,5 weken en gromt/kreunt ze vaak tijdens haar slaap.. Ik vermoed die verdomde krampjes.. 😮💨