7 Reacties

2 weken geleden
Mijn kindjes zijn gecorrigeerd nu ongeveer pasgeboren en drinken per fles 120 ml afgekolfde melk. Volgens kinderarts helemaal oké ☺️ echt niet mee inzitten, ik heb dit zo hard gedaan want ik dacht dat ik ze overvoedde en bleek uiteindelijk helemaal oké te zijn!

2 weken geleden
Reactie op Marietjex1
Mijn kindjes zijn gecorrigeerd nu ongeveer pasgeboren en drinken per fles 1 ...
Hoeveel wegen jouw kindjes? Ik ben ook zo bang dat ik ze te veel geef maar anders blijft ze huilen en lukt het niet om te slapen 🤷🏼♀️

2 weken geleden
Reactie op Marieke Vanc
Hoeveel wegen jouw kindjes? Ik ben ook zo bang dat ik ze te veel geef maar ...
Nu 3055g en 3385 ☺️. Belangrijk is dat ze rond de 30g per dag bijkomen (ik kijk op week niveau met de vroedvrouw). Als ze geen tekenen vertonen van overvoeding (veel krampen, reflux, onrustigheid) hoef ik me geen zorgen te maken volgens de kinderarts. Je kan het altijd eens navragen maar ik zou me geen zorgen maken als ze wat extra drinkt ☺️ ik heb dat veel te veel gedaan en gaf me veel stress want volgens internet dronken ze te veel (volgens die formules) en ik ging hun maagje oprekken maar volgens kinderarts is daar niks van aan 🙏🏻

vorige week
Mijn zoontje is vandaag zijn derde week ingegaan. Eerste kleine twee weken dronk hij 60 ml flesvoeding NAN pro en sinds 2 dagen vraagt hij 90 ml. Ik volg het voedingsschema op de doos van de flesvoeding, maar hij drinkt het niet iedere keer helemaal op. Eerste twee weken zou hij 90 ml moeten drinken en vanaf week drie al 120 ml. Vind ik al wat veel, daarom maak ik telkens 90 ml en zie of hij meer of minder vraagt.