4 Reacties

6 dagen geleden
Ik heb hetzelfde voorgehad. Een goede start maar plots bleef hij op gewicht hangen.. Beginnen kolven en kunstvoeding bijgeven, mentaal heel zwaar idd!! Bij het kolven kwam er maar heel weinig melk.. Ik verloor mezelf er in en kon niet meer genieten, en toen heb ik de beslissing genomen om over te schakelen naar kunstvoeding. Dit is misschien niet het verhaal dat je wil horen, en ik heb mij ook heel schuldig gevoeld, maar op dit moment hebben we beiden zoveel rust en doet hij het zo goed!
Welke beslissing je ook maakt, wees niet te hard voor jezelf! Je doet alleen maar je best voor je kleintje 馃 Maar vergeet je eigen mentale gezondheid ook niet!

6 dagen geleden
Je bent zeker niet de enige die zich zo voelt. Het is enorm zoeken en loopt allemaal niet zo 'makkelijk' als verwacht. Het is ook absoluut niet te onderschatten, er komt veel bij kijken.
Mijn productie is ook op korte tijd enorm achteruit gegaan, door slaapgebrek, drukte, ... en dan doet het gevoel van 'falen' ook echt geen goed aan die productie. Ik heb hier veel zitten wenen omdat ik mijn baby niet kon geven wat hij nodig had en had het er ook moeilijk mee om kunstvoeding bij te moeten geven. Ik heb dan vanalles geprobeerd, maar niets leek te werken.
Gisteren ben ik dan bij mijn vroedvrouw geweest en hebben we samen uitgestippeld wat ik moet doen nu. Eerst aan de borst, met aan de andere borst een borstkolf om melk op te vangen, zo beide borsten 15min. Dan hetgeen ik heb opgevangen geven en nog eens KV bijgeven, afhankelijk van hoe goed hij aan de borst heeft gedronken. En dan nog 15min kolven erna... Dit is zooo vermoeiend! Ik hoop dat het mijn productie snel omhoog haalt, want dit ga ik niet lang volhouden 馃檲
Een tip is echt om jouw verhaal te bespreken met een vroedvrouw en samen te zoeken naar een oplossing. Zelf dingen proberen kan soms het omgekeerde effect hebben en je productie nog meer in de weg staan.
Veel succes 馃崁 en weet dat je het sowieso heel goed doet!

6 dagen geleden
Ik zou zeker eens horen bij een vroedvrouw en/of lactatiedeskundige. Zowel rond de voeding als jou mentaal bijstaan. De hormonen zijn sowieso heftig, dus laat je maar goed verzorgen en begeleiden.

6 dagen geleden
Ik had als tip gekregen om borstvoeding op te krikken.
Laten beginnen aan 1 borst. Wanneer ze niet meer doordrinkt naar de andere borst aanleggen. Tussendoor pamper verversen en dan opnieuw de eerste borst aanbieden en wanneer ze niet meer doordrinkt naar de andere borst.
Zo heeft ze elke borst 2 keer gedronken en dus meer gestimuleerd.