32 Reacties

2 weken geleden

Hey, hier ook veel moeite en al veel traantjes voor gelaten. Iemand die zegt dat borstvoeding gemakkelijk is, tarara.. 🫣 Ik had ook heel snel kapotte tepels. Deed heel veel pijn, overgeschakeld naar tepelhoedjes en dat was de redding voor mijn tepels. Maar nu blijft ons kindje afvallen. We dachten eerst dat ik te veel voormelk gaf, moest eerst 10 min afkolven en dan aanleggen. Ik zal nu wss moeten bijgeven met poedermelk. Voelt echt als falen aan soms… ik wou zo graag dat ze al die vitamines binnen kreeg met de borstvoeding… 😮‍💨

2 weken geleden

Pff hier ook. Onze kindjes (tweeling) staan nu al 8 wkn op afgekolfde melk. Ik wil super graag borstvoeding blijven geven maar als ik live voed vallen ze in slaap en als ik ze terugleg willen ze weer drinken. Ik blijf bezig. Nu ook met kolven.. eerst twee kindjes verversen en fles geven en dan kolven.. en dit elke 3u opnieuw (kindjes zijn op 30 wkn geboren waardoor ze nog op 8 voedingen staan).. Ik wil het zo graag blijven doen voor hen maar kan dit niet volhouden.. ik twijfel om over te gaan naar kunstvoeding omdat ik denk dat een happy mom veel leuker is voor een baby

2 weken geleden

Heeft hier toch wel een lange tijd geduurd eer het gelukt was. Ik stond oprecht op randje opgeven, maar heb doorgezet. Ineens bleek ik enorme overproductie te hebben. Ik had ook heel veel kloven en wondjes aan mijn tepels, maar door het constante lekken van mijn tepels, is dit helemaal genezen en heb ik geen pijn meer. Ook kwamen we erachter dat hij na 5 minuten al overvol zit en we te lang hem aan de borst lieten drinken. Dit zorgde ook voor énorm veel pijn. (Zat na 4 dagen al op geboortegewicht). Nu 1 maandje oud en van 2580gr geboortegewicht naar 3400gr. Het was inderdaad niet makkelijk en het deed zoooo veel pijn, maar nu gelukkig niet meer🙂

2 weken geleden

Reactie op Marietjex1

Pff hier ook. Onze kindjes (tweeling) staan nu al 8 wkn op afgekolfde melk. ...
Hier hetzelfde probleem. Bij het aanleggen valt ze snel in slaap waardoor ze niet genoeg binnen krijgt. Eens ik ze neerleg wil ze terug drinken. Straatje zonder einde. Nu moet ik bijgeven met poedermelk (Nan evolia). Poedermelk waardoor je na terug goeie productie van borstvoeding terug fulltime de borst kan geven of afkolven. Ik hoop dat dit nu werkt.

2 weken geleden

Hier gaat het na veel tips van de vroedvrouwen vlot. Heb wel even overproductie gehad omdat mijn zoontje op neonatologie lag en ik dus moest voeden en afkolven om hem zo veel mogelijk te kunnen geven.

2 weken geleden

Ondertussen derde kindje en het verhaal van borstvoeding of laat staan de dag van de borstvoeding doet voor mij emotioneel nog altijd heel veel. Er hangt een enorm taboe rond de moeilijkheden van borstvoeding en ik denk dat de mensen daar het vlot loopt op 1 hand te tellen zijn in een groep van 50 mensen. Bij beide kinderen moeten stoppen door KMA en verborgen reflux, mijn zoontje dronk ook niet goed door een geknipte tongriem en dus slechte aanhaptechniek. Mijn tips bij het hebben van kloven (3e poging hier nu en kloven tot bloeden toe) - MultiMAM compressen - tepelzalf - eigen borstvoeding op je tepel doen na het voeden en laten opdrogen - zorgen dat compressen altijd droog zijn Bij slechte drinktechniek baby - osteopaat - vroedvrouw - voedingshoudingen afwisselen En waar ik vooral bij de vorige twee kinderen deugd van had, noteren hoe de voedingen voor mij mentaal aanvoelden. Op een bepaald moment bij beide kinderen had ik meer slechte dan goede voedingen qua mentaal welzijn dus gestopt voor ik grens volledig overschreden had. Mentaal nog altijd lastig als je laatste keer BV geeft maar ik had wel echt iets om op terug te kijken…

vorige week

Reactie op Marieke Vanc

Hier hetzelfde probleem. Bij het aanleggen valt ze snel in slaap waardoor z ...
Hey ik heb ook dit probleem. Tijdens het voeden krijgt hij het erg lastig snel ademenen, meteen in slaap vallen.... soms drinkt hij na de voeding nog 50ml melk extra...

vorige week

Reactie op Marieke Vanc

Hey, hier ook veel moeite en al veel traantjes voor gelaten. Iemand die zeg ...
Hey mama, ik ken het gevoel maar uiteindelijk is het geen falen. Ik geef ook borstvoeding maar mijn productie kan gwn niet mee. Ook kleine Vince heeft het moeilijk mer borstvoeding waardoor we kunstvoeding mogen.bijgeven. hij slaapt veel beter maar wij ook! Ik ben zoveel gelukkiger nu dat ik weet dat mijn baby voldoende heeft

vorige week

Reactie op LynnVC02

Heeft hier toch wel een lange tijd geduurd eer het gelukt was. Ik stond opr ...
Hey hoe kwam je erachter dat hij na 5 minuten vol zit? Mijn zoontje drinkt 10 min heel gulzig en valt daarna in slaap, maar komt wel gewoon mooi bij in gewicht

vorige week

Wij hadden hier ook hetzelfde. Hij hapt heel moeilijk aan de borst, werd er onrustig van. Bleek dat mijn melkproductie niet goed op gang kwam. We hebben kunstvoeding moeten bijgeven. Ik moet nu om de 3u hem aan de borst leggen en na het eten nog afkolven. Dit stimuleert de productie en het lijkt te werken, want ik kan steeds meer afkolven. Zodat hij de borst nog zou nemen zijn we overgeschakeld naar flesjes van Lansinoh en hij hapt weer makkelijker de borst. Hij kan bij mij ook snel in slaap vallen, maar de vroedvrouw heeft gezegd om hem onderaan zijn voet te duwen (niet te zachtjes maar echt een druk uitoefenen) en het werkt hij begint dan meteen weer te drinken 😁

vorige week

Hier gaat het ook heel moeizaam. Kleine Vik is echt een Slaapbaby. Ik moet hem echt uitkleden zodat hij wat koud heeft om hem wakker te maken. Na 5x schokken aan men borst ligt hij weer in slaap. Zeer frustrerend. Kittelen en hem ambeteren lijkt amper te werken. Ik kolf nu ook af. Dus als ik aan elke borst 10min heb geprobeerd. Geef ik hem afgekolfde melk. Zodat hij toch iets binnen heeft. Daarna kolf ik af zodat ik een flesje klaar heb staan voor de volgende voeding. Ik hoop dat hij wat alerter wordt en dat hij nekeer deftig aan de borst drinkt.

vorige week

Reactie op Ines95

Hier gaat het ook heel moeizaam. Kleine Vik is echt een Slaapbaby. Ik moet ...
Bij mij ditzelfde probleem. Plus t feit dat hij aan de borst moeilijk dronk. Dus ook kolven. Maar dan ook nog probleem da k heel weinig productie heb. Dus da combineren met flessen. 😢 ben er wat droevig om wel.

vorige week

Reactie op prutske90

Bij mij ditzelfde probleem. Plus t feit dat hij aan de borst moeilijk dronk ...
Oh hopelijk komt jouw productie op gang. Hier de productie goed. De vroedvrouwen verschieten hier altijd. Het is ons eerste kindje dus ik doe ook maar wat ze ons zeggen. Ma soms denk ik geef nu gewoon flesjes en afkolven en als hem alerte dan terug proberen. Want ik denk eens dat Vik al stop met proberen is men melk nog niet toe gekomen of enkele druppels. Dan denk ik is wel de moeite dat ik nog probeer. Want de minuten schuiven ook gewoon verder en dan zitten zijn voedingen om 4u al. Ipv max 3u tussen.

vorige week

Reactie op Ines95

Hier gaat het ook heel moeizaam. Kleine Vik is echt een Slaapbaby. Ik moet ...
Ja frustrerend probleem... ik heb deze morgen beslist dat ik dit niet meer ga doen. Ik was oprecht ongelukkig ervan :(

vorige week

Reactie op prutske90

Bij mij ditzelfde probleem. Plus t feit dat hij aan de borst moeilijk dronk ...
Je bent sowieso supergoed bezig!

vorige week

Reactie op Vince2103

Ja frustrerend probleem... ik heb deze morgen beslist dat ik dit niet meer ...
Wat ga je niet meer doen? Borstvoeding of kolven? Ik heb hier begin van de week ook veel over geweend

vorige week

Reactie op prutske90

Wat ga je niet meer doen? Borstvoeding of kolven? Ik heb hier begin van de ...
Idem hier.. mijn productie kan niet mee met de twins. Ze drinken nu elk 120ml per voeding en helaas kolf ik niet zoveel.. mijn diepvriesvoorraad begint uitgeput te raken waardoor ik nu stilaan kunstvoeding ga introduceren. Ik voel me zo schuldig 💔

vorige week

Reactie op prutske90

Wat ga je niet meer doen? Borstvoeding of kolven? Ik heb hier begin van de ...
Borstvoeding. Ik heb de hele week geweend. Hij is 21/3 geboren. Ik was zo hard bezig met die productie en kolven. Na elke voeding dronk hij makkelijk nog 30 tot 50ml bij. Ik wil genieten nu hij zo klein is. Samen met mijn partner er een punt achter gezet. Ik was absoluut mezelf niet

vorige week

Reactie op Vince2103

Borstvoeding. Ik heb de hele week geweend. Hij is 21/3 geboren. Ik was zo h ...
Ik versta je! Echt 100%! Zo vaak gezegd dat ik ging stoppen. Dan uiteindelijk toch niet uit schuldgevoel & nu gaan we geleidelijk over. Ook ik wil genieten van mn kleintjes want nu is het: pampertjes, flesjes gekolfde melk geven, kolven & repeat. Niet vol te houden. En mn productie haalt het toch niet.. helaas. Ik blijf wel wat kolven om ze toch nog iets te geven. Oh moedertjes, we doen wat we kunnen hè ❤️

vorige week

Reactie op Marietjex1

Ik versta je! Echt 100%! Zo vaak gezegd dat ik ging stoppen. Dan uiteindeli ...
Ja, je wordt zo in die richting geleid. Het knuffelmoment na de voeding valt weg door het kolven. Na de borstvoeding friemelt hij ook steeds om meer. Nu een flesje van 60ml en hij is happy en ik ook