7 Reacties

3 weken geleden

Skiën heeft niet veel zin voor de leeftijd van 5, er zit te veel tijd tussen twee winters 🫣 Wij hebben de slee gebruikt ipv de buggy vorig jaar, kwestie dat de buggy niet wegschuift. Als het deftig geruimd is gaat ze in de draagzak anders niet want als ik val kan ik niet garanderen dat ik haar geen pijn doe. Wat je wel kan doen, meer voor de fun, is een paar meter (niet te snel) je kindje op jouw ski's zetten terwijl je ze aan hebt. Leren ze op zich niet veel van maar is gewoon tof. Altijd opletten op de piste want ski's zijn echt vlijmscherp! Wij gaan met de hele familie skiën en er blijft altijd iemand thuis voor de twee kindjes (die van mij en mijn zus). Mijn mama blijft ook in de chalet want die skiet niet. Er kan dus altijd een kindje naar buiten om te spelen

3 weken geleden

Wij zijn vorig jaar gaan skiën en had toen harde plastic latjes gekocht voor Lia. Ze was toen 11 maanden denk ik en vond het geweldig. Voor ons wel vermoeiend, want je moest ze uiteraard heel de tijd vasthouden. Qua skiën, gaat er nog niet veel inzitten, maar vooral focussen op plezier en spelen. Zelf heb ik leren skiën op 3,5 jaar, maar was uiteraard veel spelen. Hangt af van de sterkte in de benen van de kindjes. Geef normaal elk jaar skiles aan kindjes, meestal gaat het vanaf 4 jaar, met aandacht voor pauze enz. Maar dat wil niet zeggen dat je al niet spelenderwijs kan beginnen 😀

2 weken geleden

Reactie op 15-03

Skiën heeft niet veel zin voor de leeftijd van 5, er zit te veel tijd tusse ...
Dankjewel voor de tips! We gingen inderdaad een slee meenemen om mee te gaan wandelen. En ik was van plan een rugdrager te kopen aangezien een draagzak mij wat oncomfortabel lijkt met winterkleding (ik heb hem er onlangs nog eens ingestoken met zijn jas en was hij echt geen fan van).

2 weken geleden

Reactie op -WVLC-

Wij zijn vorig jaar gaan skiën en had toen harde plastic latjes gekocht voo ...
Ik heb zo’n skitjes gezien bij decathlon en was aan het twijfelen dat te kopen! Kon ze hier wat langer op of was ze het snel beu? Lijkt me langs een kant miss wat verloren geld omdat het waarschijnlijk maar voor 1 winter is (en gezien we hier niet veel sneeuw hebben, maar voor 1 week). Langs de andere kant, alles van winterkledij zal hij ook maar 1 winter kunnen aandoen natuurlijk

2 weken geleden

Reactie op Eloise93

Ik heb zo’n skitjes gezien bij decathlon en was aan het twijfelen dat te ko ...
Ik had ski’tjes van 25/30 euro en dat vond ik wel oké. Gemiddeld 30min/1u per dag denk ik (meerdere korte momenten) dus niet heel veel.. 😀 maar jouw zoontje gaat wel groter zijn dus mss wat langer

2 weken geleden

Reactie op -WVLC-

Ik had ski’tjes van 25/30 euro en dat vond ik wel oké. Gemiddeld 30min/1u p ...
Waar heb je die gekocht? Die bij Decathlon zijn 60 euro, dus wel al wat duurder om zo kort te gebruiken

vorige week

https://euroskateshop.be/1301005066899-vconf.html?2=6115133&0=3197 Deze, maar dan de kleinere versie, maar die hebben ze niet meer precies..