17 Reacties
2 weken geleden
Ik kijk even mee want heb zelf geen tips. Die van ons is standaard een vroege vogel en is er meestal om 5u al 😭. Ik merk wel dat dit een pittige leeftijd is en dat haar slaap hier ook onder lijdt, dus vermoedelijk is dit voor jullie een fase en gaat het weer voorbij. Het enige waar ik aan denk is misschien een pyjamatop van jou bij haar leggen zodat ze je geur toch oppikt, maar weet niet of dat op deze leeftijd nog werkt.
2 weken geleden
Ik volg ook graag even mij. Onze dochter sliep vroeger van 19u-7u en tegenwoordig is het steeds van 19u-5u30 à 6u. Ik had misschien al gedacht om haar bedtijd wat te verlaten, maar ik merk in de avond tegen 19u dat ze echt wel moe is…
2 weken geleden
Reactie op Leen Houtmeyers
Ik volg ook graag even mij. Onze dochter sliep vroeger van 19u-7u en tegenw ...
*mee
2 weken geleden
Ik volg ook! Altijd een slechte slaper gehad, maar was tot enkele maanden geleden beter. Nu is zowel gaan slapen als vroeg wakker worden een issue, ik krijg hem pas tegen 20u-20u30 stil en is vaak rond 5u wakker. En echt wakker, niets helpt (flesje, oppakken, bij ons in bed, boekje in zijn bedje).
Soms wordt hij ook echt krijsend wakker en wringt hij zich los om op de grond verder te huilen, super zielig en ik kan niets doen dan 😞
2 weken geleden
Hier is hij ook 2-3maanden aan een stuk de dag steevast begonnen rond 5u. Sinds vorige week slaapt hij plotseling terug tot minstens 6.30 met uitschieters tot 8.45u. En ligt dan meestal in bed rond 18.50- 19u.
Hier toen ook alles geprobeerd. Ernaast gaan liggen in bed. Werden we gebruikt als klimpaal. Hem boekjes laten lezen dat hij in stilte bezig kon zijn en wij nog iets of wat konden slapen. Top voor 2 minuten. Niks hielp, behalve effectief de dag starten…
Hier dus ook geen tips. Maar ging het vanzelf weer beter
2 weken geleden
Ons dochter is al maanden wakker om 5u. Nachten zijn hier helemaal niet top. 2 tot 3 keer wakker snachts. Maar krijgen ze wel snel getroost. Vanaf 5u ziet ge aan haar dat ze wakker is, we nemen haar dan bij ons in bed en dan slaapt ze nog tot 6u
Doen dit al een tijdje zo en dat werkt het beste voor ons.
2 weken geleden
Hier een slapertje . Gaat niet naar de opvang dus ze kan altijd uitslapen meestal ligt ze in bed tegen 20u30 gisteren was het zelf 20u omdat ze moe was en nog geslapen tot 9u30 rond 13u30 slaapt ze terug en slaapt ze zeker 2u30min a 3 u . Vroeger ging ik ze rapper wakker maken omdat ik bang was ze niet ging slapen overdag of snachts maar ze kan gerust slapen tot ze zelf wakker komt toch gaat alles nog goed de slaap. Maar als ik haar zelf moet wakker maken en uit haar slaap halen . Hebben we een prikkelbare meid in huis . Kan ze niks verdragen en weent ze van het minste . En hier maakt ze er ook absoluut nooit een probleem van dat ze in haar bed moet ik leg haar erin ze neemt haar tuut en soms is ze nog even wakker ze houd haar dan bezig met haar beren en valt dan in slaap na een eindje ik hoor ze niet ze geeft geen kik. En als ze sochtends wakker wordt kan ik mij gerust nog klaar maken terwijl zei nog in bed zit wakker ze houd haar dan ook bezig met haar knuffels en hoor ik haar niet weent niet is happy haha
Ik kan dus ook niet helpen hier een gemakkelijke slaapster
Maar wel een pittige overdag als ze wakker is rap boos rap wenen ik neem haar soms een bletertje luk of ze zeggen hier bij ons tis er soms echt over . Hoeveel ze weent sommige dagen voor domme dingen of zelf uit het niks ze kan echt soms zo van die lastige dagen hebben 🫣 en voor haar bed maakt ze dan nooit probleem dan hoor ik ze niet haha je zou het soms niet snappen
2 weken geleden
Vanacht was ze plots weer huilend wakker om 12u30. Nog nooit meegemaakt eigenlijk🫣. Een uur vanalles geprobeerd, knuffelen, melkje, rugje wrijven, zingen, zachtjes praten. Uiteindelijk is het na de zoveelste poging gelukt en nu slaapt ze nog 🥲. Wat zal de volgende nacht brengen 🫣