7 Reacties
3 dagen geleden
Het eerste en beste dat je kan doen is luisteren naar je hart.
Als creche/onthaalmoeders is het natuurlijk belangrijk dat ze luisteren naar de ouders en het slechte gevoel dat je hebt komt denk ik niet van alleen het kindje op het potje.
Mag ik trouwens ook vragen bedoel je dat er buiten het gebouw een kind half naakt op een potje zat??? (Ik hoop van niet)
Als je merkt dat de waarden van de creche niet aansluiten en je weet dat je kind wel tegen iets van verandering kan zou ik het doen… het is dichter bij uw nieuwe woonplaats wat natuurlijk de ochtend/avonden haalbaarder maken ookal scheelt het maar 10min van de routine
Het hangt er natuurlijk vanaf hoe je kindje reageert op veranderingen maar ik denk dat ze wel tegen een stootje kunnen als ze zich comfortabel voelen het kan ook deugd doen nieuwe gezichtjes nieuwe kindjes kan de drempel naar school kleiner maken ook
3 dagen geleden
Ze hebben een buitenspeeltuin, is een grote binnenplaats in het gebouw en daar zat het kindje dus buiten op een potje. Het is inderdaad niet het enige, Amelie komt er heel vaak wel wat hysterisch van terug, ze slaapt daar heel slecht.
Ook dingen als ik kom haar ophalen en ze zeggen: ze heeft een goede dag gehad, en ik lees vervolgens in haar dagboekje dat je krijgt dat ze op haar hoofd is gevallen. Ja dat had ik wel graag gehoord toen ik haar op ging halen.
Maar het is ook mijn eerste kindje en ze geven me gewoon vaak het gevoel dat ik zeur, en misschien ben ik ook wel wat over beschermend. Ik snap ook wel dat niet alles wat ouders willen mogelijk is..Ik vind het vooral lastig om in te schatten wat erbij hoort.
3 dagen geleden
Ik zou zeker veranderen!
Hier een soortgelijk verhaal. Zoontje zat in eerste instantie bij een heel goede onthaalmoeder. Jammer genoeg werd zij begin dit jaar ernstig ziek waardoor mijn zoontje plots moest veranderen naar een andere onthaalmoeder. We hadden weinig keus omdat het snel moest gaan. Het was op zich geen slechte vrouw, maar ze deed echt niks met de kinderen. Ze vond mijn zoontje vaak ook erg lastig en hij zou daar veel huilen. Als ik hem ophaalde had hij het thuis ook altijd heel moeilijk tot bedtijd. Zeer aanhankelijk en veel huilen. Hij ging gelukkig maar 2 dagen per week, maar dit gedrag herkende we niet van bij de vorige onthaalmoeder en ook niet van op dagen dat hij thuis bij ons is.
We zijn onlangs overgestapt naar een nieuwe onthaalmoeder en het is dag en nacht verschil! We zijn op voorhand 2 keer samen met hem daar mogen gaan kijken en zodra hij dan zelf mocht gaan heeft hij geen traan gelaten. Het ging onmiddellijk heel goed. Als we hem nu ophalen is hij gewoon vrolijk en speelt thuis nog fijn. Onthaalmoeder zelf zegt ook dat het super goed gaat en dat hij praktisch nooit weent.... Dus het enige waar ik spijt van heb is dat ik niet sneller ben overgestapt.
3 dagen geleden
En ter aanvulling:
Ik herken het lastig inschatten omdat het mijn eerste kind is heel erg.
Doordat ik steeds hoorde dat hij niet gemakkelijk was, begon ik dat ook te geloven. En dacht ik zelf dat het veel huilen thuis erbij hoorde omdat het misschien een intensieve dag/veel prikkels voor hem is.
Maar niks is minder waar als ik vergelijk met nu.
Dus luister alsjeblieft naar je gevoel!
2 dagen geleden
Reactie op ikhouvankaas
Ze hebben een buitenspeeltuin, is een grote binnenplaats in het gebouw en d ...
Ze was op haar hoofd gevallen en hebben dat niet gemeld?! Dat is wel echt bizar.. Hier wordt het heen en weer schriftje al maanden niet ingevuld en foto's zijn er eigenlijk ook nooit maar alle verzorgsters zijn wel super betrokken en geven ook wel feedback en uitleg bij het ophalen. Ze doen ook veel leuke dingen met de kinderen. Zou dus toch wel veranderen! Op zich is dat toch al eens een goede oefening/ voorbereiding op een wissel naar school binnenkort!
2 dagen geleden
Bedankt voor jullie reacties, ik ga het aanbod van de andere crèche accepteren 😊