8 Reacties
gisteren
Hier proberen we ook zo lang mogelijk geen suiker aan te bieden . De nicnacjes is het enige… ook door Sinterklaas. De grootouders weten dat ze geen koekjes mogen aanbieden… zolang het lukt….Ze heeft trouwens het woord koekie in de crèche geleerd… 🙈
Er wordt wel met de pot gegeten maar stel dat we frietjes of pizza willen eten, eten we dat pas als ze slaapt…
Op de boterham: kaas en verschillende notenpasta’s of appelstroop. Of avocado/humus…
gisteren
Reactie op julie devriendt
Hier proberen we ook zo lang mogelijk geen suiker aan te bieden . De nicnac ...
Dat zou ik ook zo willen..die dingen eten als hij in bed ligt maar daar moet je met 2 voor zijn en mijn partner wil niet mee 🤷🏼♀️.
gisteren
Wij eten meestal als ze slaapt.
Met de sint kreeg ze chocolade stukjes op de boterham met pindakaas en picknicken.
Babykoekje mag ze eten als ze heel flink is geweest. Geen echte koeken.
Ontbijt is altijd gezonde pindakaas (lust ze heel graag) maar als papa mee eet wil ze ook hagelslag op de boterham (dan geven we 3ofzo per stukje)
Avond eten wil ze meestal geen boterham. Echte groenten zijn we mee gestopt (omdat ze snachts werd van krampen)
Meestal wisselen we af tss boterham Luikse siroop/ confituur van oma OF havermout, banaan, honing en notenpasta OF graantjes in melk met mini beetje honing
gisteren
Frietjes eten we als ze slaapt, dat is echt dan ons momentje voor de tv en toen ze eens mee at, vond ze het ook niet lekker waardoor ze ook zeurde om iets anders. Ze vindt sowieso "droge" dingen niet zo lekker 😅 koekjes, chips en taart krijgt ze wel als wij dat in haar bijzijn eten. Gebeurt niet elke dag (ik eet wel elke dag iets zoet maar eerder in de avond als ze slaapt 😉) dus vind dat geen probleem. Op brood zou ik haar geen choco of speculaaspasta geven, ik vind het belangrijk dat de basisvoeding (zoals brood) wel voedzaam is.
Heb absoluut geen probleem met zoet of een chipje af en toe maar wat ik absoluut niet wil dat ze eet is charcuterie zoals plopworst. Dat is zó ongezond (voor kinderen en volwassenen) dat ik daar echt niet mee wil beginnen. Mijn mama weet dat, als ze met haar naar de beenhouwer zou gaan, ze geen vleesje mag aannemen. Als ze dit later per se zelf wilt mag dat, maar ga het absoluut niet zelf aanbieden.
gisteren
Louise eet echt super veel en graag dus aan groenten en fruit geen gebrek. Af en toe een klein stukje chocolade of taart kan geen kwaad, als het maar geen gewoonte wordt en niet te vaak is. Choco of speculaaspasta doen we niet. 100% pindakaas dan weer wel. Frietjes eet ze ook maar ze verkiest zelf eerst haar groentjes op te eten. Als ze kan kiezen tussen speculaas en kerstomaatjes kiest ze het tweede 🫣
gisteren
Reactie op 15-03
Louise eet echt super veel en graag dus aan groenten en fruit geen gebrek. ...
Amai...hier totaal tegenovergestelde lol. Altijd vers eten gemaakt sinds dat hij 6 maanden is en alle soorten groenten. Hij at dat allemaal smakelijk op. Vandaag verkiest hij vis of vlees, geen brood, geen komkommer of tomaatjes (nog geen rauwe groenten). Hij houdt van zoet...eet veel rozijnen, dadels, pruimen. Is wel zot van passievrucht en eet wel alle soorten fruit.