69 Reacties

2 jaar geleden

Alina is geboren op 17/02 (37w +1). Ze is 49,5 cm en woog 2,8kg. Door de borstvoeding was ze 300 gram afgevallen, maar ondertussen toch alweer 2,7 kg.Trots op onze knappe meid. Het bevallingsverhaal zal ik jullie besparen 🤣

2 jaar geleden

Reactie op Claudia_A

Alina is geboren op 17/02 (37w +1). Ze is 49,5 cm en woog 2,8kg. Door de bo ...
Proficiat!

2 jaar geleden

Nora werd geboren op 25/02 3kg560 en 50 cm op 38w4d Een heel vlotte bevalling zonder verdoving. Geen tijd meer om de anesthesist te bellen en de gyneacoloog van wacht heeft het ook niet meer gehaald. Maar de vroedvrouwen van de materniteit in Tienen hebben mij er heel goed door geholpen dus eeuwig dankbaar voor hun aanpak!

2 jaar geleden

Rhea werd geboren op 10/2 Haar lengte was 40 cm, gewicht 1,975 kg Geboren op 33+2 weken. Ze had dus eind maart moeten komen. Heb 2 weken op maternal intensive care gelegen, nadat mijn cervix kort was geworden en ik weeen had. Alles werd gedaan om de geboorte te remmen, ik was toen 31 weken. Longrijping en allerlei antibiotica werd gegeven, ook mocht ik nog amper bewegen. In het midden van de nacht, op 32 weken, brak mijn water ondanks alle maatregelen. En na nog eens 4 dagen, begon de bevalling door te komen. Om 8u30 begonnen weeen met ontsluiting en om 16u57 werd ze geboren. Ik kreeg epidurale rond de middag en ik heb slechts 5 push rondes gehad voor ze er was. De bevalling was dus een eitje vergeleken met de zwangerschap en de daaropvolgende twee weken op neonatologie en NICU. Het goede is dat we al thuis zijn. Dat met 35+2, omdat ze gewoonweg nul problemen of achterstand heeft. Ze moest enkel goed leren eten en even onder toezicht. Ze is nu een gulzige eter en is volgens de pediater 'matuur prematuur' en dus enkele weken voorop in gedrag en ontwikkeling, behalve haar lengte en gewicht.

2 jaar geleden

Reactie op Legnairp

Rhea werd geboren op 10/2 Haar lengte was 40 cm, gewicht 1,975 kg Geboren o ...
Wauw, jullie hebben heftige en bange tijden gekend denk ik. Gelukkig nu alles oke met jullie. Vooral genieten nu ☺️

2 jaar geleden

Félix is geboren op 21/02/2024 met 37+1 50 cm en 3,360gr

2 jaar geleden

Juliette is geboren op 20/02/2024 met 38+2. Ze mat 50cm en woog 3340 gr. Wegens een trombose in de zwangerschap werd onze bevalling ingeleid. Op maandag nog een controle gehad waarop alles gunstig was. Helaas op dinsdag besliste onze kleine meid zich om te draaien naar een sterrenkijkertje. Hierdoor verliep de bevalling wat moeizamer en waren de rugweeën veel zwaarder voelbaar. De epidurale heeft wel geteld 2uurtjes gewerkt waarna de stagiaire vroedvrouw mijn onderrug nog 4uur heeft zitten masseren. We blijven deze stagiaire dan ook eeuwig dankbaar! ❤️

2 jaar geleden

Reactie op jasmyn

Juliette is geboren op 20/02/2024 met 38+2. Ze mat 50cm en woog 3340 gr. We ...
Wat een mooie baby! Proficiat 😍

2 jaar geleden

Mijn verhaal heb ik reeds gedeeld in een ander topic. Wel stel ik jullie met trots Nore voor 🥰 Onze dochter werd geboren op 27/2/2024 om 7u44 na een zeer snelle bevalling (3x pushen in 2 weeën) Uitgerekende datum was 2 maart. Wij zijn heel blij met onze lieve prinses 🤩

2 jaar geleden

Zijn er hier mama's met een schrikkelbaby? 😍 (op 29/2 dus bevallen)

2 jaar geleden

Hier is onze dochter Utte geboren op 26/02 om 11 uur. 39w en 2 dagen zwanger. Hele stevige bevalling en dat voor een tweede 😅 misschien zelfs steviger dan de eerste. Het verschil hierin was dat ik bij deze bevalling alles zelf echt goed heb kunnen beslissen. Mijn geboortewens goed heb kunnen volgen. Ondanks achteraf hechtingen en mini ingreep was deze bevalling zoveel gemoedelijker en minder stress vol. Een mooie prachtige meid en wat is haar broer super fier 😍❤️ en wij ook. Onze Utte is het grootste wonder aangezien we maar 1% kans hadden op een kindje ❤️

2 jaar geleden

Paulien is vandaag geboren op 39weken en 5 dagen. Tegenover mijn eerste bevalling een hele vlotte bevalling. Gisteren avond om 22u aan monitor. 2cm ontsluiting weeën zetten toen nog niet door dus even terug naar huis gegaan. Om 3u deze nacht terug gekomen en om 9u41 was ze er na een paar keer persen. Nu volop genieten van ons gezinnetje. Grote zus is apetrots 🥰

2 jaar geleden

Reactie op anne2604

Paulien is vandaag geboren op 39weken en 5 dagen. Tegenover mijn eerste bev ...
Fiere grote zus Paulien weegt 3kg548 en 50,5cm groot

2 jaar geleden

Ons Mila is geboren op 36w5d, normaal uitgerekend voor 29/03/2024 dus drie weekjes te vroeg maar we stellen het heel goed 🥰 Bevalling is begonnen met het breken van m’n vliezen, rozig vruchtwater in combi met contracties die op enkele uren tijd zeer hevig werden. Om 5u ‘s morgens binnen, om 12u12 mochten we onze kleine meid in de armen houden na een heel vlotte bevalling en 5 keer persen. Ze is klein maar zeer dapper en heeft net voldoende gewicht om niet in de couveuse te moeten! Ze drinkt ook zeer goed aan de borst 🫶🏻 We genieten vollop🩷

2 jaar geleden

Ons Hailey is geboren op 06/03/24 (38w4d) - 48cm en 2,780kg - ik ben maandag 04/03 ingeleid en 2 dagen later is ze geboren, was zwaar omdat het zo lang duurde maar al bij al zeker een goede bevalling gehad en super trots op haar 💗

2 jaar geleden

Sem geboren op 6 maart, 3 dagen ná datum 3,260kg liefde, verpakt in een 50cm lichaampje 2 weken voor datum had ik al 3cm opening. Het kon élk moment gebeuren... desondanks... 4 en 6 maart ging ik aan de monitor zoals in België standaard is wanneer je over tijd gaat. 4 maart al 5cm 6 maart niets veranderd Doc besliste om te strippen. Gezellig naar huis voor een 3 tal uur. Om 15u30 vertrokken met weeën, omdat Oma aandrong. Ik ging nog niet vertrekken (ik weet het altijd beter). Gelukkig kregen de weeën bovenhand op mijn koppigheid. 16u binnen 5cm opening Volgende onderzoek, niets gewijzigd Volgende onderzoek 8cm opening, te laat voor epidurale. "Mama, maak je klaar om te persen" !?!?! Mijn grootste nachtmerrie !?!?!? Verlamd van angst, denk ik, werd Sem geboren om 17u57. Ik kan me bijna geen pijn herinneren. 2e zoontje, geboren op oerkracht en de steun van mijn super trotse partner.

2 jaar geleden

Reactie op M3ndy

Sem geboren op 6 maart, 3 dagen ná datum 3,260kg liefde, verpakt in een 50c ...
Wauw! Dikke proficiat! Super gedaan

2 jaar geleden

Reactie op M3ndy

Sem geboren op 6 maart, 3 dagen ná datum 3,260kg liefde, verpakt in een 50c ...
Wauw chapeau! 😍 en proficiat met de geboorte van je zoontje Sem!!

2 jaar geleden

Noa Goele Jaspers, geboren op 9 maart met een lengte van 53 cm en een gewicht van 3,920 kg. Ze is gekomen 2 dagen voor de uitgerekende datum (39 weken en 5 dagen) 🥰 ze heeft tijdens de bevalling tegendraads gedaan door steeds terug richting sterrenkijker te draaien, welke oefeningen mama ook deed 😅

2 jaar geleden

Louise is geboren op 10 maart op een termijn van 39+3w. Waar ze in januari nog p88 werd geschat was ze toch gewoon een brave 49 cm en 3kg485. Ze stelt het heel goed, slaapt flink en drinkt veel. Succes aan alle mama's die nog moeten bevallen, het is bijna zover!