18 Reacties

vorige week

Amai, dit is heel herkenbaar. Ik zoek niet specifiek een reden om m'n schermtijd te verminderen, maar ook heel dubbele gevoelens rond de app en de berichten voor een tweede kindje! Ik heb helaas geen tips, maar je bent niet alleen.

vorige week

Reactie op Florence93

Amai, dit is heel herkenbaar. Ik zoek niet specifiek een reden om m'n scher ...
Fijn om herkenning te krijgen

6 dagen geleden

Oooh ik kan mij inbeelden dat zoiets best confronterend is en natuurlijk roept zoiets gevoelens op, ook al gun je het anderen rationeel gezien wel gewoon! Ikzelf zou natuurlijk juist wel graag zien wanneer volgende kindjes worden geboren en dit zelf ook graag delen. Maar dat is gewoon natuurlijk de omgekeerde situatie! Onze maartgroep is idd een pak minder actief maar ik vind het zelf toch ook nog een fijn idee dat hij er wel is. Als je zoekt op andere geboortegroepen dan zie je ook dat de onze zoveel meer berichten/ posts heeft dan de groepen rond ons van 2024. Voelt toch als een groepje online bonusvriendinnen die elkaar nu weer minder spreken ofzo. Denk dat wel dat je ook een "core member" van deze groep bent, dus altijd toch fijn om van je te horen 😊

6 dagen geleden

Reactie op SuzSuzanne

Oooh ik kan mij inbeelden dat zoiets best confronterend is en natuurlijk ro ...
Maar dus ook alle begrip dat je jezelf wat beschermd en terugtrekt! Minder schermtijd is altijd een gezond idee denk ik 😅

6 dagen geleden

Denk dat we ook allemaal onze draai wel wat gevonden hebben met onze kindjes. Dat we daarom ook minder actief zijn. Als ze dalijk echt in de peuterpuberteit komen dan zal het hier misschien weer wat actiever worden. Voor mij voelt het inderdaad als een extra groep vriendinnen waarvan altijd wel iemand antwoord. Misschien leuk om eens te peilen of er moeders het leuk vinden om elkaar eens in het echt met maart baby te ontmoeten? Ik zou dat wel tof vinden 😊

6 dagen geleden

Reactie op SuzSuzanne

Oooh ik kan mij inbeelden dat zoiets best confronterend is en natuurlijk ro ...
Ik sluit me hier wel wat bij aan! Broer of zus worden is ook een groot thema voor onze peuters, maar ik begrijp dat andere mama’s dit confronterend kunnen vinden, hetzij omwille van een miskraam, uitgestelde kinderwens,… Ik denk dat we ook meer vragen aan elkaar hadden wanneer onze kindjes ons als ouder ook nog veel meer nodig hadden en veel aanhankelijker waren. Nu beginnen ze gaandeweg meer en meer los te komen van ons of vinden wij onze weg als ouder er beter in. Ik blijf het wel fijn vinden om af en toe in deze groep te lezen of herkenning te vinden in de topics van anderen. Daarnaast besef ik dat ik zelf misschien ook wat minder actief ben geweest. Ik ga beter mijn best doen om af en toe een fijne topic te plaatsen! Leuk dat je zelf ook een topic plaatste, zo blijven we inderdaad up to date 😍

6 dagen geleden

Hey Mama, sommige zaken zijn zeker herkenbaar. Ik heb zoveel gehad aan jullie allemaal. We leerden elkaar zwanger kennen en nu zijn onze ukkies bijna peuter en minderen onze gesprekken. We kunnen misschien wel een Whatsapp groep starten om in de toekomst in contact te blijven? Ik weet niet goed hoe het probleem oplossen wat betreft het verdriet waar je mee kampt...misschien die topics alvast overslaan? Ik stuur je alvast een dikke knuffel.

6 dagen geleden

Heel erg bedankt voor de lieve reacties 🥰 ik had dit even nodig en ben ervan overtuigd dat jullie een grote meerwaarde zijn voor mij (en anderen). Bij de minste twijfel kan iedereen hier de vraag stellen en er wordt met enthousiasme een antwoord gegeven. Zo'n netwerk heb je wel nodig vind ik. En zo veel peuters zijn er niet in mijn omgeving gezien ik met mijn huidige 28 jaar blijkbaar een jonge moeder ben 🫣 Blij om in de 21ste eeuw te leven 😅 Misschien ga ik gewoon wat minder frequent de app openen (2x/week ofzo) om toch minder het gevoel te hebben verslaafd te zijn ofzo. Als ik heel eerlijk ben zijn die stomme korte filmpjes op facebook veel erger 🤣 maar de gsm haal ik tegenwoordig enkel boven bij Louise om foto's te nemen of wanneer ik gebeld word. Dat is ook al mooi

6 dagen geleden

Reactie op ikhouvankaas

Denk dat we ook allemaal onze draai wel wat gevonden hebben met onze kindje ...
Ik ook 😀 maar we wonen echt wel verspreid over het hele land...

6 dagen geleden

Dag lieve mama, Ik doe elke dag de appje open om “vandaag” te lezen en ook de topics te bekijken. Ik reageer niet altijd op elke topic omdat ik niet pushend wil overkomen. Ik begrijp u volledig omtrent het schermtijd, hier doe ik men best dat men dochtertje niet veel schermtijd krijgt maat lukt niet altijd. Ik heb mijn 2de kinderwens op stop moeten zetten door gezondheid en begrijp u volledig erin. 🫶🏻 Ik be superblij met dit appje, vriendelijke mama’s, mooie kindjes, leuke topics waar ik veel kan leren en ook vragen. Voor mij is het een leuke sociaal contact met mama’s waar ik zelf veel aan heb🫶🏻♥️dankuwel aan iedereen😘

6 dagen geleden

Heeel herkenbaar, ik probeer ook mijn schermtijd te minderen, maar bij mij zit het vooral in Instagram 😅 Ik heb zelf een tijdje het gevoel gehad dat ik verslaafd was aan deze app, ik las elke dag alles en was wat teleurgesteld als er niets nieuws was om te lezen. Ik heb dan de meldingen afgezet en ‘afgekicked’ nu open ik hem soms 2x per week, soms elke dag, soms enkele weken niet. Ik lees sowieso enkel nog de berichten in de groepen waar ik lid van ben, niet de updates van de app zelf. Misschien helpt dit voor jou ook? Verder vind ik het ook dubbel, ik heb echt al heeel veel aan de mensen in onze groep gehad en heb het gevoel dat er altijd een luisterend oor is, maar het doet idd soms pijn om de updates over broertjes en zusjes te lezen (zonder minder blij te zijn voor iedereen en het iedereen 100% te gunnen). Deze topics probeer ik (zonder succes) over te slaan. Voor wat het waard is, ik heb al heel veel aan jouw advies en input gehad, dus ongeacht of je op de app blijft of niet, dankje voor de vriendschap, tips en tricks en ervaringen die je de afgelopen +- 2 jaar gedeeld hebt! 🩷

5 dagen geleden

Vind het trouwens wel echt super tof en stoer van je dat je dit topic geopend hebt ❤️

5 dagen geleden

Reactie op HanneloreErept

Ik ook 😀 maar we wonen echt wel verspreid over het hele land...
Heb dit ook al gedacht ja! Zou wel echt super speciaal zijn!

5 dagen geleden

Hey Mama, sommige zaken zijn zeker herkenbaar. Ik heb zoveel gehad aan jull ...
Goed idee van de WhatsApp groep denk ik! Toch iets standvastig dan een app misschien,

5 dagen geleden

Reactie op SuzSuzanne

Goed idee van de WhatsApp groep denk ik! Toch iets standvastig dan een app ...
Zou ik ook wel tof vinden

5 dagen geleden

Jullie mogen jullie gsm-nummer mailen naar hanneloredierickx@gmail.com. Ik zal een groepje aanmaken.

4 dagen geleden

Reactie op Eloise93

Heeel herkenbaar, ik probeer ook mijn schermtijd te minderen, maar bij mij ...
Super lief, danku 😘

4 dagen geleden

Jullie mogen jullie gsm-nummer mailen naar hanneloredierickx@gmail.com. Ik ...
Ik heb gisteren avond nog een e-mail gestuurd 🙂