14 Reacties
5 maanden geleden
Als wij gaan eten laten we haar eerst alles verkennen tijdens het aperitief (beurtrol om haar te volgen als er gevaar is) zodat ze flink mee eet eens het eten er is. Tussen de gerechten door loopt ze ook rond. Soms wil ze de borst aanvaarden en dat is best aangenaam. Het is veel minder op het gemakske maar het lukt prima en alles is tijdelijk. We genieten er nog wel can
5 maanden geleden
Reactie op 15-03
Als wij gaan eten laten we haar eerst alles verkennen tijdens het aperitief ...
Voor mij ook zoals jij omschrijft.
Ik zorg daarnaast dat hij altijd honger heeft en zorg voor vanalles dat hij zelf en traag kan opeten. Stukjes aardbei, kleine puffs, stukjes boterham, stukjes sandwich, een beker met drank...
5 maanden geleden
's avonds uit eten doen we echt nog niet met Amelie. We gaan wel eens ergens iets snel lunchen en als ze honger heeft en zelf wat kan eten gaat dat prima.
Maar echt niet langer als een half uur/ 3 kwartier. Ach ja komt wel weer.
5 maanden geleden
Wij zijn vrijdag nog eens gaan eten (was al lang geleden). Hier zit Gust ook in de fase dat hij alleen maar wil stappen maar het lukt nog niet helemaal alleen. Dus 1 van ons loopt dan wat rondjes door het restaurant/terras met hem. De mensen rondom ons keken hier ook niet raar om ofzo. Na zijn eten (kwam tijdens ons voorgerecht) heeft hij naast de tafel wat aan het spelen geweest met speelgoed dat we mee hadden.
Wij waren wel al vroeg gaan eten zodat we zeker richting zijn normale bedtijd (18.30-19u) terug thuis waren. Want als hij moe wordt is het 1 en al kattenkwaad dat eruit komt 😂
5 maanden geleden
Bij ons is het redelijk lang geleden dat we met Arthur op restaurant gegaan zijn. Vroeger viel hij relatief gemakkelijk in slaap in zijn buggy. Eerst wat met bezig zijn, vanaf hij moe wordt de buggy in met een fles melk en dan sliep hij goed (sliep op die manier beter dan gewoon thuis 😅). Maar geen idee hoe het nu zou zijn, ik denk idd zolang we hem eten geven dat hij wel stil zou zitten, Arthur eet enorm graag, maar dat anders ook het kot te klein zou zijn. Op alle nieuwe plaatsen wil hij overal rondlopen en gaan verkennen, interesseert hem dan ook totaal niet of we hem volgen of niet, hij gaat wel bij vreemden gaan staan / zitten.
Dus ik hou mijn hart vast voor de volgende keer op restaurant met hem
5 maanden geleden
Wij gaan regelmatig met Lowie naar een brasserie'tje. En hij doet dat bijna altijd super goed. Ik zorg altijd dat ik iets mee heb om te spelen, eten en drinken. En hij blijft mooi zitten.
Op bepaald moment wordt hij dat beu, maar we kunnen hem wel altijd terug afleiden met zijn speelgoed.
We hebben hem dit wel echt gewoon gemaakt en deden dit regelmatig, ook als hij kleiner was.
Het is kwestie van gewoon maken denk ik.
5 maanden geleden
Wij gaan wel eens op restaurant maar nemen dan eigenlijk enkel hoofdgerecht en laatst dessertje take away. Vroeger eerder wel ook voorgerecht en/of dessertje daar maar dat duurt dan te lang. We lopen met haar rond en entertainen haar aan tafel wel wat. Eens het eten er is, is mevrouw meestal wel tevreden. Enige dat mijzelf daar stoort is hoe beperkt de kinderkaart altijd is. Waarom niet wat verschillende soorten pasta maar dan kleine portie ipv enkel bolognese? Waarom enkel kip met friet ipv stukje zalm met puree? 😅
5 maanden geleden
Reactie op Sophie De Roo
Wij gaan regelmatig met Lowie naar een brasserie'tje. En hij doet dat bijna ...
Oh wij gaan ook regelmatig en we moeten tussen de gangen door toch met haar rondstappen hoor! Blijven zitten? Niks van! Tenzij het eten op tafel staat, dan trekt ze zich bijna op aan haar stoel om er in te geraken 😂
5 maanden geleden
Reactie op SuzSuzanne
Wij gaan wel eens op restaurant maar nemen dan eigenlijk enkel hoofdgerecht ...
Ja dat vind ik ook! Het is spaghetti bolognese, kip met appelmoes en frietjes, balletjes in tomatensaus, stoverij of vol-au-vent. En dit is al uitgebreid voor sommigen 😂 zo leren ze niet gezond eten...
5 maanden geleden
Reactie op 15-03
Ja dat vind ik ook! Het is spaghetti bolognese, kip met appelmoes en frietj ...
Exact! Het hoeft heus niet altijd allemaal "gezond" maar op deze manier maak je echt van "ongezond" eten het typische kinder eten terwijl ze pasta met zalm of een wok met groentjes en rijst zelfs lekkerder zou vinden 🙄
5 maanden geleden
Reactie op SuzSuzanne
Wij gaan wel eens op restaurant maar nemen dan eigenlijk enkel hoofdgerecht ...
Oh echt! Wij hebben dit vrijdag ook nog gezegd tegen elkaar ‘allee nu moeten we het kind curryworst met friet geven terwijl die eigenlijk gewoon ons eten mee zou eten (maar wij dan niet genoeg zouden hebben)’… zelfs spaghetti stond niet op het menu. Enkel alles met frietjes…
vorige week
Reactie op ShanaDeckers
Oh echt! Wij hebben dit vrijdag ook nog gezegd tegen elkaar ‘allee nu moete ...
Kan je dan niet vragen om puree ofzo te krijgen?
Hier zoontje van 21 maanden. Wij gaan regelmatig uiteten en dat gaat eigenlijk prima. Wij bestellen voor hem ook altijd wat (hij is gelukkig dol op spaghetti en dat hebben ze overal wel). Wij doen ook vaak all you can eat omdat hij daar verschillende zaken kan proberen (en je dus inderdaad niet vast zit aan enkel frietjes/spaghetti).
Sowieso proeft hij altijd ook wel wat mee van onze borden. Als ik iets van de kinderkaart bestel voor hem, vraag ik meestal wel of het bv. met aardappelpuree kan ipv frietjes en indien er warme groentjes zijn, bestel ik die ook voor hem (vaak vervang ik dan mijn eigen slaatje door warme groentjes en schuif die dan door zodat hij op z'n minst aan zijn groentenportie komt. en mama is toch geen slaatjesfan 😂).
Qua bezighouden kiezen wij meestal wel plekken met een (binnen)speeltuin en gaan we tijdens het wachten op ons eten met hem spelen (om beurten) zodat hij tegen dat we effectief gaan eten al goed wat energie kwijt is.
Is er geen speeltuin voorhanden dan hebben wij altijd speelgoedjes mee in de luiertas + kleur/stickerboekjes en kleurtjes, prentenboekjes, ... If all else fails hebben we de tablet bij met een filmpje op. Die van ons is helemaal gek van Cars en Toy story en kan makkelijk 40min gefocust film zitten kijken. Mag hij uiteraard niet altijd maar wij zijn best vrij in schermtijd. Thuis staat er ook vaak iets van kindertv ofzo op tijdens het spelen en het is niet alsof hij de hele tijd naar de tv staat te staren. Hij speelt wat, hoort dan een leuk liedje of herkenbaar iets komen en gaat dan even 10min gefocust kijken/meedansen op de liedjes en gaat dan weer vrolijk met zijn blokken verderspelen ofzo...