10 Reacties

vorige maand

Ik ben van plan woensdagen sowieso vrij te houden. Indien nodig kan ze dan thuisblijven en anders kan ik haar na een halve dag zelf ophalen. Als zelfstandige heb ik natuurlijk een luxe die je in loondienst niet hebt 🥴 Lijkt me inderdaad zeer lastig...

vorige maand

9/11/2026 mag hij hier voor het eerst naar school. Staat al in de agenda 😂 zal zo blij zijn dat ik van onze crèche af ben. Hier behoudt ik mijn woensdagen vrij ook gewoon. (Hoop zelfs stiekem dan nog in bevallingsverlof of zwangerschapsverlof te zijn, dus helemaal nog thuis te zijn) Heb de eerste schoolweek wel heel de week verlof gevraagd al op het werk. Dan kan ik hel zelf brengen en halen en zien wat het geeft.

vorige maand

Wij hebben een school met een slaapklasje op het oog zodat ze het op school zullen afbouwen en mijn dochter een volledige dag naar school kan gaan… persoonlijk vind ik dat beter dan halve dagen ze zijn direct met het ritme mee Dochter stopt in januari bij de opvang omdat ik dan thuis zal zijn start school september ‘26

vorige maand

Wij starten na de herfstvakantie in 2026! Over de praktische kant nog niet nagedacht, hangt nog van de job van mijn man af (studeert binnenkort af als PgD dus nog veel onzekerheid over het vervolg). We starten wel met rondleidingen in de kleuterklassen

vorige maand

Hier start hij ook na de herfstvakantie 2026, rondleidingen in de scholen beginnen pas in februari, dus nog geen idee. Wij zitten sws niet met een lange slaper, dus ik denk dat hij tegen dan geen dutje meer zal nodig hebben

vorige maand

Wij starten op 1 september (Liam is van eind februari). Mijn mama en zus zijn op woensdag thuis, mijn schoonvader alle dagen wegens invaliditeit en ik ben op vrijdag thuis. Ik hoop dat hele dagen lukken, maar indien nodig zijn halve dagen wel een optie.

3 weken geleden

Hier ook starten na de herfstvakantie. Na mijn bevalling ga ik op zoek naar een nieuwe job waar ik ook de mogelijkheid om op woensdag vrijaf te nemen… mijn partner is op maandag thuis. Dus de eerste schooldag kan al geleidelijk doorgaan. Hier wel de hoop dat ze meteen volledige dagen kan gaan. Ze slaapt nu 1,5u als middagdutje, dus ik denk dat ze tegen de herfstvakantie wel geen dutjes meer nodig zal hebben 😊

3 weken geleden

Reactie op Leen Houtmeyers

Hier ook starten na de herfstvakantie. Na mijn bevalling ga ik op zoek naar ...
Amai hier slaapt ze smiddags nog altijd 2u30 a 2u40 min. Ik moet m'n dochter altijd wakker maken als ze thuis slaapt.

3 weken geleden

Reactie op janackx

Amai hier slaapt ze smiddags nog altijd 2u30 a 2u40 min. Ik moet m'n dochte ...
Amai lijkt me ook een zaligheid met momenten 😅 hier is het echt plannen wat ik in het huishouden doe als ze aan het slapen is (en/of ik zelf nog een dutje kan doen) 🤷🏻‍♀️
Ik werk voltijds op 4 dagen en heb reeds aangevraagd bij werkgever om mijn vrije dag vanaf ons zoontje zijn start naar woensdag te mogen schuiven zodat ik de namiddag altijd fijn thuis heb met hem. De school waar hij naartoe gaat biedt ook een slaapklasje aan dus kindjes die er nog nood aan hebben kunnen op school een dutje doen. Op woensdag zal hij sowieso thuis nog kunnen slapen. Afhankelijk van hoeveel nood hij nog heeft aan dutjes gaat de andere dagen mijn man (werkt thuis) hem halen zodat hij thuis kan slapen of opa (gepensioneerd). Wij zijn echter aan het proberen voor een broertje/zusje en ik hoop eerlijk gezegd tegen die tijd in zwangerschapsverwijdering te zijn op mijn werk (werk in de kinderzorg en ben dus vanaf start zwangerschap verplicht thuis).