15 Reacties
4 dagen geleden
Oooh wat vreselijk! Heb je haar al eens even laten huilen? Ik ben hier totaal geen voorstander van, maar merk bij Arthur dat hij soms tegen de slaap wilt blijven vechten omdat hij mij ziet. De laatste tijd gaat hij vrij flink slapen, maar als hij oververmoeid is (zoals vanavond, we moesten ergens naartoe), dan weent hij echt histerisch. Ik leg hem dan met pijn in het hart toch weg en vaak slaapt hij binnen de 5 minuten (in het begin duurde dit wel wat langer). We proberen hem in het algemeen vroeger in bed te leggen en merken dat dit beter lukt.
Natuurlijk niet altijd, soms weigert hij ook zijn boekje af te geven en gaat hij gewoon met boekje slapen 😅

4 dagen geleden
Wij lezen 1 boekje voor en dan blijft 1 van ons nog op haar kamer tot ze slaapt of tenminste echt rustig neerligt en bijna slaapt. We hebben hiervoor een stoel neergezet. Eerst stond deze naast haar bed en intussen verder naast de deur. We konden hiervoor een tijdlang eigenlijk makkelijk gewoon weg gaan maar plots was dat toch echt drama met hysterisch huilen.. We hopen de stoelmethode af te bouwen door steeds sneller weg te gaan maar komende week is schoonfamilie hier dus slaapt ze standaard bij ons in bed dus zullen zien wat dat hierna geeft als ze terug in eigen bed gaat 😅
Ps: de tijd die ik op de stoel doorbreng is echt ongegeneerd sociale media doomscrollen maar als je hier actief van wilt minder kan een podcast ofzo natuurlijk ook 😉
3 dagen geleden
Reactie op Eloise93
Oooh wat vreselijk! Heb je haar al eens even laten huilen? Ik ben hier tota ...

We laten haar effectief huilen maar na 5 minuten staat ze nog steeds rechtop te huilen. Ze stopt meteen als ik haar er uit pak. Geef ik dan enkel een knuffel, dan huilt ze opnieuw. De borst is wat ze wil. Meestal valt ze daar dan wel binnen de 10' mee in slaap en zijn we vertrokken, maar daar is al een hele hel aan vooraf gegaan. Want borstvoeding voor die huilbui heeft niet geholpen. Ik snap er niks van
3 dagen geleden
En misschien een extra slaapassociatie ipv de borst? Noa heeft ook een periode meer geweend als we de kamer verlieten. We bleven dan in de buurt van haar slaapkamer (bv opruimen in onze slaapkamer,…) en ik bleef dan een slaapliedje zingen. Daar werd ze rustig van en dan viel ze ook in slaap. Ondertussen heeft ze het liedje niet meer nodig, wel nog soms de bevestiging dat we in de buurt zijn 😊
3 dagen geleden
Reactie op SuzSuzanne
Wij lezen 1 boekje voor en dan blijft 1 van ons nog op haar kamer tot ze sl ...
Ik geef nu de borst terwijl ik scroll 😅 de stoel is nog een stap te ver voor haar. Als ik er ben moet ze per se op mij zitten. Precies of ze neemt mij als vanzelfsprekend, vandaar dat ik haar wil duidelijk maken dat dit niet zo is door de kamer af en toe te verlaten. Ze moet het echt zelf doen. Ze profiteert echt, niet uit noodzaak. Het huilen is ook echt kwaad huilen, niet bang huilen
3 dagen geleden
Reactie op 15-03
We laten haar effectief huilen maar na 5 minuten staat ze nog steeds rechto ...
Miss idd zoals Leen zegt, slaapassociatie met de borst. Arthur had dit ook heel hard toen hij bv kreeg, viel dan in slaap aan de borst maar werd elke keer terug wakker als ik hem weglegde. Moest soms uren bij hem blijven zitten 😴
Wij lezen nu wel bewust geen boekje meer bij het slapen gaan (wel ‘s avonds in de living nog, maar niet in zijn kamer). Want dan bleef hij ‘Nog’ ‘Nog’ zeggen..
Ik heb ook een tijdje de was opgevouwen in zijn kamer met een klein lichtje terwijl hij in bed lag, daar werd hij rustig van, maar is redelijk snel omgeslagen naar ‘A(r)thur helpen’ - maar miss het proberen waard zodat ze toch je nabijheid voelt, maar ziet dat je bezig bent en je haar dus niet kan pakken?
3 dagen geleden
Bij ons is het slapen gaan echt met iets heel stom gebeterd. Was vroeger zoooo een drama en duurde uren. Arthur heeft een sticker op zijn muur met allemaal dieren en we zeggen die allemaal samen slaapwel terwijl ik een beetje wieg en met een zachte stem slaapwel zeg. Elke dag in dezelfde volgorde. Dan laat hij zich meestal naar achter vallen en hou ik hem nog in mijn armen en zeg slaapwel aan de hond, papa, mama en Arthur en dan een kusje en leg ik hem in bed.
Dit werkt nu 9/10 (tenzij hij oververmoeid is). Soms kan het echt met zo iets kleins omslagen, hopelijk vind je snel wat werkt voor Louise 🤞🏻
3 dagen geleden
Reactie op 15-03
Ik geef nu de borst terwijl ik scroll 😅 de stoel is nog een stap te ver vo ...
In het begin moesten we met de.stoel zo dicht naast haar bed zitten dat we ons hand op haar konden houden. Ging snel beter. Was een techniek die chatgpt ons aanraade trouwens 🤣
3 dagen geleden
Ja boekje echt beneden lezen. De slaapkamer is echt voor slapen. Borst geven en een liedje zingen, welterusten en weggaan. Zolang ze niet helemaal overstuur is kun je haar ook echt wel even laten doen.
Als ze wel overstuur is er kort naar toe gaan max een minuut en niet oppakken. Ik ga naar binnen aai over haar bol en zeg mama is er nog en dan ga ik terug weg.
Soms moet ik dit een paar keer herhalen ( ik laat haar 4 minute huilen)
Maar na 3 dagen gaat ze dan altijd weer zelf braaf slapen. Ik moet het soms nog toepassen tijdens een slaapregressie.
Succes!
2 dagen geleden
Hier slaapt ze gemakkelijk haar pyjama doe ik al aan na eten. Dan als ze slapen gaat kijk ik nog eens naar haar pamper en tanden poetsen . Haar melk wordt boven geven op haar kamer met een klein lichtje aan en dan leg ik haar in bed
Maylé is precies niet echt voorstander van boekjes lezen
En dan als ze super moe is valt ze in slaap meteen anders houd ze haar nog even bezig in haar bed en hoor ik haar wel niet
Vannacht was het een slechte nacht lang geleden dat ik dit nog voorhad kwam wakker al wenen 23u15 en stopte maar niet dan maar gegaan na een kwartier ja was natuurlijk dol gelukkig precies een uitgeslapen kind nam haar mee naar mijn bed maar daar was het ook niet echt iets . Deed niet anders of uit bed kruipen en spelen dan haar uiteindelijk weer in haar bed gaan leggen dan zeker weer kwartier geweent viel dan terug in slaap. Maar om 1u was ze er terug twas dan weer 1u40 tegen dat ze terug wou slapen . Dan haar niet meer gehoord tot deze morgen 9u45 . Het was met pepe
Want mama en papa waren gaan werken en mama moest om 6u uit bed dus ik heb mss maar een uurtje of 4 geslapen 🤭
Ik weet echt niet wat ze in had 🙈
gisteren
Reactie op 15-03
Louise staat echt recht met haar armen omhoog om te pakken. Als ik haar pak ...
Die verlatingsangst is hier ook echt heel hard terug. Halleluja. Enkel hem op de crèche afzetten is geen drama 😂 maar durf maar eens naar de wc gaan zonder dat hij mee kan…