3 Reacties
gisteren
Het probleem met salade is vooral het risico op een besmetting met toxoplasmose. De horeca in Belgi毛 is nogal streng... en we eten op restaurant normaal gezien geen salade uit eigen tuin (waar de katten hun uitwerpselen dus belanden) maar wel salade die op hoogte gekweekt is in serres. Dit zou normaal dus geen probleem mogen zijn.
Ik eet nog gewoon groentjes dus.
Op 37 kaar nog geen besmetting doorgemaakt.
Als je bij oma sla ui de tuin eet, of andere groentjes, dan is het verhaal wat anders natuurlijk.
14 uur geleden
Zoals hieronder al gezegd, heel veel groenten komen van serres die groenten (en fruit trouwens ook) op hoogte kweken in Belgi毛 en ze staan onder zeer strenge normen. Een vriendin wiens schoonvader aardbeien kweekte zei eens dat hij dat zelfs bijna een belediging vindt dat je zijn aardbeien zou wassen omdat er eigenlijk nauwelijks iets mis mee kan (en mag) zijn. Daar denk ik dan altijd aan als ik rauwe groenten of fruit eet haha 馃槄.
En ik vind dat je op restaurant ook prima kan aangeven dat je zwanger bent en vragen dat ze extra aandacht kunnen hebben voor het wassen van groenten! 馃槉