5 Reacties
6 dagen geleden
Kunnen uitvallen, bedoel je?
Ik had tijdens mijn vorige zwangerschap een ontsteking op mijn tandvlees. Was snel opgelost met een zalfje. Er wordt wel aangeraden om tijdens je zwangerschap eens langs de tandarts te gaan. Mijn tandarts raadde aan om op plekken waar je bloedend tandvlees hebt tijdens het poetsen, daar even goed op te poetsen. Deze zwangerschap merk ik ook af en toe bloedend tandvlees op tijdens het poetsen.
Maar geen loszittende tanden ofzo 😅
5 dagen geleden
Ik had toevallig vandaag de gewone 6maandelijkse controle bij de tandarts. Zij zei om geen zorgen te maken en gewoon goed te blijven poetsen. 🤷♀️
5 dagen geleden
Bij mijn eerste zwangerschap had ik enorm last van bloedend tandvlees/ontstekingen/gevoelige tanden. Tijdens het flossen is zelfs een stuk van mijn tand weggevlogen. De tandarts zei dat dit bij sommige zwangerschappen zo kan zijn. Spijtig genoeg kan er niet veel aan gedaan worden. Bij ontstekingen spoelde ik mijn mond paar keer per dag met zout water, de ontsteking was dan meteen weg! Goed blijven poetsen en minstens een uur wachten met eten na het poetsen in de ochtend zijn tips die ik kan meegeven. Deze zwangerschap heb ik tot nu toe gelukkig minder last, buiten af en toe eens wat bloedend tandvlees. Ook weet ik niet of dit iets genetisch kan zijn want mijn mama had ook heel veel problemen met haar tanden tijdens en na haar 5 zwangerschappen, ze heeft op een jonge leeftijd al kronen moeten zetten omdat haar tanden het begaven
5 dagen geleden
Ik ben al 4x bij de tandarts geweest voor een kloppende zenuw in mijn tand. Deze kunnen ze jammer genoeg niet ontzenuwen, dit gaan ze doen na mijn bevalling. Heeeeeel vervelend! Alsook zijn mijn andere tanden zeer gevoelig bij eten.