31 Reacties

3 weken geleden

En voel je pijn bij de schopjes? Ik voel ook vanalles, soms scherpe steekjes, soms een dof gevoel. Vind het heel moeilijk om te onderscheiden of ik de baby voel, m’n darmen of dat het bandenpijn is 😅 advies is idd welkom!

3 weken geleden

Bij mijn 1e voelde ik hem op 18 weken. Nu ben ik 18 weken en ligt placenta ook vooraan, maar sinds 16 weken voel ik ons meisje ook duidelijk schoppen boven mijn blaas onder mijn navel. Ik weet uit vorige zwangerschap hoe het voelt en het is duidelijk de baby, ondanks de placenta die vooraan ligt deze keer.

3 weken geleden

Hier deze ochtend gevoeld denk ik 😅 Placenta ligt ook vooraan.

3 weken geleden

Reactie op HartelijkeOrkaan496632

En voel je pijn bij de schopjes? Ik voel ook vanalles, soms scherpe steekje ...
Nee doet helemaal geen pijn. Heb ook af en toe bandenpijn, maar dat is echt helemaal anders. Er vertelde iemand dat het voelt alsof je oog dat zo wat trekkingen heeft en daarmee kan ik het best vergelijken. Zo wat lichte korte trekjes op verschillende plaatsen. Maar weet dus niet als het dat is exact.

3 weken geleden

Ja ik vraag mij dat ook af! Ik voel hem denk ik ook al, soms zo kleine plopjes, soms zo van die kriebels in de buik die precies te vergelijken zijn met wanneer je in een vliegtuig zit die door turbulentie wat zakt.

3 weken geleden

Reactie op WeldenkendeMist942992

Ja ik vraag mij dat ook af! Ik voel hem denk ik ook al, soms zo kleine plop ...
Ohhh denk wel echt dat jij uw kleintje dan al voelt! Dat kriebelen voel ik nog niet echt, maar misschien is het nog te vroeg daarvoor.

3 weken geleden

Ik vraag mij ook vaak af of het nu mijn darmen zijn of toch al ons meisje 😅 ik wacht vol ongeduld op duidelijkere schopjes 🤭 zo spannend!!
Mijn gynaecoloog vroeg me vandaag of ik iets al voelde. Ik ben momenteel 16 weken zwanger. Het zouden een soort van plofjes moeten zijn. Ik weet het niet. Ze zei ook dat mijn placenta vooraan ligt waardoor ik het waarschijnlijk minder ga voelen.

3 weken geleden

Hallo, ik ben momenteel 15w+4 zwanger van mijn tweede kindje. Tijdens mijn eerste zwangerschap voelde ik rond 19w plofjes en tikjes of zelfs precies luchtbelletjes aan de zijkanten van mijk buik. Toen lag mijn placenta ook vooraan. Bij deze zwangerschap ligt de placenta achter en voel ik de plofjes en tikjes al sinds een week. Het lijkt inderdaad ook alsof het je darmen zijn maar je begint er wel snel een patroon in te zien. Bij mij is het vaak na het eten als ik de zetel lig 😊

3 weken geleden

Reactie op Ebbbs

Hallo, ik ben momenteel 15w+4 zwanger van mijn tweede kindje. Tijdens mijn ...
Oh ja ik heb het ook na het eten!😊❤️, tof! Net daarom wist ik niet of het de darmen waren of de foetus die blij is met zijn eten🤭
Mijn placenta ligt ook vooraan en ik voel hem denk ik ook af en toe als ik echt concentreer en het is echt maar heel lichtjes! Ik ben 18w :)

3 weken geleden

Reactie op SfeervolleZonnestraal917580

Mijn gynaecoloog vroeg me vandaag of ik iets al voelde. Ik ben momenteel 16 ...
Ik had deze week een afspraak bij mijn gynaecoloog en ik ben ook in week 16... Mij heeft ze dat ook gevraagd. Omdat het mijn eerste zwangerschap is kan ik niet zeker zijn of het nu de bewegingen zijn of niet van de baby. Maar het voelt raar aan mijn buik die ik nooit ervaren had.

3 weken geleden

Ik ben momenteel 17w. Ik voelde rond 15w heel wat. En nu al dagen niets meer. Moet ik mij zorgen maken? 🥺

3 weken geleden

Reactie op Annoniem1

Ik ben momenteel 17w. Ik voelde rond 15w heel wat. En nu al dagen niets me ...
Iemand zei me eens dat ze heel koud water moest drinken en dat die dan daarop reageert. Blijkbaar ook bij een suikerrijk drankje. Dan zijn er weer velen die rond 17w nog niets voelen. Misschien heeft die zich ook een beetje verplaatst waardoor die minder te voelen is? Snap wel dat je je zorgen maakt, zeker als je denkt hem eerder gevoeld te hebben.

3 weken geleden

Iemand zei me eens dat ze heel koud water moest drinken en dat die dan daar ...
Ik heb al in elk mogelijke positie gelegen/gezeten in de hoop hem opnieuw te voelen. Maat niets "helpt". Op 16w zagen we wel dat hij veel gedraaid ligt naar mijn rug. Maar de angst is idd groot na een zwaar isci traject en een miskraam 🥺

3 weken geleden

Reactie op Annoniem1

Ik heb al in elk mogelijke positie gelegen/gezeten in de hoop hem opnieuw t ...
Oh ja dat snap ik! Ik heb ook een miskraam gehad en zou mij ook zo voelen, geen twijfel. Mijn praktijk heeft me ook gezegd dat ik elk moment mag bellen voor raad of een extra check-up, moest daar nood aan zijn. Kan je daar mss ook voor terecht? Gewoon eens bellen en horen wat ze zeggen kan mss al deugd doen.

3 weken geleden

Oh ja dat snap ik! Ik heb ook een miskraam gehad en zou mij ook zo voelen, ...
Ja mss moet ik maandag toch eens een mailtje sturen voor een extra echo. Het zou mij mss ook veel geruster stellen.
Ik voel sinds enkele dagen lichte shopjes wanneer ik neer leg. 21 weken, duurde even voor ik het voelde omdat mijn placenta langs de voorkant ligt, dan werkt die als een soort buffer. Dankbaar wel dat ik hem eindelijk voel 🩵

2 weken geleden

Reactie op GeduldigeSneeuwvlok711540

Ik voel sinds enkele dagen lichte shopjes wanneer ik neer leg. 21 weken, du ...
Stelt me een beetje gerust ik ben bijna 18W en he het gevoel ‘het is gestopt’ want ik coel nog niets en mijn buik is afgelopen week niet groter geworden. Maar ik heb ook een voorliggende placenta en de vorige echo’s waren altijd tiptop… toch blijft er onzekerheid inkruipen. Nog 2W tot de 20W echo!

2 weken geleden

Ik begon het te voelen vanaf 17w, maar was er pas van overtuigd op 18w (placenta achteraan, eerste zwangerschap). Naarmate we vorderen (nu 19 weken) heb ik bijna dagelijks een momentje dat ik hem voel. Soms maar heel kort. In het begin is het nog totaal niet vaak en niet alle baby's zijn even beweeglijk... Zou er alleszins nog niet over stressen. Het voelt soms alsof mijn baarmoeder een ballon is en dan af en toe een por of getrippel alsof hij aan het tapdansen is 😅