28 Reacties

gisteren

ik ben momenteel 31 weken en slik ook vanaf 13 weken asaflow maar ik neem ook bijkomende medicatie om mijn bloeddruk te verlagen, voorlopig blijft alles goed onder controle en heb ik nog geen klachten hierdoor. ik moet ook 2 keer per dag mijn bloeddruk meten en heb extra controles. zolang je zelf voldoende rust neemt maar wel goed blijft bewegen zal het allemaal goed gaan 馃崁

gisteren

Hoi! Ja, vorige week kreeg ik hetzelfde telefoontje van het secretariaat van gynaecologie... Zelf krijg ik geen duidelijke info behalve dat ik een verhoogd risico heb waardoor het gelijk dubbel voelt om de medicatie te nemen... En telefonisch contact met m'n gynae is niet mogelijk 馃 Langs de ene kant wil ik het risico niet lopen om een zwangerschapsvergiftiging te krijgen, maar langs de andere kant ben ik bang voor de gevolgen van de medicatie (asaflow).. Dus we zitten in dezelfde situatie 馃く
Ik neem al sinds ik weet dat ik zwanger ben Asaflow. Dit omwille van mijn vorige zwangerschap die niet vlekkeloos gelopen is. Ik raad je dus aan om hier zeker tijdig mee te beginnen 馃槉

gisteren

Reactie op Mama022026

ik ben momenteel 31 weken en slik ook vanaf 13 weken asaflow maar ik neem o ...
Dankjewel was even verschieten, maar zolang je goede opvolging hebt ben ik wat gerustgesteld. Heel tof dat deze groep bestaat en dat we elkaar kunnen steunen馃ズ

gisteren

Reactie op BeydaK

Dankjewel was even verschieten, maar zolang je goede opvolging hebt ben ik ...
inderdaad, het is een enorme geruststelling dat je alles een stap voor bent nu!

gisteren

Reactie op Ilse-1802

Hoi! Ja, vorige week kreeg ik hetzelfde telefoontje van het secretariaat va ...
Ja inderdaad lijkt wel heel eng. Ik weet niet of mijn dokter asaflow heeft voorgeschreven. Ze zei aspirine. Als je je gynaecoloog niet kan contacteren kan je dan eventueel iemand van verloskunde contact opnemen? Ik zou zeker nog eens op controle gaan wegens je onrustig bent.

Reactie op BeydaK

Ja inderdaad lijkt wel heel eng. Ik weet niet of mijn dokter asaflow heeft ...
Heeft ze ook gezegd welke dosering? Mijn gynaecoloog zei dat ik wel echt moest zien dat ik 160mg binnenkreeg want dat het anders geen werking had om een zwangerschapsvergiftiging te voorkomen 馃槓

gisteren

Reactie op BloeiendeKomeet460276

Ik neem al sinds ik weet dat ik zwanger ben Asaflow. Dit omwille van mijn v ...
Had je dan ook voor je eerste zwangerschap asaflow ingenomen? Ik ben er zeker niet tegen om een medicatie gebruiken, maar ik heb nog steeds geen last van hoge bloeddruk. Beter voorkomen voor dat het te laat is馃ズ

Reactie op BeydaK

Had je dan ook voor je eerste zwangerschap asaflow ingenomen? Ik ben er zek ...
Ja daar ben ik dit beginnen nemen vanaf 16 weken 馃槉

gisteren

Ik ben nu 12 weken en slik sinds week 9 bloedverdunners omdat ik ook een hoog risico heb op zwangerschapsvergiftiging. Dit omdat ik zwangerschapsvergiftiging gekregen heb tijdens mijn vorige zwangerschap op 34 weken en uiteindelijk met spoedkeizersnede ben bevallen op 35 weken. Daardoor heb ik toch ook wel een angstig gevoel deze zwangerschap, maar de gynaecoloog stelde me gerust dat men dit vanaf het begin goed kunnen opvolgen en door de juiste medicatie/opvolging een nieuwe zwangerschapsvergiftiging ook voorkomen kan worden. 馃

gisteren

Heeft ze ook gezegd welke dosering? Mijn gynaecoloog zei dat ik wel echt mo ...
Ja, 160 mg. Ze zei wel dat deze niet terugbetaald wordt en heeft een doos geschreven van 80 mg. Deze moet ik dan 2 keer per dag 鈥榮 avonds innemen

gisteren

Ja daar ben ik dit beginnen nemen vanaf 16 weken 馃槉
Heb jij of je baby daar last van gehad vb neveneffecten ?

gisteren

Reactie op HappyyMommyy

Ik ben nu 12 weken en slik sinds week 9 bloedverdunners omdat ik ook een ho ...
Ik vind wel spijtig dat je zo iets hebt meegemaakt. Maar beter voorkomen. Ik ben wel gerustgesteld met de reacties鉂わ笍

Reactie op BeydaK

Heb jij of je baby daar last van gehad vb neveneffecten ?
Nee, het enige neveneffect dat ik had was dat ik snel blauwe plekken had en dat ik sneller een bloeding had. Voor de rest heeft de baby er ook niks van gemerkt gelukkig 馃槉

gisteren

Nee, het enige neveneffect dat ik had was dat ik snel blauwe plekken had en ...
Ah gelukkig 鉂わ笍

gisteren

Reactie op BeydaK

Ja inderdaad lijkt wel heel eng. Ik weet niet of mijn dokter asaflow heeft ...
Ik ga morgen eens proberen te mailen naar gynaecologie... Kvind het jammer dat ik geen duidelijke uitleg krijg en ik er zo achter moet vragen.. 馃 maar kdenk dat dit algemeen zo is... Ivm verloskundige, voorlopig heb ik nog geen vroedvrouw, kheb wel al gebeld met m'n huisdokter, maar ook geen 100% duidelijk antwoord gekregen gezien die testen nog vrij nieuw zijn.. Ik heb in basis geen probleem om de medicatie te nemen, maar ik weet graag de achterliggende reden voor ik ze neem... Zeker gezien asaflow eigenlijk afgeraden wordt tijdens de zwangerschap in de bijsluiter...

gisteren

Reactie op Ilse-1802

Ik ga morgen eens proberen te mailen naar gynaecologie... Kvind het jammer ...
Ik begrijp jouw frustratie, ben je content van je gynaecoloog misschien toch eens iemand anders contacteren? Vind wel jammer dat je geen deftige uitleg krijgt, zeker als mama is dat heel belangrijk. Je wil je baby beschermen馃槪

gisteren

Reactie op BeydaK

Ik begrijp jouw frustratie, ben je content van je gynaecoloog misschien toc ...
Ja dat wel, kben momenteel 14 weken maar m'n eerste trimester verliep ook niet van een leien dakje (khad een hematoom in m'n baarmoeder waardoor ik regelmatig bloed verloor..) en ik mocht altijd op controle gaan bij onzekerheid 馃槈 Maar kvind het jammer dat je nu enkel je resultaten kan bespreken als je een afspraak maakt.. Kdenk ook dat m'n gynae niet weet dat ik haar probeer te contacteren.. tis het secretariaat die het afhoudt.. daarmee dat ik eens ga proberen mailen. Idd, zoals je zegt ik wil zowel mezelf als m'n baby beschermen 馃槉 Dankjewel alleszins voor je begrip en steun 馃

Reactie op BeydaK

Ja, 160 mg. Ze zei wel dat deze niet terugbetaald wordt en heeft een doos g ...
Ik neem sinds gisteren ook deze dosis wegens verhoogd risico. Bij mij gaf ze als risicofactoren: licht overgewicht, eerste zwangerschap, ivf-traject en een beetje verhoogde bloeddruk tijdens laatste controle. Moet het ook nemen tot 36w.

gisteren

Reactie op Ilse-1802

Ja dat wel, kben momenteel 14 weken maar m'n eerste trimester verliep ook n ...
Als je eerste trimester al niet zo gemakkelijk verliep dan weet ik echt niet waarom het secretariaat jou niet kan doorverbinden met je gynaecoloog. Best een mail sturen en ik zou toch alle dagen bellen tot ik de gynaecoloog aan de lijn heb. We zijn er voor elkaar en ik wens je nog heel veel succes en een mooie toekomst met je kleine鉂わ笍