7 Reacties
3 dagen geleden
Ik heb een doppler , en ik luister 1x per week naar het hartje . Het is soms wel even zoeken naar het hartje , en 1 keer hebben we het eens niet gevonden. Maar dat wil niet zeggen dat er iets mis is, ik voel de kleine ook al goed bewegen dus dan weet ik dat alles oké is ☺️
3 dagen geleden
Ik heb er 1 en voor mij is het een enorme geruststelling al geweest. Ik gebruik hem vanaf 14 weken en vind de hartslag sinds 16 weken op 5 seconden. Ja, het kan stress bezorgen als je de hartslag niet vindt maar ook hier moet je dan wat relativeren. Als de baby wat meer naar achter ligt of in een onhandige houding kan dat al veel verklaren. Gewoon doen waar jij je goed bij voelt. ☺️
3 dagen geleden
Ik raad het absoluut aan. 23 weken zwanger en wij gebruiken onze doppler sinds 17 weken zwangerschap. In het begin deed ik het meerdere keren per dag haha, ik vond het fantastisch! Nu voel ik ze bewegen dus is het niet echt meer nodig. Maar het kan je geruststellen als je nerveus wordt van het wachten. Wel even online opzoeken hoe je het hartje vindt (je zal verschillende geluiden horen en het is belangrijk dat je kan onderscheiden welke de hartslag van je baby is). Wij hebben er eentje van Bol.com gekocht, een roze die niet al te duur was. Super handig ding!
3 dagen geleden
Het is dubbel he. Wij hebben er ook één. In het begin een heel gesukkel om de hartslag te vinden, nu vind ik het vrijwel meteen.. behalve zaterdag dan 🤦♀️. Ik was niet in paniek, maar wel wat ongerust. Later op de avond begon ik ze plots duidelijk te voelen, dus ik was weer gerustgesteld.🙏
Wat je ook kan doen, is voor een pretecho gaan bij een vroedvrouw. Dat hebben we ook eens gedaan tussendoor 🤭
Als ik jou was zou ik dat laatste doen, je gaat je baby binnenkort duidelijk beginnen voelen, dat gaat je meer geruststelling geven dan een doppler denk ik 😊
2 dagen geleden
Ik heb er rond 12 weken eentje gekocht en sindsdien 2-3x per week gebruikt door mijn bezorgdheid wegens eerdere miskramen. Nu moet ik zeggen dat ik sinds 16 weken de hartslag best vlug kan vinden, hiervoor gaf het me wel stress om dit te zoeken. Maar mij heeft het wel geholpen om niet in paniek te schieten thuis.
Maar ik ben nu 20 weken zwanger en voel hem sinds een 2-tal weken af en toe bewegen waardoor ik hier minder nood aan. Op deze termijn zou ik het zelf niet meer aanschaffen omdat de bewegingen bevestiging geven. Soms heb ik het gevoel als ik het nog gebruik dat ons kindje hier zelf van probeert weg te draaien, of toch in ieder geval best actief begint te worden. Dus ik vraag me af of ze dit bewust merken en/of dit stress zou geven.