Hoeveel weken ben je? Ik ken 2 dames die bij conceptie positief werden getest maar alles was oke met de baby. Was een onzekere zwangerschap natuurlijk. Hoe verder in de zwangerschap hoe veiliger voor de baby normaal.
Mijn igm waarde is 2,76 (betekent dat de infectie aanwezig is/was binnen de ...
Wat zegt de arts zelf? Gaan ze nog een vruchtwaterpunctie doen of kan dit niet meer op deze termijn? Meestal testen ze op die manier of de besmetting tot bij de baby is geraakt.
Ik heb bij een vorige zwangerschap positief getest tussen de 6 en 8 weken zwangerschap. Uit de vruchtwaterpunctie op 20 weken bleek dat het vruchtwater besmet was; op echo was er niets te zien. Op 32 weken zijn er uiteindelijk via echo cysten gevonden in de hersenen van de baby. Ook uit de MRI op 34 weken bleek dat de hersenen ernstig aangetast waren. De zwangerschap werd hierom afgebroken en de baby dus dood geboren op 34 weken.
Ik zou de aviditeitstest inderdaad afwachten. Jouw igm is al aan de lage kant en jouw igg al wat hoger dus de kans bestaat dat de infectie langer dan 6 maand geleden is opgelopen en dan is dat normaal niet echt een probleem voor de baby. Kansen op problemen zijn grootst bij een primaire infectie op week 7 zwangerschap of op week 11 zwangerschap. Ik duim alvast mee!
Ik wil je niet laten schrikken natuurlijk iedereen is anders hierin. Maar ik had door cmv virus bij m’n eerste kind en hij heeft nu een septo dysplasmie gekregen ervan. ( blind ) maar verder helemaal gezond. Maar ben er nu wel immuun tegen , 4de kind onderweg ondertussen. Alle kids zijn voor de rest wel gezond hoor ! Maar bij m’n eerste is ook niet zo extreem hij vind z’n weg wel hoor is maar met procenten die hij niet kan zien. Maar toch zoals ik zei moet geen schrik van hebben ! Ik deed ook een waterpunctie toen , en werdt echt bevestigd maar mijn waarden waren ook echt hoog tegen over die van jou maar baby was voor de rest gezond ❤️