17 Reacties
10 uur geleden
Hey, ja bij mijn zoontje 9 maanden borstvoeding gegeven. Ik had een kolf van het merk youha. Exact type moet ik opzoeken. Tevreden van! Maar ik zou nog even wachten om een kolf te kopen om te zien of de borstvoeding goed lukt. Dus je kan zeker wel al je research doen zodat je daar niet op dat moment mee moet bezig zijn, maar kopen zou ik even wachten. Ik heb er eerst ook kunnen testen van vriendinnen en dan heb ik er zelf eentje (tweedehands) aangekocht.
10 uur geleden
Reactie op Redji
Ik was van plan het op de babylijst te zetten, zou ik dit doen?
Ik zou dat persoonlijk niet doen. Tenzij je met pakske werkt. Dan je kan het zelf nog kopen maar mensen laten bijleggen.
Er wordt aangeraden om rond 6 weken te starten met een oefenflesje dus dat is de eerste keer dat je moet kolven. Dus tijd genoeg om te kijken of het vlot gaat, of je het ziet zitten om lange termijn te doen, en iets te testen/lenen en dan te kopen
10 uur geleden
Reactie op El_Rem
Ik zou dat persoonlijk niet doen. Tenzij je met pakske werkt. Dan je kan he ...
Ohh oke dankje, ik werk inderdaad met pakske. Heb je daar eens mee gewerkt ? Is dat altijd duidelijk geweest voor de mensen? Was alles ook nog beschikbaar wat je in de lijst hebt gezet?
10 uur geleden
Ik zou ook afwachten of borstvoeding uiteindelijk lukt of niet. wij konden bij onze vroedvrouw gaan proberen, wat een meerwaarde was voor leeks zoals wij. Maar zij had er enkel met kabels en wou voor op het werk graag een draadloze. Uiteindelijk bij 'mamalatte' geweest in Kapellen, daar kan je verschillende merken gaan uitproberen tijdens een Kolfconsult. Wij zijn uiteindelijk met een relatief goedkope naar huis gegaan. Ik wou eerst graag die van Elvie, maar die bleek niet genoeg krachtig te zijn voor mij 馃槉
9 uur geleden
Reactie op Redji
Ja ik heb een aantal producten die ik op mijn lijst zet die dan een paar da ...
Dat heb ik niet voor gehad... Wij hebben een groot deel (tweedehands) op voorhand gekocht en dan laten bijleggen. En dan dingen die niet dringend was, konden mensen zelf nog kopen als ze graag iets wilden afgeven.
9 uur geleden
Ik raad ook aan om na de opstart van je borstvoeding een kolfconsult bij een lactatiekundige te doen. Zeker als je graag en lang borstvoeding wil geven. Dan kun je apparaten testen en krijg je veel goede info en tips. Ik geef ondertussen 22 maanden bv aan m'n eerste kindje :)
Voor de eerste dagen/weken kon ik een kolftoestel van een vriendin lenen, dat was prima om me uit de nood te helpen. Maar om dan te kolven met regelmaat en op lange termijn is het wel aan te raden aangepast kolfmateriaal te kopen.
Veel succes alvast 馃グ
Zelf gebruik ik de Medela freestyle handsfree, content van. Neemt wel af in kracht na maandenlang kolven.
9 uur geleden
Reactie op Redji
Vanaf wanneer heb je een kolf apparaat nodig?
Tussen 4-6 weken moet je de eerste keer kolven voor een oefenflesje voor je baby. Zodat de baby ook van een flesje leert drinken. Maar dat kan je de eerste keren dus zeker doen met een geleende of gehuurde kolf. Dat is maar heel weinig. Echt veel kolven zal pas zijn als je terug aan het werk gaat.
9 uur geleden
Mss nog een extra tip: je kan via de mutualiteit of apotheek van het ziekenhuis vaak ook een kolf delen. Is vaak een elektrische die in stopcontact moet, maar dat is ideaal om een periode te overbruggen al je zelf nog geen kolf hebt (of bv. nog niet weet hoe lang je wilt geven). Die zijn ook krachtiger dan de handsfree modellen, dus zeker in het begin als je productie mss nog niet heel stabiel is, is dat een extra plus!
Ik heb vorige zwangerschap een Elvie kunnen lenen. Vond handsfree super handig, maar zou er nooit zelf zo veel geld aan geven. Je had toen nog geen andere merken omdat Elvie nog een pattent had, maar dat is sinds vorig jaar afgelopen en nu hebben bv. lansinoh en Medela er ook. Denk dus dat ik zelf die ga testen 鈽猴笍
8 uur geleden
Reactie op Redji
Vanaf wanneer heb je een kolf apparaat nodig?
Hangt er van af... Als alles goed verloopt pas vanaf je begint te werken (ietsje daarvoor omdat jij en je baby moeten leren kolven/wennen aan flesje). Ik had vanaf dag 3 al kolftoestel nodig om bij te voeden wegens te veel gewichtsverlies. Maar voor een paar dagen moeten doen, toen huurden we een kolf bij de apotheek.