15 Reacties

5 dagen geleden
Ik heb zwangerschapsvergiftiging gehad na de bevalling van mijn eerste kindje. Is bij mij gestart op 34 weken en op 34+1 ben ik bevallen omdat mijn zoontje niet meer bewoog en het heel slecht deed. Nu wordt het opgevolgd en moet ik elke dag mijn bloeddruk nemen deze is voorlopig op 31 weken nog oké.

5 dagen geleden
Reactie op Deb_
Dat is het inderdaad wel. Alles voor de baby hé 😅
Haha ja, begrijp ik helemaal. Maar ook zien dat je zelf genoeg tijd neemt om te verwerken enzo. Ben blij dat de baby oké is! En dat jij je snel beter voelt ook!!!

5 dagen geleden
Reactie op Deb_
Was het dan via een keizersnede? En hoe stelde je baby en jij het dan?
Was inderdaad een spiedkeizersnede bij mijn zoontje was het kantjeboordje had geen halfuur later mogen zijn.. bij mij enkel hoge bloeddruk maar verder oke.

5 dagen geleden
Reactie op Deb_
Gelukkig dat je het door had dat er geen beweging meer was. Zijn jullie dan ...
Ik een kleine week en ons zoontje 2,5 weken

5 dagen geleden
Hey Deb!
Ik kan me meteen iets inbeelden bij de gevoelens die je nu moet hebben. Ik hoop van harte dat je de 34 weken haalt! Ikzelf kreeg bij mijn eerste zwangerschap op 31w de boodschap "mevrouw u zal dit weekend bevallen", ook door zwangerschapsvergiftiging. Als ik daar nu op terug kijk, was dat de beste keuze op dat moment. Het was even heftig, maar als ik nu kijk naar mijn kleine baby (peuter) dan verdwijnt dat verleden als sneeuw voor de zon. Het is nu echt een stevige ventje...
Na de bevalling zijn mijn waarden zeer snel gestabiliseerd en kon ik weer "genieten" van de kleine dingen.

5 dagen geleden
Reactie op Ruthvob
Hey Deb!
Ik kan me meteen iets inbeelden bij de gevoelens die je nu moet he ...
Kan mij wel voorstellen dat het de beste keuze was. Hebben jullie dan lang in het ziekenhuis moeten blijven? Ik wil me wat 'mentaal voorbereiden'. En wat moet gebeuren, dat moet uiteraard.

4 dagen geleden
Reactie op Deb_
Kan mij wel voorstellen dat het de beste keuze was. Hebben jullie dan lang ...
Na de bevalling hebben ze me 4 dagen in het ziekenhuis gehouden. César moest met zijn 31w+2 nog wat aansterken op de NICU 5 weken en dan 1,5 op een N*. Desondanks hebben weinig tot amper complicaties gehad :) ik ben zeer goed opgevolgd en begeleid geweest, waardoor ik alleen met positieve gevoelens kan terug kijken naar die periode.
Je schrijft "wat moet gebeuren, dat moet" ik had/heb diezelfde mantra, we moeten erdoor als het ware :)

3 uur geleden
Reactie op Sita36
Kan je zwangerschapsvergiftiging hebben als je veel eiwit in de urine hebt ...
Oei, dat weet ik niet zeker. Ik denk dat als je veel eiwit in je urine hebt dat de kans groot is dat je dat hebt. Ik ben natuurlijk geen dokter. Ik had hoge bloeddruk,heel veel vocht vasthouden en de eiwitten. Dankjewel!