2 Reacties

3 dagen geleden

Eens ze een volwaardige portie eten, beetje gelijk aan de hoeveelheid van het flesje. Hier drinkt onze ene meid 180ml, volwaardige portie bij haar is 180/200gr, onze andere meid drinkt 160ml en voor haar is 150gr eten voldoende als volwaardige portie (tweeling). Van water, laat ik ze enkele slokjes doen via een papflesje. Beetje afhankelijk wat ze zelf willen.

3 dagen geleden

Een fles weglaten kan je pas doen als ze een volwaardige maaltijd binnen hebben, dus een 150gr. Als hij bijvoorbeeld 50gr eet, bied je best nog een fles aan van 120ml (als hij normaliter 180 drinkt), snap je? Je trekt de hoeveelheid groentjes af van jouw flesje en dan weet je hoeveel je nog bij moet geven. Om te variëren kijk ik een beetje naar de wijzer van Kind en Gezin, daar staat op welke groente/fruit hij mag eten. Eerst probeer ik dit puur aan te bieden adhv 2/3 groenten, 1/3 aardappelen. Als hij geen reactie doet, dan meng ik bepaalde groenten en/of fruit. Zo gaf ik al: - wortel - zoete aardappel - butternut - spinazi - bloemkool - broccoli - avocado - courgette - aubergine - banaan - kiwi - pompelmoes - appel - peer - pruim - perzik - framboos - aardbei - mandarijn …