19 Reacties
5 dagen geleden
Bij ons exact hetzelfde. Het is intussen een week dat hij hysterisch wenend wakker wordt ‘s nachts en ik hem enkel kan troosten met een flesje. Hij sliep voordien door, soms 11u-12u aan een stuk. Hij had voordien geen nachtvoedingen meer nodig dus ben echt bang dat hij hier terug een gewoonte van zal maken.. ook dutjes duren plots terug maar 30 minuten. We zijn ook recent begonnen met hem in zijn bedje dutjes te laten doen. ‘s nachts lukte dit moeilijker. Ik neem hem nu ‘‘s avonds meteen bij ons in bed omdat ik weet dat hij om 1u en 4u wakker wordt en schreeuwt. :(
5 dagen geleden
Hier ook al een week soms om de twee uur wakker in de nacht. Hij wordt huilend wakker en ik heb geen idee waarom. Ik kan hem niet apart in zijn eigen bedje leggen, want dan begint hij superhard te huilen en weigert hij in slaap te vallen dit gaat dan echt over 2 uur weigeren ja dan geef ik het ook op dat kan mijn mama hart niet aan. Overdag doet hij ook amper nog dutjes, enkel in de middag. Gisteren was hij pas rond 23u in slaap gevallen en had hij overdag maar één dutje van een uur gedaan. Ook al geef ik hem rond 19u30 een badje en daarna zijn voeding, op het moment dat ik hem neerleg in zijn bed is hij klaarwakker en niet te troosten tot ik hem terug oppak en bij ons in bed leg dan is het oke.
5 dagen geleden
Misschien heeft dit te maken met dat ze rond deze leeftijd last krijgen van verlatingsangst
4 dagen geleden
De laatste dagen niet zo goed. Onrustig slapen, wil na zijn fles van 22u niet weggelegd worden dus we wiegen soms tevergeefs gisteren zo lang bezig geweest dat we Ezra uiteindelijk ook bij ons hebben laten slapen. Dutjes zijn ook plots weer minder. Is er weer een sprong ofzo?
4 dagen geleden
Reactie op Lana2206
Lukt het beter? Ik heb jouw verhaal een beetje ‘gevolgd’ en ben zo blij voo ...
Ja hier lukt het veel beter! Nu en dan kunnen we hem zelfs zelfstandig in slapa laten vallen, bijvoorbeeld na zijn patatjes. Dan leggen we hem gewoon in zijn bedje, leggen de muziek aan via de babyfoon en dan speelt hij een beetje met zijn tuutdoekje of beertje.
‘S avonds wordt hij nu en dan nog eens wakker, vooral omdat hij op zijn zijde wilt rollen om te slapen. Hij draait niet door op z’n buikje, maar ligt enorm graag op zijn zijde. Hierbij slaat hij soms tegen z’n eigen gezichtje en wordt wakker. Maar valt dan snel zelf weer in slaap 😅
We zijn zelf ook enorm blij, want ik werk in shiften en zou me zo schuldig gevoeld hebben mocht dat nog zo pittig geweest zijn terwijl ik de laatdienst heb 🥺
4 dagen geleden
Hier ook echt uit het niks huilen, zowel overdag als ‘s nachts tijdens dutje. Hij wordt er idd wakker van. Het enige dat helpt is hem in mijn armen nemen … we kunnen hem gelukkig wel terug neerleggen na 5-10minuutjes. Ik denk een beetje verlatingsangst …
4 dagen geleden
Reactie op Itsme2112
De zeven maand slaapregressie is ook wel een ding, blijkbaar
Ze leren natuurlijk ook wel veel nu.
4 dagen geleden
Reactie op MamavanBoas
Het inslapen gaat hier wel nog steeds prima trouwens.
Hier ook het is echt wakker worden en niet meer willen slapen
4 dagen geleden
Bij ons ook, ik neem hem de laatste tijd vaker en vaker in bed. Dan slapen we allebei meer en beter.. Ik denk dat ze rond deze leeftijd wel echt veel veranderingen doormaken en ze dus nabijheid inhalen 's nachts...
3 dagen geleden
Herkenbaar!! Sinds een goeie week wordt hij ook terug vaker wakker. Na nachtfles duurt het nu ook meestal een uur tegen dat hij terug slaapt en dan is hij er soms opnieuw heel vroeg in de ochtend rond 5u.
Dat is wel slopend zeg! Ik neem hem dan ook bij mij in bed. Ik ging dat nooit doen, zei ik dan vroeger, maar zo slapen we idd toch nog iets.
Hoeveel regressies zijn er zo? 😅