6 Reacties

4 dagen geleden

Bij ons is 19u vaste bedtijd dan doen we zijn avond verzorging, pyjama aan, naar onze donkere slaapkamer en dan knuffelen we nog even met hem en leggen we hem weg. Om 22u wordt hij wel weer wakker voor een flesje.

4 dagen geleden

Ik doe tegen 19u pyama slaapzak aan. Dan ff drinken aan de borst. We knuffelen nog even en krijgt dan 90ml uit haar fles. Tegen dat die uit is, slaapt ze

4 dagen geleden

Na zijn laatste dutje (max rond 17h en max 30min), doe ik al meteen zijn pyjama aan. Dan nog even spelen tot hij moe is. Dan de lichten wat dimmen, boekje lezen, naar boven slaapzak aan en flesje melk in onze armen in de donkere kamer. Hij kent dit ritueeltje en valt bij het flesje mooi in slaap. Zo kunnen we hem in bedje leggen. Hij wordt wel nog regelmatig wakker, vooral de eerste uren van de nacht... Maar soms (zoals vannacht kan hij dan wel opeens blokjes van 3 en 5u slapen. Dus heel wisselvallig. Maar door het ritueeltje consequent toe te passen, is hij helemaal mee om in slaap te vallen. Als je je kindje 's ochtends rond 7u wakker maakt, zal zijn nacht ook wel naar voren schuiven zou ik denken?

4 dagen geleden

Reactie op LauraV1995

Bij ons is 19u vaste bedtijd dan doen we zijn avond verzorging, pyjama aan, ...
Hier ongeveer hetzelfde. Krijgt ook nog 1 fles snachts maar het uur varieert. Soms vraagt hij hem om 23u, soms pas om 2u. Af en toe slaapt hij door tot 5u 🤷🏻‍♀️

4 dagen geleden

Reactie op MamavanBoas

Hier ongeveer hetzelfde. Krijgt ook nog 1 fles snachts maar het uur varieer ...
Ja hier ook al een paar keer doorgeslapen zonder flesje maar over het algemeen vraagt hij het tussen 21u30 en 23u.

3 dagen geleden

Reactie op LauraV1995

Bij ons is 19u vaste bedtijd dan doen we zijn avond verzorging, pyjama aan, ...
Hier gaat het net hetzelfde 🙂