33 Reacties
6 dagen geleden
Hier ook hoor. Wilt enkel in de armen slapen. Telkens als we haar neerleggen wordt ze wakker en begint ze te wenen.
6 dagen geleden
Reactie op SierlijkeKei713165
Hier ook hoor. Wilt enkel in de armen slapen. Telkens als we haar neerlegge ...
Oef, voel me niet alleen! En gaan jullie het op zn beloop laten tot dat het betert? Of gaan jullie eens slaaptraininh doen?
6 dagen geleden
Reactie op LuchtigeHemel412599
Oef, voel me niet alleen! En gaan jullie het op zn beloop laten tot dat het ...
We proberen slaaptraining te doen maar is geen succes geweest en dat hysterisch wenen vind ik veel te zielig!
6 dagen geleden
Reactie op SierlijkeKei713165
We proberen slaaptraining te doen maar is geen succes geweest en dat hyster ...
Hier dus ook.. ze gaat altijd meteen van 0-100 dus vind dit niet oke dat wenen..
6 dagen geleden
Hier ook exact hetzelfde. Mijn zoontje valt enkel in slaap aan de borst/flesje of door te wiegen. En begint meteen te wenen als we hem proberen in zijn bedje te leggen.
We hebben eens geprobeerd van hem even te laten wenen maar het is een hevig ventje en hij gaat meteen over zijn toeren en is dan zo moeilijk te troosten en opnieuw in slaap te krijgen dat we dat idee hebben laten varen.
Heel veel herkenning dus, ik blijf hopen dat het wat zal beteren in de toekomst.
6 dagen geleden
Hier wiegen we hem ook nog steeds in slaap, zowel bij dutjes als ‘s nachts. Zodra hij slaapt wacht ik 10 min en dan kan ik hem wegleggen. Soms valt hij ook aan de borst in slaap. Laten weten vind ik echt geen optie. Ooit zal het wel beteren 😉
6 dagen geleden
Reactie op Jolene Jolene
Hier wiegen we hem ook nog steeds in slaap, zowel bij dutjes als ‘s nachts. ...
Laten wenen*
6 dagen geleden
Wij moeten ons zoontje ook in slaap wiegen of flesje geven en wiegen tegelijkertijd. Ook bij het wegleggen wordt hij vaak wakker en is onmiddellijk over z’n toeren. Vaak uren aan een stuk bezig en hij is dan ook wakker om 6u…
Afgelopen was hij bij mijn schoonmoeder. Zonder problemen, wakker, in z’n bedje gelegd en meneer slaapt tot 8u45 😂🫣
6 dagen geleden
Reactie op Jolene Jolene
Hier wiegen we hem ook nog steeds in slaap, zowel bij dutjes als ‘s nachts. ...
Hier denk ik ook zo. Maar mijn partner heeft het gehad ermee en ze moet nu dus kunnen zelfstandig in slaap vallen/niet meer wiegen. En dit vind ik zoo moeilijk dat hij er zo over begint te denken.. wat zegt jouw partner ervan?
6 dagen geleden
Reactie op Lana2206
Wij wiegen ‘s nachts ook nog. We overwogen slaaptraining maar het is echt v ...
Ja pff ik denk dus dat ik dit ook echt niet zou kunnen.. ze zijn nog zoo klein
6 dagen geleden
Reactie op Itsme2112
Wij moeten ons zoontje ook in slaap wiegen of flesje geven en wiegen tegeli ...
Ohnee!! Typisch!! Maar wel een geruststelling dat het ergens anders goed gaat? Maar wel echt superr lastig voor jou natuurlijk!
6 dagen geleden
Reactie op Itsme2112
Wij moeten ons zoontje ook in slaap wiegen of flesje geven en wiegen tegeli ...
Bij mijn mama is ons zoontje ook een droomslaper. Ik moet nu wel zeggen, de dagen na dat hij daar eens geslapen heeft gaan hier ook beter. Precies alsof hij gereset is haha
6 dagen geleden
Ja heeel soms kan ik als ik hem bijna in slaap gewiegd heb nog half wakker weg leggen maar vaak niet. Terwijl hij dit in de crèche wel kan 🤷🏻♀️ maar ik geloof niet in laten wenen en als ik hem gewoon weg leg en hij weent niet dan draait hij op zijn buik om te spelen en geeft hij meestal over 🥲 dus ik heb niet echt een andere oplossing
6 dagen geleden
Hier denk ik ook zo. Maar mijn partner heeft het gehad ermee en ze moet nu ...
Mijn partner vindt gelukkig ook dat we hem niet moeten laten wenen. Hij wil een veilige omgeving bieden door er te zijn voor hem als hij weent. En volgens hem gaat hij dan op termijn wel zelf leren om in slaap te vallen. Dus gelukkig dat hij er wel zoveel geduld mee heeft. Want hij is bijna zes maanden ondertussen.
6 dagen geleden
Ohnee!! Typisch!! Maar wel een geruststelling dat het ergens anders goed ga ...
Het is te zien…
Ie is een tweetal weken geleden bij mijn mama geweest voor de nacht en ze belde mij plots dat ze niet wist wat te doen aangezien hij ook niet in slaap wou vallen. Ook ‘s nachts wakker geworden, terwijl hij normaliter doorslaapt. Ik noem dat dan een ‘chanceslag’ van m’n schoonmoeder 😂
5 dagen geleden
Hier ook nog steeds wiegen hoewel ik begin te merken dat dat wiegen alsmaar korter wordt en zachter. Ik probeer ook bewust zachter en zachter te wiegen zodat hij gewoon wordt aan minder beweging om in te slapen. Ik probeer ook niet meer te wiegen tot hij effectief slaapt, maar tot hij zowat indommelt. Ik hou hem wel nog in mijn armen tot hij effectief s'aapt. Dus zo probeer ik nu sinds een goede week dat wiegen af te bouwen. De eerste avond was dat moeilijk , wel wat geweend, maar altijd in mijn armen gehouden en zachtjes blijven bewegen, maar niet meer zo stevig wiegen zoals wij ervoor deden. De tweede avond ging dat al opmerkelijk beter en ondertussen werkt het goed. Als hij 's nachts wakker wordt, is hem oppakken uit bedje vaak al genoeg om hem te troosten ondertussen (als het niet voor een voeding is natuurlijk).
Mijn vriend en ik zitten op hetzelfde punt. Hij die slaaptraining overweegt, ik die er absoluut tegen ben. Voorlopig kan ik hem blijven overtuigen het niet te doen omdat hij nu ook wel die vooruitgang ziet en de inslaapmomenten alsmaar korter worden.
Hopelijk voor jullie ook snel betering. Ik hoor in mijn omgeving wel dat voor veel ouders rond de 6maanden een kantelpunt was in slapen, daar zijn we dus bijna. Ik blijf erop hopen 🫣