12 Reacties

5 dagen geleden

Wij gaan het doen via centjes op de pamperrekening. Heb veel 2de hands aangekocht, omdat ik het in de winkels zo duur vond.

Reactie op KleurrijkeKikker559506

Wij gaan het doen via centjes op de pamperrekening. Heb veel 2de hands aang ...
Ik ben ook van die mening, maar ligt de drempel tot het kopen van een cadeautje niet lager dan het geven van geld? Mn gedachtengang kan verkeerd zijn he?
Wij doen een mix! Ik kan je de website van pakske.be aanraden. Zij staan je toe items toe te voegen met meteen een link waar iemand deze kan kopen, of zelf items aanmaken. En voor beide heb je dan de optie om aan te duiden dat je dit zelf al gekocht hebt, maar mensen kunnen bijleggen (een deel of het volledige bedrag), of het zelf nog voor je kunnen aankopen. Hierdoor konden we al veel zelf kopen (ook tweedehands) en toch een lijst hebben馃槉

4 dagen geleden

Ik heb het wel gedaan. Zo kopen mensen ook echt dingen die je kan gebruiken, maar op ons geboortekaartje zal ook de pamperrekening staan. Zo zijn de mensen vrij en kunnen ze zelf kiezen鈽猴笍

4 dagen geleden

Wij doen een combi. Veel mensen vinden het leuk om iets fysiek te kopen ipv een centje maar we zetten enkel zaken op die we echt nieuw nodig hebben en niet 2de hands kunnen kopen 馃槉

4 dagen geleden

Wij doen een lijst voor mensen die graag een geschenk willen geven, zo geven ze direct wat wij wensen. En voor de mensen die geen tijd of zin hebben in de lijst, zetten we een rekeningnummer op.

4 dagen geleden

Reactie op EdenVdE

Wij doen een combi. Veel mensen vinden het leuk om iets fysiek te kopen ipv ...
Heb je voorbeelden van wat je allemaal nieuw zou nodig hebben? Ik vind het moeilijk men geboortelijst samen te stellen omdat ik bij alles denk: Dit is zo duur en kan ik makkelijk zelfs 2ehands kopen voor de helft van de prijs 馃槀

4 dagen geleden

Wij zetten het er beide op, mensen zijn veel sneller geneigd om een cadeautje van een lijst te kiezen dan geld over te schrijven 馃槄

3 dagen geleden

Hier beide. Wat ik wel gedaan of aan het doen ben is echt goed uitkijken & dingen die ik tweedehands / ergens anders goedkoper vind koop ik zelf en zet ik niet op de geboortelijst. Ik hoor ook vaak dat mensen op babyborrel of bezoek liever iets afgeven. Ipv cent. Een tante van me zei ook: ja das dan zo extra leuk as het speelgoedje of kledingstuk dat je cadeau deed ziet verschijne op foto's ofzo.

3 dagen geleden

Reactie op Sofie_0474

Heb je voorbeelden van wat je allemaal nieuw zou nodig hebben? Ik vind het ...
Hier zijn de dingen die ik tweedehands niet zou kopen vooral om hygi毛nische redenen vaak.. (bv: slabbetjes, wasbare luiers, lakentjes,..) - en dan spreek ik echt kopen bij mensen die je niet kent.

2 dagen geleden

Bij ons eerste kindje hadden wij een geboortelijst op het kaartje geplaatst. Bij het tweede en (nu) derde alleen een enveloppe als Cadeautip. We hebben wel een geboortelijst omdat dit in sommige winkels voordeliger is om er eentje aan te leggen, maar we kopen daar dus zelf de spulletjes aan die we nodig hebben. 馃槃

2 dagen geleden

Wij doen beide zodat iedereen zelf kan kiezen