7 Reacties

5 dagen geleden
Ik heb dat eerlijk gezegd ook wel. Dat ik denk: hoeveel kindjesworden er stilgeboren. Maar dan denk ik: ik weet ook niet wat er precies misloopt, miss waren er al afwijkingen ofzo... soms lees je dat hier bij mama's, bevallen van stilgeboren kind. Hadden die een termijn of niet.
Het blijft idd wel malen in mijn hoofd. Terwijl ik me goedvoel. Baby beweegt goed... ik zal blij zijn als ik bevallen ben en alles ok is. Ik weet nog die eerste 12w. Niet echt genoten. En achteraf was het toch allemaal voor niets die bezorgdheid

5 dagen geleden
Ik had daar ook last van en dan heb ik op Instagram mijn instellingen aangepast naar minder gevoelige content zien en ben ik ook woorden beginnen ingeven van content waar ik niet meer geconfronteerd mee wil worden, ik weet niet of jij dit al wist dat je dit kan doen maar voor mezelf heeft dit enorm geholpen!

5 dagen geleden
Dat is 1 van de redenen waarom ik tik en insta en alle andere slechte dingen vermijd en verwijder, en enkel de positieve dingen erin zetten zoals FTM dingen etc dat maakt ne mens enorm bang nzo 😅🙈

5 dagen geleden
Ik stel op TikTok en Instagram in welke # ik niet wil zien. Soms glippen er toch filmpjes door de mazen van het net maar het heeft mij wel al veel geholpen met mijn angst.

4 dagen geleden
Zulke gedachten zijn helemaal normaal tijdens je zwangerschap (en in de eerste maanden na de geboorte). Je brein probeert je te beschermen door allerlei worst case scenario's te overlopen, zodat je ze zou herkennen/je erop kan voorbereiden mochten ze daadwerkelijk plaatsvinden. Je kan eens googlen op 'intrusive thoughts pregnancy'. Dus maak je niet teveel zorgen, dit is helaas onderdeel van het hele proces. Wat wel kan helpen is om tegen jezelf te zeggen "hey, ik heb weer zo'n intrusive thought, de kans dat dit gebeurt is zo klein, ik ga mijn energie ergens anders besteden" en dan ook letterlijk wat anders doen (kopje thee maken, opstaan en naar een andere ruimte lopen, kleding vouwen).