11 Reacties

6 maanden geleden

Nee. Zo min mogelijk. Ze slaapt hier op haar rug in de cosleeper (in een nestje). Draagt een inbakerdoek of een slaapzak

6 maanden geleden

Nee, gwn slaapzakje. En niets van tierlantijntjes etc aan/in bedje.

6 maanden geleden

Ik ga de babyfoon van angelcare bestellen daar zit een sensory pad bij voor onder de matras te leggen.

6 maanden geleden

Ik heb een snuza Hero gekocht voor ik bevallen ben maar ik moet eerlijk toegeven dat ik deze nog niet gebruikt heb. Ik heb het 1x geprobeerd maar ik had direct zoiets van oei maar dat ziet er niet comfortabel uit. Mijn kindje slaapt in de co-sleeper, ingebakerd met niets anders in het bedje

6 maanden geleden

Reactie op BabyDriessen

Nee. Zo min mogelijk. Ze slaapt hier op haar rug in de cosleeper (in een ne ...
Een babynestje wordt ook heel erg afgeraden voor wiegendood. Enkel overdag onder toezicht is het 'veilig'.

6 maanden geleden

Reactie op BabyS25

Een babynestje wordt ook heel erg afgeraden voor wiegendood. Enkel overdag ...
Hoezo? Onze kinderarts raadde het net aan

Reactie op BabyS25

Mijn vroedvrouw heeft mij dit ook zo gezegd. We zullen het nestje gebruiken in het parkje beneden onder toezicht en s nachts de baby enkel in slaapzakje.

6 maanden geleden

Reactie op BabyS25

Dat is ook wat ik gelezen heb, enkel overdag bij 'toezicht'. Snachts gaat hier ook gwn een slaapzakje aan & voor de rest niets in bedje.

6 maanden geleden

Reactie op Decrolise

Hoezo? Onze kinderarts raadde het net aan
Is het eentje met een riem waar de baby vast zit? Anders bestaat het gevaar dat ze rollen en met hun gezicht de verhoogde rand raken. Ook de onderkant is vrij zacht, als ze met hun gezichtje 'erin zakken', kunnen ze in ademnood geraken. Ik heb altijd gehoord en gelezen dat het niet veilig is... en vaak zie ik ook waarschuwingen passeren. Daarom dat ik het even wou vermelden 馃檪

6 maanden geleden

Reactie op BabyS25

Is het eentje met een riem waar de baby vast zit? Anders bestaat het gevaa ...
Hier dezelfde uitleg gekregen.

6 maanden geleden

Sommige nestjes zijn wel veilig en andere weer niet. Wij hebben er eentje met riem en adembare zijkanten waardoor deze wel veilig is aangezien hij zich niet kan vastzuigen 馃槉 (op aanraden van vroedvrouw en kinderarts). Even muggenziften maar wiegendood en stikken door bijvoorbeeld een dekentje is niet hetzelfde al wordt dit vaak verward. Wiegendood is waar dr baby om onverklaarbare redenen stopt met ademen zonder dat dit door stikken gebeurd. Een oorzaak van wiegendood kan bijvootbeeld een gen zijn dat doorgegeven wordt. Zaken die de kans op wiegendood verlagen is rugligging, co-sleeper (stemmen zich af op uw ademhaling), geen rokers in huis en het dragen van een tutje (dan slapen ze minder diep). (Van een mama die zelf haar zus is verloren door wiegendood en binnenkort slaaponderzoek heeft voor haar zoontje om te zien of wij een medisch alarm moeten/mogen gebruiken).