7 Reacties
vorige week
Gek hoe anders verschillende vroedvrouwen advies geven. Mijn vroedvrouw zei me dat yoghurt niet te veel gegeven mocht worden onder de 1 jaar want dat zou belastend zijn voor hun nieren.
Ik denk dat je uiteindelijk zelf je eigen gevoel moet volgen. Als jij ervaart dat je kindje voldoende eet & aangeeft genoeg te hebben, dan is dat zo. 30gr bijkomen op een maand is nog steeds bijkomen & zeker niet afvallen. Je geeft zelf ook aan dat je vriend ne lange smalle is & ze zal wel iets mee hebben van haar papa hé.
Als je idd kijkt om nog tot aan 500ml melk te komen op een dag zou je dat flesje van 90ml kunnen vervangen door soep of gecombineerd nog een boterhammetje maar geen idee of dat het grote verschil zou gaan maken. Uiteindelijk is het mamamelk dat je zou weglaten, wat volgens mij wel de beste melk is dat je zou kunnen geven aan je baby.
vorige week
Hey hey, wil ze niet meer melk drinken? Bv mijn zoontje van 7.5 maanden drinkt al ruim 2 maanden 's morgens 270 ml en 's avonds ook nog eens.. en eet 2 x 200 gr groenten en fruit en soms nog maisstickjes tussendoor ☺️ mijn zoontje was een lichtgewichtje met de geboorte , 2kg480 p1 en 5dec woog hij 7kg850 p46 ☺️
5 dagen geleden
Ik zou de melk zeker nog niet weglaten, alle wetenschappelijk onderzoek toont inderdaad aan dat melk de belangrijkste voeding blijft tot 1 jaar, onze pediater heeft dit onlangs ook bevestigd. Zeker als je borstvoeding geeft, is dit perfect afgestemd op de noden van je kindje. Bij ons gaven ze als richtlijn mee, ongeveer 550ml borst/flesvoeding naast 2x vaste voeding van gem. 150-200g per portie.
3 dagen geleden
Reactie op JamsFamily
Gek hoe anders verschillende vroedvrouwen advies geven. Mijn vroedvrouw zei ...
Je hebt helemaal gelijk! De diepvriezer zit hier ook nog bomvol met moedermelk en het zou zonde zijn om dat niet te gebruiken! Heb er deze week ook eens pannenkoekjes mee gebakken, maar die 3 happen die ze daar dan van neemt zijn ook écht geen maaltijd te noemen
3 dagen geleden
Reactie op FantastischePauw381659
Ik zou de melk zeker nog niet weglaten, alle wetenschappelijk onderzoek too ...
Ik ga woensdag toevallig ook naar de pediater en ga daar sowieso ook nog eens bevestiging vragen! Ale, vooral voor mijn gevoel dan want ik kan het antwoord al vermoeden 😄
3 dagen geleden
Reactie op tajo94
Nee die 180ml is écht haar max 😬 moet zelfs vaak met tussenpauze of ze laa ...
Hier ook een baby’tje die maximum 180 drinkt ;) laat meestal nog een beetje staan.