5 Reacties

Een leuke shoot!

vorige week

Volledig off topic van je vraag maar hoe heb jij een zorgverlener 'kunnen overtuigen' om je thuis te zetten? Ik ben zelf bijna 32 weken, heb ook een bureau job dus constant zittend & sinds een maandje last van mijn bekken & rug. Verpleegster die mij kinkhoestvaccin gaf zij me dat ik kon vragen om thuiswerk te combineren met werken op het werk zelf. Heb dit voorgesteld bij werkgever maar ze laten het niet toe ... Aangekaart bij gynaecoloog & hij kan me niet thuis schrijven van het werk, zegt hij, want er is geen andere fysieke aanleiding dat de zwangerschap 'in gevaar' brengt ofzo. Enkel mijn subjectieve mening dat ik pijn ervaar.

6 dagen geleden

Reactie op JamsFamily

Volledig off topic van je vraag maar hoe heb jij een zorgverlener 'kunnen o ...
Ik ben gewoon langs gegaan bij mijn huisarts. Niet met het idee om me thuis te schrijven maar wel om tips te krijgen hoe ik met de pijn om kon gaan omdat het niet vol te houden was. 's Avonds kon ik niets anders doen dan liggen door de pijn en harde buiken en overdag kon ik me niet concentreren op het werk waardoor ik mentaal het ook steeds moeilijker begon te krijgen. Huisarts volgt me al op vanaf dat ik zelf geboren ben dus weet ook wel dat ik niet snel me laat thuis schrijven en heeft het dan zelf voorgesteld. Ben na een tijdje terug gaan werken om het een 2de kans te geven maar merkte al snel dat dat geen goed idee was. Ik kan dus niet echt tips geven over hoe je iemand kan overtuigen om je thuis te schrijven. Ik stond er zelf eerst niet voor open maar baby ging voor. Gewoon eerlijk je verhaal doen en dan is het aan de zorgverleners om een juiste inschatting te maken wat het beste is.

6 dagen geleden

Reactie op PrikkelendeVuurvlieg508011

Een leuke shoot!
Dat is een leuk idee! Grappig dat ik er zelf nog niet aan gedacht heb 馃槃

5 dagen geleden

Reactie op JamsFamily

Volledig off topic van je vraag maar hoe heb jij een zorgverlener 'kunnen o ...
Hier hetzelfde. Gynea heeft wel attest voor geschreven om zo veel mogelijk van thuis te werken (doe dit nu al 2 maanden waarbij ik nog 1 dag in de week naar kantoor ga) maar begin te ervaren dat zelfs dit te veel wordt. Ik ga vragen om minder te werken (60 of 80% werken). Mijn gynea zegt dat het belangrijk is om zolang mogelijk te werken als dit gaat aangezien dit beter zou zijn voor de bevalling maar voornamelijk voor het herstel (hoe dit precies zit weet ik niet). Mogelijks kan jij dit ook voorstellen om attest te vragen voor thuiswerk en dan pas verminderd werken ipv volledig thuis schrijven. Wie weet accepteren ze dit wel sneller aangezien het stapsgewijs is?