5 Reacties

3 dagen geleden

Lichamelijk en mentaal is er veel wetenschappelijk onderzoek om te wachten tot idd 2,5-3 jaar en zo gaan wij het ook doen (als we nog een 2de willen 🙈) maar het hangt allemaal van jullie situatie af. Hoe oud zijn jullie? Was het een makkelijke zwangerschap/conceptie? Hoe is het netwerk?,... Dus ik zou vooral naar jullie gevoel luisteren. Als je kan wachten heb ik gehoord dat dit het beste is indien niet is het pittig maar ben je ook sneller van de pampers af 😄 - voor mezelf kan ik echt niet inbeelden om en een peuter te hebben en zwanger te zijn (zooo moe in het begin)

3 dagen geleden

Je bent zeeeeeeker vruchtbaar, ook al heb je jouw menstruatie nog niet gehad. Het is gewoon zo veel moeilijker in te schatten. Een vriendin van mij is zo dag op dag, jaar op jaar, voor de tweede keer mama geworden. 😬 Mocht je in maart beginnen, is Boas al een jaartje en een half zijn. Dus dat is toch al een jaar voorbij? ;) Hier is de gedachte ook al voorbij gevlogen, maar dan denk ik ook aan alle hectiek en laat de gedacht dan ook wel weer varen. Maar ik zou graag opnieuw proberen als Léonardje een jaartje is.

3 dagen geleden

Reactie op MiaVR

Lichamelijk en mentaal is er veel wetenschappelijk onderzoek om te wachten ...
Ja snap ik volledig! Ik was zwanger na de eerste keer proberen dus veel geluk gehad. Ook een droomzwangerschap. Enkel de eerste drie maanden was ik doodmoe. Alleen de bevalling was vreselijk maar goed, kan helemaal anders zijn met een volgend kindje. Wij zijn allebei 31 jaar dus we hebben zeker nog tijd. Mijn zus en ik schelen 4 jaar en ik moet wel zeggen dat ik dit altijd als te veel ervaren heb … de ene dag denk ik, laat maar komen en de andere dag mag het nog heeeeel lang op zich laten wachten 🫢

3 dagen geleden

Wij willen ook graag een tweede kindje, maar zullen ook zeker wachten tot ons zoontje een jaar is.

3 dagen geleden

Ik raad je echt aan om echt een jaar te wachten voordat je weer gaat proberen, zeker bij een keizersnede. Alle lagen die doorgesneden zijn moeten weer volledig geheeld zijn zodat ze bij een volgende zwangerschap weer sterk genoeg zijn om je baby in de buik te ondersteunen. Ook zou ik wachten tot je ongesteld geweest bent, dit is een signaal van je lichaam dat het weer klaar is om zwanger te worden. Volg het advies van je gynaecoloog zou ik zeggen 🙏 Verder heb ik twee kindjes onder twee gehad en vond (vind 🫠) ik dat echt pittig. De tweede kwam onverwacht (maar gewenst 🤍) en met alles wat ik nu weet, had ik liever nog heel eventjes gewacht tot mijn oudste kindje naar school kon. Een baby vraagt sowieso veel zorg en je slaapt amper, en daarbovenop moesten we ons oudste kindje leren om op het potje te gaan, voorbereiden op school én omgaan met de peuterpuberteit 🥲 Ik vond dat zelf echt zwaar..