18 Reacties

3 maanden geleden

Hey! Klompvoetjes zit langs m'n partner z'n kant in de familie en werd bij ons in de kijker gezet qua opvolging door hogere kans maar uiteindelijk alles ok (hebben we ander afwijkend resultaat jammer genoeg). Zitten klompvoetjes bij jullie in de familie? Of is het gewoon toeval? M'n schoonma is geboren met 2 klompvoetjes, m'n partner met 1. Intussen staan we zovele jaren verder op medisch vlak en merk je hier op latere leeftijd echt niets meer van hoor. Int begin is het wel even zielig met spalkjes, evt operatie etc maar dat komt allemaal zeker in orde!!! 馃グ Tis natuurlijk geen fijn nieuws om te horen, maar jullie dochtertje is wel gewoon gezond en das het belangrijkste om te onthouden! Heeft jullie gynae hier niet meer info over geven wat er te gebeuren staat na de bevalling etc?

3 maanden geleden

Reactie op Decrolise

Hey! Klompvoetjes zit langs m'n partner z'n kant in de familie en werd bij ...
Nvm had je laatste stukje niet gelezen ivm dat het niet je vaste gynae was. Echt wel jammer dat je met zo'n ongerust gevoel bent moeten vertrekken :(

3 maanden geleden

Reactie op Decrolise

Nvm had je laatste stukje niet gelezen ivm dat het niet je vaste gynae was. ...
Ja mijn vaste gynaecoloog is zelf met zwangerschapsverlof.. en had omdat we in het begin een cmv infectie hadden naar Leuven gestuurd. Dus onze eerste echo was al zo van ja cmv infectie das ernstig enzo. Uiteindelijk na veel ongerustheid was dit uiteindelijk ok茅. En nu hadden ze voor de zekerheid toch een uitgebreide neurologische echo gepland, dit was wel ok茅 maar op het laatste sprak ze van die klopvoeten. En dacht ook van dat is te verhelpen maar nu moeten we volgende week al terug gaan en sprak ze over een vruchtwaterpunctie zodat ze het zeker konden weten en eventueel andere dingen konden uitsluiten maar hoe verder u het gesprek begon ze opeens over zwangerschapsbeeindiging enzo.. ben eigenlijk totaal niet met een fijn gevoel buiten gegaan. We hebben geen echo mee gekregen niks..

3 maanden geleden

Mijn schoonzus heeft dit ook gehad bij haar baby en ze moest 3 dagen na de geboorte naar de orthopedist gaan voor gips. 2 maanden gips moeten dragen. Nu moet hij schoentjes dragen.

3 maanden geleden

Reactie op VeroniqueP

Ja mijn vaste gynaecoloog is zelf met zwangerschapsverlof.. en had omdat we ...
Omg, das echt wel niet ok茅 om jullie met zo'n gevoel te laten vertrekken! Hopelijk heb je di茅 specifieke gynae niet meer in de toekomst, lijkt me z贸 rot. En nu moet je weer een week in ongeduld afwachten :( Heb je dan meteen die vruchtwaterpunctie? Of nog een echo?

3 maanden geleden

Reactie op Decrolise

Omg, das echt wel niet ok茅 om jullie met zo'n gevoel te laten vertrekken! H ...
Ja hebben dezelfde volgende week ook. Heb toch even naar mijn eigen ziekenhuis gebeld met de vraag of er toch een mogelijk is dat ze dit toch ook even kunnen bekijken en hun mening hierop kunnen geven.. ze gaan volgende week kijken hoe de stand van de voetjes is of deze hetzelfde is en afhankelijk daarvan wouden ze dan die punctie doen. Maar het gesprek ging zo snel van klompvoetjes naar een be毛indiging van de zwangerschap dat ik echt dacht van huh het ging toch over de voetjes en nu spreken we hier over?! Tis onze eerste zwangerschap dus ik luister ook maar naar hun maar was toch echt wel kak toen ik daar buiten ging

3 maanden geleden

Reactie op VeroniqueP

Ja hebben dezelfde volgende week ook. Heb toch even naar mijn eigen ziekenh ...
Begrijpelijk!! Maar klompvoeten zijn dus oprecht het einde van de wereld niet, en ik vind het echt heel erg raar dat ze op basis daarvan plots beginnen praten over be毛indiging?! Logisch dat je begint te panikeren. Ik hoop met je mee dat je positiever nieuws mag ontvangen volgende week (en op een gepastere manier ook lmao), ik brand alvast een kaarsje! 馃馃徏

3 maanden geleden

Reactie op Decrolise

Begrijpelijk!! Maar klompvoeten zijn dus oprecht het einde van de wereld ni ...
Ja met die voetjes kon ik ook nog leven. Dat is het einde van de wereld niet natuurlijk. Al had ik liever ook gehad dat ze niks had omdat we al een moeilijkere start hadden genomen. Tot nu toe nog geen enkele keer gehad dat ik echt kan zeggen dat ik kan genieten van de zwangerschap ofzo er is altijd wel iets bij de echo鈥檚 馃槪

3 maanden geleden

Die punctie zal zijn omdat klompvoetjes waarschijnlijk soms samen gaan met bepaalde afwijkingen. Laten we hopen dat de punctie duidelijk maakt dat er geen bijkomende afwijkingen zijn. Ik kan mij inbeelden dat zo'n gesprek overweldigend is en je op den duur niet alles meer goed vat. Als ze op zo'n moment dan over be毛indiging spreken, slaat de paniek helemaal toe. Veel sterkte en hopelijk valt het allemaal uiteindelijk mee.

3 maanden geleden

Reactie op BAM 10e

Die punctie zal zijn omdat klompvoetjes waarschijnlijk soms samen gaan met ...
Welke afwijkingen zouden er dan kunnen zijn bijkomend? En heb jij dit zelf ook voor gehad? De gynaecoloog raad ook aan die punctie te doen maar heeft dat niet veel risico鈥檚 ?

3 maanden geleden

Reactie op VeroniqueP

Welke afwijkingen zouden er dan kunnen zijn bijkomend? En heb jij dit zelf ...
Ik heb dit zelf gelukkig (nog)niet voorgehad en weet niet welke afwijkingen er nog zouden kunnen zijn. Het lijkt mij gewoon een logische reden om de punctie voor te stellen: bijkomende (ernstigere) afwijkingen uitsluiten.

2 maanden geleden

Heel veel courage, is echt niet fijn om dat bezoek bij de gynaecoloog zo te moeten afsluiten en in onzekerheid te zitten. Ik duim dat je snel meer weet en dat het goed nieuws is. 馃檹馃徏馃崁 Hou moed en laat zeker maar iets weten als je meer weet. 馃馃徏

2 maanden geleden

Reactie op MoedigeSneeuwvlok801302

Heel veel courage, is echt niet fijn om dat bezoek bij de gynaecoloog zo te ...
We hebben donderdag een nieuwe echo in Leuven en afhankelijk wat daaruit komt moet ik eventueel een punctie laten doen.

vorige week

Reactie op VeroniqueP

We hebben donderdag een nieuwe echo in Leuven en afhankelijk wat daaruit ko ...
Hoe is het nu nog qua echo's?

5 dagen geleden

Reactie op BabyDriessen

Hoe is het nu nog qua echo's?
Alle echo鈥檚 bleven de voetjes hetzelfde staan. Dus ze konden wel bijna met zekerheid zeggen dat ze aan beide kanten het zou hebben. Tis echter kijken als ze geboren is hoe erg ze het heeft en wat we eventueel hierna moeten doen.

5 dagen geleden

Reactie op VeroniqueP

Alle echo鈥檚 bleven de voetjes hetzelfde staan. Dus ze konden wel bijna met ...
Ze kunnen al heel veel doen aan zo鈥檔 afwijkingen. Het is positief dat er geen afwijkingen aan de longen, of hersenen te zien zijn 馃崁馃崁

5 dagen geleden

Reactie op VeroniqueP

Alle echo鈥檚 bleven de voetjes hetzelfde staan. Dus ze konden wel bijna met ...
Ik ken ook iemand die haar zoontje met klompvoetjes geboren was. Die heeft een tijdje met spalkjes gelegen op een plankje. En een kleine ingreep. Nu 5j later zie je niks meer. Die voetbalt gelijk de rest.

5 dagen geleden

Als het ergens een geruststelling mag zijn, er is hier nog iemand in de juni groep waarbij exact hetzelfde is vastgesteld, Surii. Moest je iemand zoeken die iets gelijkaardigs meemaakt om mee te praten 馃槉