20 Reacties
MOD
2 weken geleden
Tantrums zijn volgens mij heel normaal op deze leeftijd? Ze kunnen zich nog niet uitdrukken zoals ze willen en dat zorgt voor frustraties.
Ik moet zeggen dat het bij ons echt weinig voorkomt. Ik weet niet of dat aan karakter ligt of aan het feit dat ze bij ons gewoon heel veel zelf mag doen en dus maar weinig heeft om zich in te frustreren? Hier voornamelijk wanneer ze moet verschoond worden en dat niet wil.
Wanneer heeft hij die tantrums, als reactie op wat?
2 weken geleden
Oh hier ook hoor… maar denk dat het een beetje door de verwennerij van bij oma en opa komt 🙄 merk het heel hard als ze van daar komt
2 weken geleden
Ik heb vorige week een infosessie gevolgd over de peuterpuberteit. Meeste kindjes gaan er door tussen 18 maanden en 3 jaar en sommige hebben het feller dan anderen.
Knuffelen en praten helpt bij de meesten omdat moment inderdaad niet zeiden ze. Rustig bijblijven en proberen te kalmeren. Eventueel met een favoriet knuffeltje ofzo. Ik heb de presentatie nog niet ontvangen maar hier staat ook al wat info: https://www.kindengezin.be/nl/thema/ontwikkeling-en-gedrag/gedrag-en-opvoeding/driftig-en-koppig-de-peuterpuberteit
Hier valt het voorlopig nog goed mee. Wel wat grote emoties. Maar echte tantrums (voorlopig) dus nog niet.
Niet makkelijk maar wel normaal dus. Succes!
2 weken geleden
Reactie op Margogo94
Tantrums zijn volgens mij heel normaal op deze leeftijd? Ze kunnen zich nog ...
Als hij moe dus na crèche of smorgens
Ik kan een boek over schrijven
Tantrums over jas of schoenen die hij niet aan wilt doen
Water drinken uit een fleswater ipv drankbus
koekje om 6u smorgens
het licht van de ingang van de crèche willen uitdoen terwijl mensen daar bezig zijn
Pffff vermoeiend
Ergste is dat hij op de grond valt en zijn hoofd naar achter gooit
Dus ik moet mijn reactie aanpassen aan de omgeving als er iets gevaarlijk is of een randje ofzo
😢😢
Soms het lezen van een boek, dan wilt hij een bepaalde karakter zien en die komt niet voor in die exacte boek
😭😭
MOD
2 weken geleden
Reactie op Dina99559
Als hij moe dus na crèche of smorgens
Ik kan een boek over schrijven
Tant ...
En helpt het als hij zelf de jas of schoenen mag aandoen? Of zelf kiezen uit welke fles hij drinkt?
Sommige dingen kan je inderdaad niet vermijden, daar zijn nu eenmaal regels voor die hij moet volgen...
2 weken geleden
Perfect normaal toch? Teken dat ze goed ontwikkelen. Ons dochtertje doet dat ook vaak buiten, voor het huis van de buren zich op de grond gooien. 😂 Wij proberen telkens af te leiden of uitleg te geven waarom iets moet etc.
2 weken geleden
Reactie op Amaryllisbloem88
Perfect normaal toch? Teken dat ze goed ontwikkelen. Ons dochtertje doet da ...
Haha idem hier! Ik kreeg al een berichtje van een buurmeisje na zo'n tantrum op straat 🤣
'ooh hij wou niet mee precies'
En vorig weekend sprak een man me aan in een schoenwinkel 'over 20 jaar wordt het beter' 🤣
2 weken geleden
Reactie op Margogo94
Oeh, allee, mama! Waarom mag dat kind nu niet op haar broer klimmen 🤪🤪🤣
Hij is misschien wel een stevige beer, maar klimmen op kindjes doen we toch net niet, ook niet op de broer😂
Tantrums zijn hier om dingen dat ik denk, kind😂
bv: tut pikken vd broer en da mag ni, veters vd schoenen terug binden na losmaken (drm dak ik geen veters wou ma gekregen dus ja), ze niet met haar vingers in de ketchup mag, of hare frak aandoen das een heel bevalling opzich😂😂😂
2 weken geleden
Oh hier ook af en toe! Perfect normaal hoor ik :) kindjes worden geboren met alle emoties maar nog zonder skills om ermee om te gaan. Ik zou eerst begrenzen en haar uit gevaarlijke situaties weghalen en eens uitgeraasd probeer ik uit te spreken wat ze voelt, bv 'ik zie dat je boos bent, dat mag, maar ik laat jou niet slaan'. En dan zou ik modelleren wat we wel kunnen doen als we boos zijn om de emotietjes eruit te laten: samen stampen met de voetjes, goed in- en uitademen, op onze vingers blazen haha. Ik haal mijn inspiratie op Instagram bij Nurtured First en Verbindend Opvoeden :)