5 Reacties

vorige maand

Hier ook nog borstvoeding maar enkel snachts. Koemelk drinkt hij wel, maar snachts is toch echt een drama met flesjes... ik wil ook wel graag van die nachtvoedingen af nu, ook 2-3 keer per nacht eruit. De dagvoedingen heb ik eigenlijk nu volledig naar koemelk kunnen vervangen door borstvoeding met koemelk te mengen en dan steeds een groter deel koemelk. (Eerst begonnen met 25/75 km-bv dan 50/50 en dan 75/25 hij heeft nooit tegengestribbeld hierbij, vraag me soms zelfs af of hij het wel heeft doorgehad 🤭) Veel succes en ik volg nog even mee voor hopelijk meer tips van anderen 😊

vorige maand

Hey mama’s ! Hier ook nog steeds borstvoeding 🫶🏽 2 maanden geleden zijn we volledig gestopt met de nachtvoedingen, van de ene op de andere dag. Het was wel heel pittig. Want ons zoontje werd nog steeds ook 3-4 keer wakker per nacht. We hebben eerst geprobeerd om af te bouwen naar maar 1x per nacht en andere keren dat hij wakker werd ging mijn partner hem dan troosten dat hij weer sliep. Maar dan werd hij heel boos, roepen, krijsen, een uur aan een stuk tot hij uiteindelijk sliep.. om dan een uur later weer wakker te worden. Uiteindelijk geraakten wij ook helemaal op. Ons zoontje sliep ook weer tussen ons waardoor hij snachts quasi met mij begon te worstelen voor de borst .. 🫠🫠 dus moeten doorbijten, terug in zijn eigen bedje, en snachts als hij wakker werd moest mijn partner hem sussen. Ik gaf enkel nog borstvoeding sochtens en savonds voor het slapen. Maar niet in de slaapkamer naast zijn bedje, maar in de woonkamer in de zetel, zodat hij goed onderscheid zou beginnen maken. Mijn partner legde hem dan ook in bed. Na enkele dagen huilde hij snachts niet meer lang als mijn partner aan zijn bedje kwam. Nu wordt hij snachts nog wel een keer wakker soms 2x , maar valt snel weer in slaap. Als ik niet werk en thuis ben dan leg ik hem smiddags zelf in bed, maar savonds is het nog steeds mijn partner die hem in bed legt. Ik heb het paar keer voor gehad dat als ik hem savonds toch in bed leg ons zoontje dan ‘ tet, tet’ vraagt en telkens recht gaat zitten of staan in bed… nu zijn we sinds gisteren overgeschakeld naar enkel savonds borstvoeding 🥹 oh ja we hebben ook een tijdje overdag en savonds groeimelk aangeboden in de hoop dat hij daardoor beter zou doorslapen en minder naar de borst zou snacken, maar dat hielp eigenlijk niet. Dus momenteel is het 1x borstvoeding in de avond en geen andere melk. Hopelijk zijn jullie wat met mijn lange uitleg 😁😘

vorige maand

Ik ben kunnen stoppen op 9 maanden. Ik wou het op 6 maanden maar de juffrouw wou het niet. Uiteindelijk ben ik begonnen met 's avonds een flesje te geven met gekolfde melk. Ze dronk wel flesjes in de creche maar wou het niet van mij. Eenmaal ze enkele dagen aanvaarde om overdag een flesje van mij te krijgen, ben ik gestart met 5% poedermelk (of nu kan je dus 5% gewone melk nemen). Als dit enkele dagen lukte dan 10% en zo langzaam omhoog. Wel op sommige momenten iets grotere sprongen genomen. Dan bij 80% naar 90%, 95% en met veel spanning naar 100% gegaan. Zeer lastig. Maar uiteindelijk wel gelukt. Ik denk dat dit proces toch een 3-4 weken heeft geduurd. Ik gaf wel nog even 's nachts borstvoeding. Maar dan merkte ik dat ze 's avonds minder van het flesje dronk om dan 1-2u later borstvoeding. Dan heb ik gezegd: tot ik zelf niet slaap - flesje. Nu, ze is door de flesjes niet magisch beginnen doorslapen hoor. Dit kwam pas als we iets later haar hoeveelheid eten overdag verhoogde dat ze dan 's nachts geen eten meer kwam vragen.

3 weken geleden

Reactie op Belindamercedes

Hey mama’s ! Hier ook nog steeds borstvoeding 🫶🏽 2 maanden geleden zijn w ...
Dikke merci voor je tips, we proberen het hier ook zo te doen nu! De ochtend al afgebouwd. Nu nog de avond en nachten. Ze slaapt wonder boven wonder nu een paar nachten wel goed (1x max 2x opstaan)…

3 weken geleden

Reactie op Linda@

Dikke merci voor je tips, we proberen het hier ook zo te doen nu! De ochten ...
Oh fantastisch nieuws ! Dat is al een heel verschil. 🥰