6 Reacties
MOD
3 weken geleden
Lexi had eczeem toen ze een kleine baby was. Wij hebben toen ook een tijdje speciale zalf gesmeerd, maar dat hielp eigenlijk niet.
Zo weinig mogelijk wassen (1x per week is voldoende, tenzij ze echt vuil zijn), liefst zonder zeep, en erna insmeren met neutrale body lotion zodat de huid gehydrateerd blijft.
Bij Lexi is het overgegaan na een paar maanden. Maar eczeem kan volgens mij ook gelinkt zijn aan bepaalde allergie毛n...
3 weken geleden
Ik heb een dochtertje dat echt vol stond ben toen naar de dermatoloog gegaan. Tips waren toen.
Niet te veel in bad, max 2 x per week. Als je wast enkel met olie. Zoals lipikar. Na bad goed insmeren met lipikar. Bij felle opstoten op jonge leeftijd dermalex eczema treatment. Aanvullend met fucicort niet langer dan 1 week.
Bij onze dochter ligt koemelkallergie wel aan het hele plaatje 鈽猴笍
3 weken geleden
Onze dochter heeft daar erg veel last van sinds de zomer rond haar mondje. Omdat haar broertje een tutje neemt, moet zijn nu ook ineens een tut (hiervoor altijd duimen) en daardoor nu exzeem krijgt door haar kwijl en die tut.
Wij smeren gewoon bepanten exzeem zalf. Ook de creche doet mee dus dat helpt dan wel.
Het verergert dan ook als ze rauwe tomaat of ketchup gegeten heeft omdat dat zuur is en dan ligt ze soms wel open. Best zielig
3 weken geleden
Ons zoontje heeft eczeem. Dit kwam wel al veel vroeger tot uiting. Nu krijgt hij vooral opstoten als hij ziek wordt/is: zijn lichaam moet dan tegen de ziekte vechten en "huid in orde houden" wordt dan eventjes aan de kant gezet.
Hij wordt opgevolgd door UZ Leuven. In de ergste periodes smeerden wij hem 2x per dag volledig in met Dexeryl of Avene Xeracalm als onderhoudscr猫me. Als hij opstoten had, smeer ik cortisonezalf (op voorschrift). Op deze manier kunnen wij het wel goed onderdrukken.
Verder gaat er standaard badolie mee in bad (legt een beschermende laag op de huid), wassen met olie en max 2x / week in bad.
2 weken geleden
In februari/ maart hebben we hier even last van gehad. Heb toen enkele staaltjes meegekregen da de apotheek en wij zijn gebleven met Ducray. 2/dag dun laagje. Ondertussen doe ik het enkel s鈥檃vonds. Is nu goed onder controle. Ik weet ondertussen niet of het weg is en of dit nog terug komt