9 Reacties

2 weken geleden

Lief dat je dit vraagt! Het is zeker pittig, maar ik ben super dankbaar dat mijn meisjes gezond is, elke dag nieuwe dingen leert, haar op haar eigen tempo ontwikkelt. De nachten zijn nog steeds onderbroken, dat vind ik het moeilijkst. Ze begint woordjes te zeggen, volop aan het brabbelen. Elke keer weer ben ik verwonderd hoe veel een kind van die leeftijd begrijpt! Haar eigen willetje komt ook goed door, wat vaak voor grappige momentjes zorgt. Ik hoop de borstvoeding stillekes aan af te bouwen en om tijd te vinden voor wat zelf zorg. Want dat merk ik wel bij mezelf, dat er amper aandacht naar mezelf gaat. Hopelijk gaat het met jullie mama’s en kleintjes ook goed ♥️. Ik wou dat er in onze maatschappij meer aandacht was voor wat we allemaal doen zeker in combinatie met werk en huishouden. Bij deze steek ik jullie een hart onder de riem. Jullie doen dat elke dag super goed!

2 weken geleden

Reactie op Linda@

Lief dat je dit vraagt! Het is zeker pittig, maar ik ben super dankbaar dat ...
Ben blij dat het goed gaat met u dochter is inderdaad pittig maar komt goed en je geeft nog borstvoeding knap van u ik kon het maar 3 maanden geven. Je moet ook eens aan u eigen denken en wat meer tijd geven aan u zelf ook al was het 1 uur me time gaat u echt deugd doen. Ik heb er voor gekozen om thuis te blijven voor mij dochter tot ze naar school gaat heb voltijdse tijdskrediet gepakt is mijn laatste baby dus wil ik er volledig van genieten. Een mama doet inderdaad heel veel. Maar je krijgt zoveel liefde van u dochter dat je effe de zware zorgen vergeet. En ieder kind is anders. Je doet het goed mama Linda ❤️

2 weken geleden

Reactie op Linda@

Lief dat je dit vraagt! Het is zeker pittig, maar ik ben super dankbaar dat ...
En borstvoeding vraagt ook veel energie van u is niet makkelijk dat moet je ook weten bravo dat je het zo lang volhoudt 👍

2 weken geleden

Elora 17,5 maand. Rent vrolijk rond, wilt heel graag op spoed belanden denk ik (klimmen en klauteren), zegt veel woordjes, begrijpt zeer goed opdrachten (bv breng dit flesje van broer naar papa) en ze drinkt er zelf niet van (sta ik meest versteld van), helpt de vaat leegmaken, helpt zich aankleden, ze weet dat schoenen en sokken aan de voeten moeten en weet van wie welke schoenen zijn. Tantrums horen er ook dagelijks bij. En ze is super fier en verlieft op haar kleine broer. Ik zeg dat het hier gezellig druk/pittig is. Zo met 2 under 1,5. Volop bezig met de schoolkeuze, mama die stresst dat ze na de feestdagen eindelijk kan gaan werken. Kinderen die het een na het andere meekrijgen van de creche.

2 weken geleden

Reactie op Thatiana

Elora 17,5 maand. Rent vrolijk rond, wilt heel graag op spoed belanden denk ...
Oooh wat een trotse grote zus zeg wat een helpertje leven in huis zalig. En je hebt je handen vol met twee kleine kindjes maar geniet ervan ze worden snel groot. Bij mij is Ines een laatkomer heb een zoon van 20jaar en een dochter van 18jaar en Ines is 1 jaar en 5 maanden maar is zo leuk om nog eens mama te worden. Je doet het goed mama ❤️

2 weken geleden

Hier eentje van 17 maanden, praat de oren van mijn hoofd. Ik kan hele conversaties met haar voeren, kent een 50tal woordjes. Vandaag zei ze in de winkel ‘danku’ toen ze een koekje kreeg 😅. Volgt heel goed instructies op, helpt met aankleden, schoenen aandoen,… Maar ze hangt heel veel aan mij en kan moeilijk alleen spelen als ik thuis ben. Eet met periodes alles en met periodes amper. Heeft 16 tandjes. Houdt van knuffels en kusjes geven en aait alles wat ze tegen komt. Maar ondanks ik haar doodgraag zie, blijf ik het toch pittig vinden. Ik ga ook 4/5de werken omdat ik de combinatie fulltime werken, mama zijn, vriendin zijn, partner zijn,…echt heel zwaar vind.

2 weken geleden

Reactie op sop11_9

Hier eentje van 17 maanden, praat de oren van mijn hoofd. Ik kan hele conve ...
Wat fijn om te horen een heel sociaal kind zalig om te horen wat de kindjes allemaal kunnen 🥰