5 Reacties
2 weken geleden
Ook 7w zwanger na misval. Die is wel 12 jaar geleden.
En heeft 2,5j geduurd tegen dat ik zwanger was. We zijn heel bang en wachten af. Heb ook een risico job, daarmee extra voorzichtig
5 dagen geleden
Ik ben momenteel ook 7w1d zwanger en had eerder dit jaar een vroege miskraam. Ik merk zelf ook dat ik het moeilijk vind om heel enthousiast te zijn omdat die angst echt aanwezig is. Had vandaag de eerste echo en heb echt tot nu geen moment echt kunnen accepteren dat ik opnieuw zwanger was en 2 dagen echt niet geslapen van de spanning.
Ik kan me niet voorstellen hoe moeilijk dit moet zijn met zo een laat verlies is je vorige zwangerschap. Ik zou zeggen probeer te focussen op alle positieve aspecten en ik zeg ook vaak tegen mezelf “de kans dat het misloopt bestaat, maar de kans op een gezonde zwangerschap is veel groter”. Deze gedachte brengt me veel rust in mijn hoofd, zeker op momenten dat je vaker begint te piekeren.
Ik wens je alvast het beste en duim mee voor een gezonde zwangerschap 🩷
5 dagen geleden
Mijn dochter is geboren nadat mijn eerste zwangerschap eindigde in een miskraam. Zeker omdat ik bij mijn dochter ook weinig symptomen had, dacht ik steeds dat het ook dit keer niet goed zou aflopen. Ik heb me niet willen overgeven aan een gelukzalig gevoel omdat ik steeds dacht: wordt nou niet te blij, want nog niets is zeker. Dat was wel jammer... Nu ben ik opnieuw zwanger en ik merk dat ik er ook weer heel rationeel mee omga, al wil ik wel echt proberen dit keer de positieve gevoelens wel wat meer toe te laten. Ik mag wel degelijk gelukkig zijn en uitkijken naar een hopelijk positieve toekomst. Ik denk dat het een soort van zelfbescherming is...
2 dagen geleden
Ik ben morgen 7w zwanger en in mei zijn we ons zoontje verloren na een zwangerschap van 21w3d, ook na een onderbreking. Ergens ben ik blij maar ook angstig. Mijn job helpt hierbij ook niet want ik werk met te vroeg geboren en zieke babytjes. Hier zijn ook risico’s aan verbonden dus ik vind het wel moeilijk. We hebben vorige week onze eerste echo gehad en alles zag er prima uit, volgende week staat gelukkig de volgende echo al gepland.