9 Reacties
2 dagen geleden
Ik heb zelf 3 miskramen en 1 buitenbaarmoederlijk. Uiteindelijk vertelde ik het ook. Een miskraam mag je over praten, zeker langer dan 7 weken en er is een kloppend hartje is er toch effectief iets. Natuurlijk ieder zijn eigen keuze. Ik ben zelf met kerst 11 weken, ik wil het me ouders vertellen op 9 weken. Indien het uitdraait op iets slecht , maar we hebben goede hoop dat de 5 de keer nu wel goed verloopt, zeggen we het toch ook. Indien je het echt echt niet wil zeggen en wij gaan als voorgerecht soep met balletjes doen (altijd lekker) volgens de gynaecoloog ma grijze garnalen wel, dus je kan altijd gewoon een tomaat crevet als voorgerecht koud geven. Of iets simpel kaas en garnaal kroketten met salade.
MOD
2 dagen geleden
Reactie op BlijeDroom636429
Ik heb zelf 3 miskramen en 1 buitenbaarmoederlijk. Uiteindelijk vertelde ik ...
Mijn gynaecoloog raadt altijd aan om de adviezen uit Zwangerhap (de app) te volgen, en daarin staat dat garnalen echt niet ok茅 zijn. Ik heb het de vorige zwangerschap zelf ook vermeden. Maar ik had een vriendin die tegelijkertijd zwanger was en w茅l al die vissoorten, en garnalen, en gamba's at, en op regelmatige basis. Dus het is altijd een beetje een risico dat je zelf moet inschatten natuurlijk.
En qua voorgerecht: bruschetta, soep, bladerdeeghapjes, mini-pizza, kipcocktail ipv garnalencocktail, praktisch alle vegetarische gerechten (alleen opletten met kaas), kroketten of loempia's, een slaatje, ...
2 dagen geleden
Reactie op Margogo94
Mijn gynaecoloog raadt altijd aan om de adviezen uit Zwangerhap (de app) te ...
Ik lust zelf geen vis enkel mosselen en grijze Noordzee garnalen ; maar gek want ik was bij de gynacoloog op 6+3 weken en die zei wat wel en niet mag eten en ze zei dat grijze Noordzee garnalen wel mogen omdat ze opvorant zijn gekookt dus ik volgde ook gewoon haar advies op
MOD
2 dagen geleden
Reactie op BlijeDroom636429
Ik lust zelf geen vis enkel mosselen en grijze Noordzee garnalen ; maar gek ...
Ja, het gaat er bij garnalen vooral om dat ze kwik en dioxine kunnen bevatten, wat dus schadelijk kan zijn.
Maar iedereen moet ook voor zichzelf uitmaken hoe streng ze alle adviezen opvolgen. Die verschillen trouwens ook per land, dus er zijn sowieso veel verschillende adviezen 馃槄
2 dagen geleden
Reactie op Margogo94
Ja, het gaat er bij garnalen vooral om dat ze kwik en dioxine kunnen bevatt ...
Ik riskeer liever niks dus ga me voorgerecht ook aanpassen dan, ik eet liever dit 9 maand niet dan om zeker te zijn.
2 dagen geleden
Ik weet niet of je je al hebt eerste echo nog moet hebben, maar wij hebben extra echo鈥檚 gekregen. Misschien kan je er nog eentje extra net voor kerst inplannen? Ik had deze week nog eentje op 10+3 en alles was perfect in orde, de gynaecoloog zei zelf dat nu de kans al erg gedaald is. Ik heb in juni ook een miskraam gehad en in december 24 een biochemische dus de paniek die ik die eerste weken voelde was enorm.. nu gaat het beetje bij beetje per echo liggen. Maar zoals hierboven gezegd, de app Zwangerhap kan zeker helpen en eens aan chatgpt vragen voor een voorstel met zwanger erbij helpt ook vaak ter inspiratie. Veel succes!
gisteren
Reactie op FrisseKei554085
Ik weet niet of je je al hebt eerste echo nog moet hebben, maar wij hebben ...
ik heb 08/12 nog een echo gepland staan! Dankje voor de tip!